Gå til innhold

Prematur fødsel?BV?

linda87<3 Nathalie 5/9<3

Anbefalte innlegg

Hei.. er det flere enn meg som har hatt prematur fødseler, og ikke vet hvorfor fødselen startet? (fødte i uke 23+6) fant ut i januar at jeg har bakteriell vaginose (forhøyet ph-verdi i normalfloraen).. og det kan ha en sammenheng... er nå gravid på nytt (ca 6uker) , hadde samtale med lege, og de vil ikke sette på meg cerclage mht gardnerellaen (forhøyet ph-verdi)... er det noen som har hatt en prematur fødsel og gått neste svangerskap uten cerclage? noen som har vært borti bakteriell vaginose/gardnerella? ... er jo en sjanse å ta syns jeg.. å gå et svangerskap og kanskje det skjer igjen?

Fortsetter under...

Det har vært diskutert om bakteriell vaginose kan øke risiko for prematur fødsel, og noen mener man skal behandle for å forebygge det, men det er på et tidligere tidspunkt i graviditeten det er aktuelt. (tidligere tidspunt enn une 35, dette er hentet fra doktor online).

De på rikshospitalet sa til meg at gardnerella (bv) kan være årsak til : premature rier, for tidlig vannavgang og senabort.. så da er det jo mulig det er derfor du har abortert tidligere. Fikk beskjed om å gå på melkesyre tabl. dette svangerskapet for å holde pH-verdien der den skal være (eks ecovag)..det skulle jeg gjøre etter en antibiotika kur.. gardnerella er en svært tilbakevenende tilstand og flere kvinner går med det nesten konstant.. andre tåler det litt dårligere.. (slik som jeg har forstått det).. ble litt langt og rotete dette men.. håper du fikk med deg noe.. er du gravid på nytt så be legen din om å ta en bakterie prøve av deg for sikkerhetsskyld.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...