Gå til innhold

Når begynne med grøt..?


mulrooney

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på snart 3 mnd....

mange sier at jeg kan begynne med litt grøt allerede fra 3 mnd alder..Noen av dere som har begynt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest at det anbefales å vente til 6 mnd med grøt. Hvis det er spesielle grunner for det, kan man starte ved 4 mnd. Jeg har hvertfall tenkt til å vente til 6 mnd hvis ammingen fortsatt går bra, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bynne me velling snart..Blande nån spiseskjeie me grøt i mme...Skal bare gidet på kveldan først, så sett det litt lengre i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vent til ungen i er 4 mnd i det minste.

fordøyelse systemet har ikke godt av at man begynner for tidlig.

 

snakk med din HS, så kan hun gi deg et mer utfyldene og nøyaktig svar.

Alt du leser på DIB,skal du ikke ta som "ekspert svar",men du skal forholde deg til hva din Hs sier.

 

i gammle dager så ga man grøt til nyfødte og babyer på ca 3 mnd.

men tiden har forandret seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med grøt til vår eldste (nå 8 år), da han var 3 mnd. Hs anbefalte dette den gang, fordi han var en stor gutt, og det ble mye melk som ikke mettet nok. Han har så langt ikke tatt noe skade av dette....(skiter som en mann, han)

 

Nr to prøvde vi litt grøt fra ca 4,5 mnd, da hun ikke ville ha noe melk lenger...ble tynnere og tynnere, men det gikk nesten to mnd før hun ville ha grøt.

 

Nå så avventer jeg å ser, ingen barn er like. og det er du som kjenner barnet ditt best. Snakk med dem på helsestasjon. Jeg har en veldig fin helsesøs som lytter og gir gode råd...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de andre sie e d nok greit å høre med hs. Men uansett - det variera nok ka de sie også. Svigerinna mi begynte med< grøt til sin gutt når han va tre mnd - han e stor, ville ha mat ofte, også om natta, så då va rådet å gi han litt grøt/velling for å mette han bedre og lenger. Men så lenge babyen vokse bra og som den skal på mm/mme e d sikekrt greiast vente til ho e litt større?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må gjøre d du selv føler er best!!

De på helsestasjonen følger bestandig boka..

Kommer nok selv til å begynne med tynn velling til jenta mi når hun er 3-4 måneder,d er mest fordi hun våkner opptil 4 ganger om natten og er sulten..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har spurt mamman min n år hun begynte med grøt/velling på meg.. og jeg var bare 10 uker gammel, så hun.. men jeg trpor jeg skal vente litt lengre enn dét, i hvert fall..

 

Ask får bare mme, og han spiser myye.. han kan godt tømme en 200ml flake hver 4. time.. så jeg tror ikke jeg klarer å holde grøten unna til han er 6 måneder gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...