Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 har tidelig i dette svangerskapet blitt testa for streptokokk b med gynekolog.han testa dette to forskjellige ganger.siste gangen fikk eg pensilin som skulle ta knekken på infeksjonen.Men har ikkje blitt testa etter denne kuren. noken her inne som har fått påvist streptokokk b infeksjon?og ka oppfølging får du i svangerskapet? Føler sjølv at eg ikkje får noke serskilt oppfølging under svangerskapet. noken som kan svare meg på denne?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 glemte å si at eg er i veke 23 no.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 jeg hadde det i forrige svangerskap, tror generelt at leger har lite greie på det og ikke tar det så veldig alvorlig.. men jeg fikk også pencillin og ble sjekket igjen da før fødselen at jeg ikke hadde det og kunne smitte barnet. Nå skal jeg sjekkes igjen rett før fødselen, men enda jeg hadde det tidlig forrige gang og det var fare for og føde for tidlig syns ikke legen det var noen vits og få sjekket det før helt på slutten..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 ka veke blei du sjekka i da? virke ikkje som fastlegen min vil gjøre noke med d... men kan no hende viss ej står på krava så kan ej få sjekke dette litt før termin ej også...siden d har blitt meir og meir opplyst om streptokokk b siste tida...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 fikk ikkje sjekka dette med førstemann...så ej veit ikkje om ej hadde streptokokk b da...fikk påvist d ca en mnd etter fødsel etter at ej blei plaga med infeksjon i underlivet etter fødselen sist....ifølge gynekologen ej va med.men dette er ca 5 1/2 år siden. han bare nevnte d at dei hadde funne den bakterien da...da ej va med han tidelig i dette svangerskapet pga.småblødninger.og i forbindelse med dette så sjekka han etter streptokokk b også. men synst no d hadde vert godt å få sjekka dette før fødsel... viss ej må ha antibeotika under fødsel.... sist fødsel va over på 5 1/2 time fra første tegn....så da e d ikkje så masse tid å tenke på om en skal ha d eller ikkje....jordmora tippe på at denne fødselen går enda fortere...
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Synes at du skal kreve meir oppfølging vesst du føle at du ikkje får nok. Leste om ei i bladet *gravid* i dag, som hadde hatt slik infeksjon, åg barnet hennes døde av d. Sier ikke dette for å skremme deg, åg eg skjønne at d kanskje e ekkelt å høre. Men synes virkeli at du skal kreve skikkeli oppfølging!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå