Gjest Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 eg bare lure på om det e mange som har samme termin som meg?? 25 juli har eg da så...
oktoberjentene;) Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Burde kanskje ikke svare deg, siden jeg ikke har termin 25 juli, men 23 er så nærme at jeg sier det likevel ;o)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 ja, men det hoill:) så koselig at det e flere som har termin i den tia:) har du begynt å få mage eller?
Yrha Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 26 juli her... men den blir kanskje flytta bittelitt på UL på tirsdag da... Har fått mage, har nesten sluttet å bruke de vanlige buksene mine... Men er mye oppblåst i magen også da, har vært skikkelig dårlig i magen hele svangerskapet... Hva med deg?
oktoberjentene;) Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Magen har vært oppblåst lenge. har ikke kunnet bruke mine vanlige bukser siden jeg fant ut jeg var gravid.... men nå begynner man å se at det er en gravid mage som strutter littegrann... så stolt ;o) fått mage du da??
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 nei, har ikkje fått nå spess mage... vil åsså ha mage, vil at det skal vises at eg e gravid lissom.... hehe.... har du hatt nån plager i svangerskapet så langt?
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 skal du på ul no på Tirsdag? eg skla ikkje på ul før 28 feb:( piss, vil jo NO!! vil se nurke mitt:) har ikkje fått noe mage enda nei:( men vil gjerne ha, vil at det skal vises lissom...
oktoberjentene;) Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 Jeg var på den ordinære ultralyden forige mandag... ble flyttet 2 dager bare.... alt så strålende ut, og vi fikk vite at vi venter en liten gutt Har hatt et veldig vanskelig svangerskap til nå... ble innlagt på sykehuset i uke 5 pga at jeg ikke fikk i meg noe næring.. fikk vite der at jeg ventet tvillinger.. så fikk vi vite at den ene tvillingen var syk.. masse turer opp og ned fra trondheim for utredning, morkakeprøve osv.. der opp ekspertene er....fikk til slutt beskjed om at den syke jenta ville dø uansett.. bestemte oss for å avbryte for hennes del.. men hun døde før vi rakk å gjøre noe.... veldig kort fortalt...... kvalmen har akkurat avtatt for meg... DEILIG!!!! men jeg er fortsatt 100% sykemldt og får ikke lov til å begynne å jobbe igjen.. må ta det med ro.. de er redd jeg skal føde for tidlig..... men nå går alt bra og jeg ser frem imot resten av svangerskapet... har allerede kjøpt vogn, og seng og litt klær... hih.... måtte gjøre noe positivt og gjøre noe for å glede oss...... puh... hehe.... har dere det bra i svangerskapet da??? ;o) blir spennende med ul tenker jeg.. vil dere vite kjønnet?
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 17. februar 2007 #9 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har 26. juli i henhold til jordmor. Trodde det var 27. men har nå endret nicket til det jm sa. Har fått en liten mage og brukte mammabukse for første gang i dag. For en nytelse! Visste ikke at de var såå herlige å gå med, magen strutter enda litt bare i pur glede over plassen, tror jeg. :0) Skal på ultralyd den 28. februar og har hverken hørt hjerteslag eller sett noe til den lille før. "Litt" spent ja. :0) Kjenner dere noe liv, da? Tror liksom jeg kjenner noe kiling, men er veldig usikker på hva det er enda..
oktoberjentene;) Skrevet 17. februar 2007 #10 Skrevet 17. februar 2007 jeg har også ny ul den 28.. har vært på flere allerede, men gleder meg som en helt fordet ;o) mammabuksene er deilige å gå med.... de er så romslige...har kjøpt meg 2 stk, men må snart ha en til tror jeg... går jo med de hver eneste dag... jeg har kjent litt liv... går noen dager imellom , men kjenner litt sånn små kiling jeg også.. god følelse gleder meg til skikkelige spark også..... kan skjønne dere er spente når dere ikke har sett den lille ennå.. en helt spesiell følelse.. bare å se den lille ligge der inne å kose seg.. mmmm.. mamma smelter
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #11 Skrevet 17. februar 2007 uff, så trist å høre....men e jo like greit at det skjedde så tidlig, skjønne ka eg mene?? e jo seff trist å få en sånn opplevelse. alt bra me deg/dokker no da? e det ikkje litt godt å være 100% sykemeldt da? bare ta det me ro å gjøre akkurat det du vil:) e kos å kjøpe ting til den lille:) vi har kjøpt bilstol, nån klær og vognposer:) kjæmpe koselig:) ja, vi glede oss vældi tel ul, ja vi har prata om at vi vil vite kjønnet. eg vil vaffal vite det:) hehe... blir liksom litt lettere å forberede seg da, med tanke på farger og sånn... skjønne?
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #12 Skrevet 17. februar 2007 eg har faktisk ikkje vært å kjøpt meg mammabukse enda, kanskje fordi eg bruke mine vanlige bukser enda dah, KJIPT!! hehe... magen kommer vell etterhvert... eg skal åsså på ul den 28 feb, glede meg utruli mye:) blir såååå kos:) eg har kjennt masse liv i magen:) du blir nok å kjenne liv du åsså snart:)
oktoberjentene;) Skrevet 17. februar 2007 #13 Skrevet 17. februar 2007 Joda.. bedre en at jeg skulle gå med to leeenge... men hadde allerede drømmer og planer... men men.. naturen ordnet opp, og hun var jo syk.. så.. det var for det beste..går bra med oss nå... tenker fortsatt på den lille jenta, men er ikke så trist å lei lengre.. tenker positvit om dagen og konsentrerer oss om den friske gutten istedet deilig å slippe jobben.. hvertfall når formen er så opp og ned.. men dagene blir litt lange.... og tiden går sakte.. men men... jeg kan ikke klage heller.. får god oppfølging og blir godt tatt vare på Litt koselig å få vite kjønnet ja... føler det er lettere å knytte meg til den lille i magen, eller, altså, hvertfall å få et litt annerledes forhold til den lille, istede for han, hun , det hele tiden.. hvis du skjønner.. hehe.. jeg er dårlig til å forklare... også å kjøpe inn det man trenger... blå klær og ikke rosa liksom
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #14 Skrevet 17. februar 2007 da e vi vaffal 3 stk som ska på ul 28 feb:) glede meg åsså til å kjenne skikkelige spark:) e detta dokkers første eller? min andre:) har en gutt på 5,5 år:)
Yrha Skrevet 17. februar 2007 #15 Skrevet 17. februar 2007 UL på Tirsdag ja, i Trondheim. Gleder meg!! Har vært plaget med tarmene under hele svangerskapet, smerter og luft og diaré (lekkert ja!). Har funnet ut at det er ost som gjør det (samboer hadde lagt merke til at hver gang jeg spiste ost så ble jeg dårlig), så har sluttet med det og er litt bedre. Noen andre som har opplevd dette? Ellers er alt stort sett normalt! Har fødselsangst, men skal ikke plage dere her inne for mye med det
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #16 Skrevet 17. februar 2007 ja, det e lissom det eg åsså mene, det blir lettere på alle måter med å vite kjønnet:) sku ønske eg åsså fikk 100%sykemld, e i så sinnsykt dårlig form... trøtt og sliten og vondt i ryggen før tia. trur kanskje eg bynne å få bekkenløsning:( off... nei, no ble det mye klaging for min del, skal no egentlig bare være gla eg e oppegåanes:) mange som har det MYE MYE verre enn meg. off...
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 17. februar 2007 #17 Skrevet 17. februar 2007 Gleder meg så til å kjenne ordentlige spark. :0) Var veldig kvalm og dårlig i begynnelsen av sv. skapet, men er nå stort sett kvitt kvalmen og tenkte det skulle bli bra å endelig få gjort noe ordentlig på jobben.. Men så kommer den teite arbeidsgiveren min og sier nei til tilrettelegging og jeg er nå dermed ute i svangerskapspenger frem til permisjonen! Sykt lenge å gå hjemme å suse..men får laaang tid til å bli kjent med magen og glede meg og forberede meg, da..
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #18 Skrevet 17. februar 2007 nei, kan ikkje si at eg har opplevd det... men eg har vært veldig plaga m kvalme og oppkast hele tia... kjipt, men går seg til:) koffer har du fødselsangst? e ikkje lett det derre.
oktoberjentene;) Skrevet 17. februar 2007 #19 Skrevet 17. februar 2007 Min første... så jeg har skikklig fødsels angst jeg også.. vet liksom ikke hva som venter meg... redd for smertene.. ligger å tenker på dette hver kveld jeg skal sove... men man må vel bare prøve å ta det som det kommer ;o) bra du fant ut av hva som plaget magen din da korsika... ubehagelig med diare.. uff.... jeg har ikke opplevd noe sånt.. har vært fin i magen egentlig.. bare masse luft da.. hehe....
oktoberjentene;) Skrevet 17. februar 2007 #20 Skrevet 17. februar 2007 AnLin kan de virkelig si nei til tilrettelegging på jobben??hvis du vil det selv og orker og har mulighet.. huff.. det var da dårlig gjort.... så du er sykmeldt du også da??100%eller?
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #21 Skrevet 17. februar 2007 e ikkje så mye å være redd for, e ikkje så ont å føde som alle skal ha det til!! mest overdrivelse, eg brukte 4 timer når eg sku ha sønn min. selvfølgelig e det ont, men ikkje så ont at du trur du skal dø, og det beste av alt e at du glemme alt det onde når du får ungen opp på brystet:) glede meg sånn:)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 17. februar 2007 #22 Skrevet 17. februar 2007 De kan vel strengt tatt ikke si nei til det, men de hadde bare bestemt seg og fylte i et skjema og så var de kvitt meg.. litt merkelig sted den arbeidsplassen min skjønner du. Vanskelig å forklare..men da er jeg hvertfall ferdig med 4 timers pendling om dagen og merkelig ledelse..sukk.. Ja, er hjemme 100% ja..men det er svangerskapspenger og ikke sykemelding, da..
Yrha Skrevet 17. februar 2007 #23 Skrevet 17. februar 2007 Ja, hehe, om man spyr eller sitter på do så er det like kjedelig uansett! Håper det har gått over hos deg nå da. Angsten har jeg hatt hele livet, det er bare iboende i meg. Har aldri villet føde normalt, synes det høres helt skrekkelig ut, og er redd for å tvinges til det. Valgte å bli gravid uansett, da jeg har trua på at norsk helsevesen kan tilby meg terapi, og ks som en siste utvei. Tro meg, jeg vil ikke ha det sånn. Dere som gleder dere til fødselen er heldige damer!!
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #24 Skrevet 17. februar 2007 ka du jobba med? svangerskapspenger, men får du permisjonspenger da når du skulle hatt permisjon da eller?
oktoberjentene;) Skrevet 17. februar 2007 #25 Skrevet 17. februar 2007 oki.. tror jeg skjønner:) sikkert godt å slippe så lang pendling.. det har jeg prøvd selv engang.. syntes det var veldig slitsomt... håper du koser deg hjemme da.... er sykmeldt selv, så jeg vet hvor sakte tiden går.. man må bare finne på litt små ting i løpet av dagen... så går jo tiden likevel....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå