Gå til innhold

Skal vi be moderator fjerne anonymknappen?


Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen

Anbefalte innlegg

Det ble gjort på Bli Gravid for å hindre at folk var ufyselige. Vi har jo litt problemer med det her inne og... Synes at folk ikke burde si ting de ikke kan stå inne for, dermed er anonymknappen overflødig. Spesielt når den missbrukes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes at anonym-knappen er grei og ha her inne (da det kan være enklere og stille "dumme" spørsmål, men de siste dagene har det tatt helt av!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig mede Lene! Det er lettere å stille spm. når man kan være anonym (og er det innlegg/svar du ikke liker er det jo bare å droppe å lese dem!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke problemer med noen innlegg, jeg. Tenkte bare omvendt: at det vil være lettere å stille de "dumme" spm om en ikke risikerte å drites ut eller rakkes ned på. Jeg ser ikke helt nytten av en knapp som gir noen mulighet til å være så ufine som en del tillater seg å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er ufine svar her, jeg (men det kommer vel ann på hvor hårsår man er).

 

Har du eks. på hva du mener med "ufine svar"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat det kan jeg være enig i. men for min så er det supert at jeg kan stille spørsmål som er rare/eller ang ting jeg oppfatter som flaut og spørre om osv anonymt=)

Men i de tilfellene anonymknappen blir brukt som drittslening osv, kunne vi godt vært foruten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"celene, er du utlending? anyway, fredsmegler celene, fuck of" Hentet fra tråden "Empati" startet av celene. bare et kjapt eksempel jeg fant på kort tid her inne. Absolutt ufint, absolutt usaklig og absolutt unødvendig. Selvfølgelig signert med anonym. Finnes ikke hårsår, reagerer bare på måten folk blir behandlet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg syns vi ska få knappen fjernet..

e jo d samme om vi stiller spørsmål med eller utn nick, e jo ingen som veit kem vi e uansett.

 

ingen spørsmål e for dum her, og folk må no kunne stå for d de sier.

no e d desverre sånn at noen missbruker anonym knappen og då e d bedre å få den vekk så slippe vi dumme sårende kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig med deg. Ikke godt å vite hvem som er happy H...Mange som er happy, og mange som begynner på H:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke så lett å ignorere når det blir så direkte på person. Var feks en stygg sak her for ikke så lenge siden med en jente som ble hengt ut og snakket forferdelig stygt til fordi hun var ung og skulle ha barn. Når slike ting får skje synes jeg knappen bør vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hvis jeg har et "kjent" nick her inne, men så vil stille et pinlig/rart spm. er det fint å kunne være anonym. For meg er det bare å kunne være anonym på 1. tri. for da har jeg mer frihet.

 

Jeg skriver anonymt nå for at andre her inne ikke skal kjenne igjen nicket mitt, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan en jo bare opperere under to nick, da..Eller vi får bli flinkere til å melde fra til moderator. De kan overprøve annonymknappen og gi folk en advarsel/kaste de ut. Kanskje bedre om det er viktig for folk med den knappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter også pris på anonym kanppen og forstår andre vil bruke det noen ganger... Det er forferderlig trist at noen skal henge ut folk her, og at det blir missbrukt.

 

Da er jeg heller enige med at alle sammen burde bli flinkere til å rapportere til moderator som kan gi folk en advarsel eller kaste de ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha gått gjennom ett svangerskap, og alt som hører med å starte med sex igjen etter fødsel, prøve å bli desperat gravid igjen i over ett halvt år, med slim, livmortapp, mens, farger på slim er det få ting jeg oppfatter som kan virke som flaut å spørre om... Det er lov til å spørre om alt her, det er mange forventninger, drømmer og opplevelser, bekymringer som det skal være lov til å komme ut med på disse sidene. Her kan du skrive ting du ikke tør å si høyt, og det er ikke flaut!

 

På BliGravid sidene løste vi det med fjerning av anonymknappen veldig fint. Sier ikke det er løsningen, men det er ikke vanskelig å gjemme seg bak et nytt nick om man har behov for å være ekstra anonym en gang i blant.

 

Spør i vei, jeg svarer om jeg kan ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å få til at anonymknappen er der når du selv lager et nytt innlegg, men ikke for andre som skal svare på innlegget???

Er kanskje litt avansert, men jeg er enig at det kan være fint å være anonym om man vil spørre om noe "teit", samtidig som det til tider er en del gufne svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Syns at moderater er for altfor "slækk" med å slå ned på direkte krenkende innlegg postet "anonymt".

Det er ingen problem å utestenge vedkommende basert på f.eks IP adressen.

Klart at det vil være ressurskrevende, men det ser saktens ut som penger ikke bør være noe problem å skaffe til veie som lønn fra disse sidene.

Mange andre forumer har tett oppfølging, og resultatet er at folk oppfører seg faktisk mye bedre enn her, siden det der får konsekvenser umiddelbart hvis regler for forumbruk brytes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for en fjerning.

 

Jeg er ikke redd for å bruke nicket mitt dersom jeg lurer på ting som kanskje er litt på kanten.. (sex, slim, dårlige leger, you name it)

men jeg er jo allerede anonym back nicket Celene...

 

Dersom man skulle bli veldig flau eller føle at man har utlevert seg for mye.. er det jo faktisk mulig å bytte nick

 

nick= kallenavn.. (om noen er i tvil)

 

over og ut fra anonyme Celene på en søndagmorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker anomymknappen fordi jeg vet at det er mange jeg kjenner - utenom bim - som er her inne! Mange som ikke vet at jeg er gravid. Og mange som vet hva jeg jobber med/hvem jeg er gift med/kjenner barnet mitt o.l.

Jeg tror ikke de kjenner nicket mitt, men de kan raskt finne ut hvem jeg er dersom jeg ikke er forsiktig med hva jeg skriver under nick (det er jo bare å gjøre et rask søk på nicket - og sammenstille alle innlegg og svar jeg har postet).

Jeg synes det er deilig å være uidentifisert her inne! Da er det lettere å få svar på spørsmål jeg ikke ville stilt venner og kjente. Det er godt å la være å tenke, og veie ordene alltid. Og - det er sosialt på en uforpliktende måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset moderator ang et innlegg på kranglesiden igår der C ble mobbet... tråden ble heldigvis slettet. Men dette svaret fikk jeg ang anonymknappen:

 

Hei!

 

Takk for tips. Tråden er slettet.

 

Når det gjelder anonymknappen, så er vi klar over at det er delte

meninger

om den. Det foreligger imidlertid ingen umiddelbare planer om å fjerne

den.

 

Mvh

moderator Hannah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv anonym knappen kan være grei å ha jeg, men kansje det kunne vært en ide å hatt kun 1 forum der en kunne være anonym. Så kunne alle de som ikke likte anonyme unngå å gå inn der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...