Perleblomst Skrevet 17. februar 2007 #1 Del Skrevet 17. februar 2007 Min baby på 3 mnd har til nå lagt seg samtidig med oss, d.v.s. at jeg ammer henne en gang mellom 23 og 24. Så sover hun til rundt 05,blir ammet, sover videre til 08, ammer henne og sover videre til 0930-10.00. Hun har også hatt noen netter i det siste hvor hun sover fra midnatt til ca.07. Hun er (dessverre) avhengig av å måtte sove i vogn så jeg triller en lang tur i 12-13-tiden. Da kan hun sove i 2-3 timer,men prøver jeg å legge henne hjemme i vugga sover hun maks. en halvtime-tre kvarter... Har tenkt på å prøve å legge henne tidligere på kvelden, for det er kanskje ikke så bra for henne å være oppe så lenge når hun er så liten? Og det hadde jo vært greit å ha mer voksentid om kveldene. Må få med at hun ofte sovner ved puppen på kveldstid men når jeg bærer henne over i vugga våkner hun med et hyl! Så jeg lar henne ofte sove litt i armene mine etter amming så da får hun jo noen korte dupper i løpet av kvelden. Når legger dere deres 2-4-mnd gamle babyer for natten? Og hvordan er natten for deres babyer som evt. blir lagt i 19-20-tiden? Regner med at det da blir oftere amminger på natten,eller? Og er det andre som sliter med å få babyen sin til å sove hjemme/inne på dagtid? Har vurdert å kjøpe vogn til å ha på balkongen og forhåpentligvis trille henne i søvn der....noen som gjør dette og synes det fungerer? Min datter våkner nesten alltid når jeg slutter å trille så er litt spent på om det går.. Dette ble langt og rotete men håper noen har noen tanker rundt dette som de vil dele med meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8275233-leggetider-om-kvelden-hos-2-4-mnd-gammel-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
a, b, b og s Skrevet 18. februar 2007 #2 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei! Min lille gutt på fire uker har også litt problemer med å sove inne på dagtid, Sover i vogn og vogge som er i bevegelse, men våkner raskt hvis det står stille.. Det er litt stress, vanskelig å få gjort noe særlig på dagtid. På natten sover han som en liten prins, Legger seg i 21-tiden, amming ca. 05.30 og deretter sover han til ca 09. Det er luksus at han sover så godt om natten! Jeg har hørt at det er vanskelig å "tvinge" babyen til å sove, at de "tar" den søvnen de trenger. I tillegg har jeg hørt at de fleste får litt rutiner på søvnen sin rundt 3 måneders alder. Vet ikke om du fikk noe svar, men egentlig litt greit å høre at andre har det på samme måten.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8275233-leggetider-om-kvelden-hos-2-4-mnd-gammel-baby/#findComment-8285987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karija Skrevet 18. februar 2007 #3 Del Skrevet 18. februar 2007 Min gutt på 10 uker legger seg før kl 20.00. Sover da til 02.30-tiden. Etter amming sover han til omkring 05. Prøver å få ham til å sove igjen etter amming, men han er egentlig våken, så det ender ofte med at jeg må stå opp og være oppe med ham til omkring 07-tiden før han sovner igjen. Litt slitsomt at han våkner så tidlig, men har håp om at det skal bedre seg. Det er kjempedeilig med voksentid etter kl 20. Det anbefales! Om natten bare legger vi gutten i senga og sier god natt. Søvn på dagtid er litt vanskeligere, men han pleier å finne søvnen selv til slutt i vogga på stua. Jeg stresser ikke så mye med innsovningen hans på dagtid. Ellers sovner han jo også i vogna når vi går ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8275233-leggetider-om-kvelden-hos-2-4-mnd-gammel-baby/#findComment-8286921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammasin Skrevet 19. februar 2007 #4 Del Skrevet 19. februar 2007 Jenta vår har sovet fra 23 til 9 med to amminger siden fødselen ca. For to dager siden skulle vi forsøke å legge henne tidligere startet kl 19...endet med at hun var våken til kl 01...fra kl 14 på ettermiddagen...HJELP!!! Men så forsøkte vi en gang til i natt... hun sovnet kl 19 tok henne opp kl 23 og ammet(selvom hun sov) la henne tilbake i sengen sin...hun sov til 04 ammet..så sov hun i vår seng til 07. Da stod vi opp en liten stund men så sovnet hun etter en time i sofan. Herrgud for en engel...krysser fingre for at det varer!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8275233-leggetider-om-kvelden-hos-2-4-mnd-gammel-baby/#findComment-8290266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stellaria Skrevet 28. februar 2007 #5 Del Skrevet 28. februar 2007 Gutten vår er 3 måneder, og de siste par ukene har han blitt lagt i 19.30-20 tida. Da sovner han som oftest av seg selv etter kort tid. Han har spist ofte siden han ble født, så har som regel ihvertfall 3 amminger i løpet av natta, den 1.noen ganger allerede i 23-tida.Kan gå fra 2 1/2 til 4 timer imellom måltidene, og vi sover som regel til rundt 7.30-08. Det skal sies at ikke alle nettene er like fine, men har i grunnen vært vant til at han var våken hver 1/2 time til time enkelte netter, så synes det har blitt reine luksusen, jeg nå.Sov faktisk fra 19.30 til 09 her en morgen! :-) (amma selvsagt flere ganger på den tida!) På dagtid strever vi litt. Kan telle på en hånd de gangene jeg bare kan legge meg fra ham for å sove, så er derfor ute og triller tur stort sett hver dag. Da sovner han, og kan sove fra 2 1/2-3 1/2 time. Legger ham på verandaen når vi kommer hjem fra turen. Men kan også "rugge ham i søvn"/ bære bagen på verandaen, roer seg da etter 5-10 minutter før han sovner. Har da bagen stående på et bord. Bor i blokk, så understellet står nede. Sover som regel ikke så lenge da, som når vi triller tur. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8275233-leggetider-om-kvelden-hos-2-4-mnd-gammel-baby/#findComment-8433931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #6 Del Skrevet 1. mars 2007 Har en jente på 3 1/2 mnd som har sovet 9/10 timer om natta siden hun var 6 /7 uker og 3/4 timer på dagen(kun avbrutt av sutring etter smokk innimellom).Legges 22.30 og sover til )9/10.Hun har ligget ute hver dag på dagen siden hun var 10 dager gammel, enten på tur eller på verandaen. Hun sover en halv time eller 2 på kvelden,dvs. hun er våken fra 16/17 til legge tid. Noen som har det slik-hører om så få?Eller har hatt det slik og endret på tidene/rutinene? Ellers er hun blid og god og har sin "urolige"tid på ettermiddagen.Hun veier 5,5 kilo og er 60 cm på 3 mnd kontrollen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8275233-leggetider-om-kvelden-hos-2-4-mnd-gammel-baby/#findComment-8443261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snupp & mamma Skrevet 2. mars 2007 #7 Del Skrevet 2. mars 2007 hei hei.. jenta mi er snart 2 mnd og legger seg i halv 9 tiden og sover helt til halv 5 uten mat..noen gsnger har hun faktisk sovet til nærmere 6 også.. får mat og sover igjen til 8-9 tiden. slik har hun faktisk sovet siden hun var rundt 5 uker! kjempe engel på kvelden/natta=) leger seg som regel uten problemer, men som mange av dere andre her har hun problemer meg soving på dagen. har hun en dårlig dag å mye vondt i magen kan det hende hun bare sover 2 timer over hele dagen!! triller som regel tur jeg også, da sover hun så godt! skal begynne å gjøre kvelden litt kortere nå..hun sover som regel aldri etter mat i 4-5 tiden så blir lett grinete på kvelden.. et godt råd hvis du vil at hun skal sove lenger på natten så ikke ta henne med en gang hun gir lyd fra seg. jenta mi kan kanskje gi lyd fra seg et par ganger før jeg tar henne. gir henne tutten så sover hun alt fra en halv time til en time lenger. dette gjør jeg etter råd fra helsesøster som sier at barna som regel våkner en gang i timen.. hun mener at vi er altfor kjappe med å ta opp barna, å det stemmer vell kanskje=) men for all del ta henne før hun blir hysterisk=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8275233-leggetider-om-kvelden-hos-2-4-mnd-gammel-baby/#findComment-8463970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #8 Del Skrevet 15. mars 2007 Mathias er to mnd, og den siste uka har jeg merka stor forandring i sovinga. På søndag begynte vi med at han skulle sovne selv og ikke ved puppen. Jeg syns det var veldig slitsomt å puppe han i søvn hver kveld.. og la jeg han i vogga så våknet han jo.. så slitsomt. Så vi begynte på søndag.. ga han mat og la han i vogga når han var ferdig. Var da kjempe trøtt, men fult klar over at han ikke lå ved puppen, søndag og mandag tok det 45 minutter før han sov. Sutra en gang på søndag, ellers ingen ting. Tirsdag tok det 30 minutter.. og i går 10 minutter og da nesten ikke noe vugging med vogga heller!! Utrolig hva de små barna våres kan! Har også sleti litt med å få han til å sove på dagen.. men nå merker jeg når han er trøtt og legger han i vogna i gangen. så sover han alt fra en time til to. Pluss at han sover i vogga når vi går tur. Sliter fortsatt litt med å få han til å ta en ettermiddagslur, men sovner hvis jeg går med han i bæresele. Sover forøvrig bra på nattan, legger han ca 21.. sover til ca 03.. og da igjen til ca 06. Samsoving etter det.. Innimellom må vi opp klokka syv, eller ni som i dag! Det som gjorde det litt enklere for oss å få han til å sove selv og ikke ved puppen var helt klart at han har blitt flinkere med smokk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8275233-leggetider-om-kvelden-hos-2-4-mnd-gammel-baby/#findComment-8639092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå