Gå til innhold

Hvordan vet jeg at Snuppa får i seg melk i det hele tatt?

Anbefalte innlegg

Lang historie kort: Vi har slitt med ammingen siden dag en, men etter 4 uker viste det seg at hun ikke la på seg nok bare på min melk. Det er lite av den, den er tynn og den kommer tregt, sammen med hs konkluderte vi med at hun mest sannsynlig suger litt dårlig. Etter at vi startet med flaske tullet hun masse, men nå som ukene er gått har det stabilisert seg og hun koser seg som oftest med pupp før hun får flaske. Hun er også fornøyd med pupp fra midnatt til 9.

Hun er 11 uker og drikker mellom 4-500 ml mme i døgnet og legger på seg 250-300 gram i uken.

Hadde hun kost seg med puppen hvis hun ikke fikk noe? Hadde hun sovet godt om natten hvis hun ikke fikk ut noe?

Jeg har, som dere skjønner, ikke selvtillitten helt på topp når det kommer til amming:/

Fortsetter under...

Jeg kjenner at melka kommer (utdrivnngsrefleksen min er ganske sterk), dessuten hører jeg at den kommer for da svelger hun unna som bare det.

Prøv å hør/se etter om hun svelger.

(Jeg er også tilhenger av syntocinon nesespray ved ammeproblemer, da kommer utdrivningsrefleksen garantert. )

Du hadde nok merket det om hun ikke fikk i seg melk, på vektoppgangen(som er veldig bra!), på at hun ikke hadde så mange våte bleier, at hun ville ha mat OFTE, slapp, urolig, trøtt, grinete.

Gode råd over her, kjenner du utdrivningsrefleksen? Det strammer seg liksom litt, akkurat som om det er kullsyrevann som skal ut, ikke melk.

Er du usikker på om hun får i seg nok, kan du ta en tur ned på helsestasjoenn i ny og ne for å veie.

Hun får jo mme etter hver amming, så jeg vet hun er mett ved hvert måltid. Jeg kjenner ikke utdrivningsrefleksen, men har heller ikke merka noen vesentlig bedring ved bruj av den der sprayen. Jeg skal begynne å lytte etter om hun svelger:)

Jeg har ammet i snart 9 mnd og vet at babyen får i seg nok melk. jeg har aldri kjent utdrivningsrefleksen, så du er ikke alene om det:)

Aner ikke hvordan de kjenner det jeg.

Hører at det skvulper inne i munnen av og til, men ikke bestandig.

Jeg fullammet til ca 7 mnd før jeg ga mat, så det må ha kommet melk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...