Gå til innhold

Niva!! Ang hoftegips...!!

Anbefalte innlegg

du Niva... Hvordan merka du at hofta var gått ut av ledd inni gipsen på jenta di? Synne har hatt gips i 2 mnd nå, og jeg har de siste dagene sett at hun begynner å bli veldig skeiv i overkroppen, sammentrukket på den ene siden (samme side som den dårlige hofta), og hun var skeiv på akkurat samme måte før vi satte igang strekk/gipsbehandling...

Jeg har totalt noia for at hofta har skildd ut nå, ringte på sykehuset og forlangte å snakke med ortopeden igår, og han tok meg jammen på alvor (hadde jeg aldri trodd, for han er en skikkelig arrogant type), så vi skal inn for rtg og sjekk hos han på mandag.. Fysj som jeg gruer meg!! Hvis vi må begynne hele dritten på nytt så legger jeg meg ned og nekter!! Hvordan i alle dager skal en finne motivasjonen til å gå igjennom strekkbehandlinga en gang til da??? Krysser fingra for at jeg bekymrer meg unødig nå...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8273744-niva-ang-hoftegips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg merket det ikke, men var til kontroll etter 5 uker med gips, og da så de det på røngen. Jeg skjønner hvordan du føler det. Min jente ble oppdaget da hun var 1 mnd gammel. De prøvde først pute, men etter 6 uker fant de ut at den hadde ingen effekt. Da ble hun lagt i strekk da hun var 2.5 måned gammel og dertter gips. Klippet av gipsen da hun var ca 5 måneder. Jeg var veldig lang nede da, men måtte bare se fremover. Etter endt misslykket behandling henviste de henne endelig til Rikshospitalet. Der ville de vente med videre behandling til hun var sånn 9 - 10 måneder gammel , fordi da var skjellettet mer modent. De var veldig flinke de, og hun slapp heldigvis operasjon ( som hadde vært det neste) De satt hofte på plass etter 2 uker i strekk først. Jeg var mye lei meg p.g.a alt det ,min datter var igjennom, men hun taklet det fint. Ble til og med veldig flink ttil å krabbe med gipsen

Fikk en jente til i august 06 og hun hadde også hoftefeil. Fikk lit panikk da ja om at jeg måtte gjennom det samme en gang til. Men heldigvis holdt det med pute.

Lykke til. Får håpe du slipper det med en strekk behandling.

hmmm... jeg synes det er så rart at hofta kan skil ut igjen inni gipsen.. Har prøvd å tenke minst mulig på det nå i helga og har bare kost masse med jenta mi. Pakker nok ei lita veske i morra i tilfelle ny innleggelse.. Jeg seriøst HATER strekk, gipsen kan vi jo hvertfall leve tilnærmet normalt med.. Hvis hofta har sklidd ut vurderer jeg å be om henvisning til RH, men er liksom så langt unna familien og sånn (bor i tromsø) så tror det kan bli knalltøft å være så lenge på sykehus uten familie rundt..

Kan ikke tenke meg hvor tøft det måtte ha vært å fått konstater HD på neste jente..!Da hadde jeg nok fått meg en knekk.. Vi hadde planlagt to tette, men har satt nestemann på hold nå, er jo umulig med spedbarn i hus + en Synne som må bæres og ikke klarer å bevege seg selv.. Håper vi slipper HD på nestemann, føler meg litt snytt på babytida til synne, hun går glipp av endel nå dessverre, men tar det jo inn igjen:)

Krysser fingra for at alt ser fint ut i morra...:)

Jeg hadde nok vurdert sterkt å bli henvist til RH vist den har sklidd ut nå. Det er jo lit vei og langt unna familie, men det er verdt det for der vet de hva de driver med. Jeg hadde nok spart Vilde for en strekkbehandling hvis jeg hadde krevd å bli henvist tidligere. Men det nytter ikke å være etterpå klok. Jeg bor i Drammen og her gipset de helt feil og vinkelen på hofta var nok gal også. De gipset henne alt for stramt. På RH sa de at det var ikke strammheten på gipsen som hadde å si det var vinkelen på hofta. Hun spriket mer med beina beina også. På RH ble hun gjemmomlyst i CT maskin etter hun var gipset for å sjekke at leddet satt fint. HVis han ikke hadde vært fornøyd da hadde de klippet av gipsen og operert henne. Dette gjorde de ikke i Drammen da de gipset henne første gang.

Får står godt at du ikke vil ha et barn til med det første. Vi tenkte ikke på det en gang før Vilde var ferdig med behandling og lært å gå. Nå er hun er helt normal 3 åring. Hun tok det fortapte fort igjen, selvom jeg følte at jeg mistet mye av baby tiden. Selv om jeg ble veldig lei meg da jeg fikk vite at min yngste jente også hadde HD, så ble hun helt bra etter 3 måneder, og jeg hadde fortsatt mye baby tid igjen. Du får ha masse lykke til i dag. Får håpe den ikke har skildd ut.

JIPPI, JIPPI, JIPPI! Hofta satt der den skulle:) Ort sjekka vinklen på hoftene nå, den friske lå på 22,9 grader og den dårlige lå på 31 grader. Den dårlige var tidligere 36 grader så det er hvertfall på rett vei nå! Han sa de sa seg fornøyd når den dårlige hofta nådde 25 grader.Vi blir ikke kvitt gipsen etter tre mnd sånn som vi kanskje hadde håpet på, men legen mente det var realistisk å satse på at hun ble kvitt den i juni, og det hadde bare vært så deilig om hun slapp den i sommervarmen og fikk mulighet til å plaske litt i vann og sånn...!!! Lengter skikkelig til den tid kjenner jeg!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...