Gå til innhold

Hvor rask er en styrtfødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser så mye om styrtfødsler her inne og er derfor nysgjerrig på hvilke kriterier en slik fødsel har? Hvor raskt går det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en venninne som hadde en styrtfødsel, og med henne tok det nøyaktig 1 time fra hun kjente noe til ungen var ute... Og i følge henne helt forferdelig!

Skrevet

under 3 timer, har jeg hørt..

Skrevet

Nesten to timer hos meg.

Ca 45 min i sykebil m åpningsrier, fortsatte på sykehuset, gutten var ute etter ca 45 min der :)

Halleluja!

Skrevet

Min andre fødsel tok to og en halv time fra første rie til babyen var ute - og det var i følge jordmor en styrtfødsel...

Skrevet

Min venninnes styrtfødsel var på 2 og en halvtime. Hun satt hjemme med rier i to timer før hun dro å helsesenteret og skulle sjekkes før hun ble videresendt til sykehuset, men på helsesenteret kom pressriene, og ungen var ute etter få trykk.

Hun sa det kjentes som om hun hadde hatt en krafig diare, og ikke som hun hadde født, så det MÅ ikke være grusomt selv om det går fort. :)

Skrevet

jeg hadde styrfødsel... fra den aller minste tegn til smerte og til jenta var ute tok det 1 t og 40 min. hadde ikke såååååå vondt egentlig. men kom inn med full åpning og vannavgang..... synes ikke fødselen var så ille jeg. gla det gikk så fort.

Skrevet

søsteren min kom inn med 2cm åpning, og etter 30 min hadde verdens søteste jente sett dagens lys:) var visst mye bedre å føde slik enn med epidural og mange timer med rier på sykehuset, som hun gjorde 1 gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...