Gå til innhold

m@deleine+tvillinger i magen

MalinL *2 gullgutter*

Anbefalte innlegg

Hei!

Så det du skrev under "permisjon i uke 20".

Er det tilfelle at en blir sykemeldt fra uke 24 fra Lillehammer sykehus?

Jeg er nå 50% sykemeldt fra fastlegen min. Er 19+3 nå og er sykemeldt fram til uke 22.

Går samtidig til kontroll på Lhmr sykehus for å måle livmorhalsen hver 3 uke. Legen sa ikke noe om automatisk sykemelding da jeg var på UL i uke 18. Og fastlegen min vet tydeligvis heller ikke noe om det. Ellers hadde han nok sagt det.

Fortsetter under...

Hei MalinL

Jeg går til kontroll på sykehuset her i vestfold, og her fikk jeg streng beskjed om at jeg (og alle tvillinggravide) blir automatisk sykmeldt fra senest uke 22. Siden jeg har lungebetennelse ba jm meg om å gå til legen min og få en sykmelding fram til da. Dette er da noe alle leger burde vite??? Eller?

Jeg syntes jo det var rart du i det hele tatt ble friskmeldt da du ble det, jeg, men du synes kanskje det er ok? Jeg går bare og venter på bedre tider. Er så lei av å være redusert nå at jeg holder på å gå på veggen. Det var liksom nå jeg skulle prøve å bygge opp en viss form da, før jeg blir for stor. Men, men. Det er kanskje meningen at jeg skal forfalle helt denne gangen:-) ?????

Kan jeg spørre hvor mye du har lagt på deg? Vekta mi går faretruende fort oppover, men det er kanskje sånn når man er sløv og sulten hele tiden?? NEI, nå må det komme bedre tider her. Jeg er jo egentlig ganske sprek, men hele dette svangerskapet har jeg jo enten vært trøtt eller syk...

Håper det er bedre med deg, hvertfall.

Klemmer

Hei Åleby!

Så koselig å høre fra deg :)

Satt faktisk å leste ett innlegg om vekt nå :) Jeg har gått opp ca 3 kg. Det var fra kontrollen hos legen i uke 13 til kontrollen nå i uke 18+6. Synes ikke det er så ille. Men tror jeg kommer til å øke noe enormt nå. For jeg synes nesten jeg kan se at magen vokser fra dag til dag :)) Også har jeg fått godtekick.... Stakkar små. Prøver å skjerpe meg, så holder det for det meste til helger.

Kan ikke si det var noe særlig å begynne på jobb igjen. Koselig å se igjen alle kolleger, men ellers er det ganske kjedelig. Iallefall når det er lørdag kveld og jeg sitter på jobben nå :(( Men jobber heldigvis ikke hele vakter, så skal snart gå hjem.

Men legen min hadde ikke så stor tro på at jeg kom til å jobbe så mye lenger. Så om det blir noe mer jobbing i mars, blir det kanskje redusert enda mer.

Hei! Da vi var på ordinær ul fikk jeg et par skjemaer over tvillingssvangerskap, et hvor det står alle de forskjellige kontrollene ved et tv.sv, tror det står Kontroller ved tvillingssvangerskap, svangerskapspoliklinikken ved Lhmr sykehus øverst på det, og på det skjemaet stod det i uke 24; alle tvillinggravide sykemeldes nå ut svangerskapet.

Fastlegen min søkte om svangerskapspenger fra 01.01.07, da ble jeg 50% sykemeldt, så jeg har liksom kommet litt ut av det med vanlig sykemelding, men siden det stod på dette skjemaet fra sykehuset jobbet jeg fram til uke 24. Regner med de skriver ut sykemelding på deg fra da hvis ikke fastlegen gjør det.

Skal du måle livmorhalsen hver tredje uke ut svangerskapet? Jeg målte på ul, i uke 21 og 24 og skal inn igjen å måle i uke 28 osv.

Glemte å si at jeg har vært i ganske god form fram til nå, men at man allikevel skulle sykemeldes for å hindre for tidlig fødsel og komplikasjoner. Såg noen andre hadde skrevet i innlegget under at det var til uke 28, men det hadde ikke fastlegen min hørt noe om, og Roald Lorentzen på sykehuset lhmr sa at det var mer en fulltidsjobb for kroppen å gå gravid med tv etter uke 22-24.

Tusen takk for svar Madeleine!

Jeg har ikke fått noe skjema. Jeg så at legen hadde det. Sto oversikt over alle kontroller framover. Hvilke uke de skulle være i. Kanskje jeg får det neste gang.

Målingene blir jo omtrent det samme som deg. Neste kontroll er i den uka jeg blir 21 uker. (20+5) Og neste regner jeg med blir i den uka jeg blir 24 uker.

Skal på neste kontroll den 26, så da får jeg høre med de om det med sykemelding.

Kan nok bli tøft og jobbe helt fram til uke 28. Selv om jeg er i god form nå. Merker at jeg blir fort sliten etter at jeg begynte å jobbe igjen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...