Gå til innhold

SUKK,SUKK,SUKK!!!! Nå er det vel nok????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok...hør nå....Torsdag:-ringer føden med jevne rier og får beskjed om å komme....Er der ved 20tiden,tar registrering og får undesøkelse.Jordmor sier:-Ja her er det 2cm åpning og modent og klart,rier med 3-4min mellom,her kommer nok barnet i løp av natten....Vi venter og venter og riene blir borte.....nattevakt kommer inn pg ser til meg og undersøker meg og sier:-2cm åpning og jeg har kynnere som er i ferd med å gå over i rier...så skal jeg ringe på nåe de kommer tettere og er vondere,prøv å slappe av og sove litt så kommer du nok i gang.....OK!!!! Vi sovner begge to før jeg våkner ved1-2 tiden av smærter,ligger å kjenner litt på dem og tar tiden og beveger meg litt for så å ringe på ved 3tiden og trenkte at nå,endelig i gang...AU!!!! Jordmor sjekker igjenn og det er 2cm fortsatt men hun trur på fødsel snart siden det er såpass vondt og tett nå....prøv å slappe av og ring på.Fikk en varmeflaske for å legge i ryggen og sovner og riene stopper.Jeg våkner i 6tiden på fredag morgen og kjenner INGEN ting...står opp,beveger meg litt og kjenner etter litt men ikke noe,ringer på....hva skjer???? Nei sier jordmor her har det stoppet opp og det skjer noen ganger og etter nye undersøkelser og fortsatt 2cm så får vi beskjed om å dra hjem å vente.Kan jo gå et par dager før noe skjer igjenn men det hvet vi jo ikke.Jepp så var vi hjemme og etter en go dusj så kjenner jeg ikke noe...nei vel og sovet bra i natt og kjenner fortsatt ikke noe,så litt før 12 i dag setter det igeng igjenn,jeg tenker at nå skal jeg vente så lenge som mulig og tar tiden og greier...etter1,5t med harde rier og 5min mellomrom så ringer jeg,slimproppen gikk i dag morres og forresten.Forteller alt dette her til jm på tlf og vil jo nødig hjem igjenn dennegang å....du må komme sier jm siden du er 2gang fødende så hvet vi jo aldri. Kommer ned og jeg har vondt hele veien til føden og det er 45-50 min med bil,ny undersøkelse og registrering for så å høre at her er det ikke modent og ingen åpning og hodet er ikke festet noe de forresten sa at det var på torsdag.Jm sier at dette er bare modning og babyn som gjør seg klar og du er eller har IKKE vært i fødsel.Dra hjem og slapp av....ok nå er jeg skuffet og drit sur for at man ikke kan stole på ekspertisenså blir man jo ennå mere usikker....merkelig at dem ikke sier det samme da....hvem skal jeg tru på??? SUKK måtte bare f¨å det ut er jo så frustrert og har jo smærter....Oi,ble litt langt og rart dette her men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er frustrert,stakar! Makan!

Krysser fingrene for at du får ut baby`n din snart jeg :)

Skrevet

Det er sikkert ingen trøst i at det ikke bare er du som opplever sviktende ekspertise. Jeg hadde samme prosedyre som deg regelmessige rier jeg ventet i 36 timer og da var min 3 min mellom og varte 1 min, kom på føden og ble sjekket joda der var modent men ikke åpning, reiste hjem for å slappe av. Dabbet helt av noen dager så gikk vannet inn på føden joda det varveldig lite fostervann men overlegen skulle sjekke før de gjore noe mer da hadde jeg ikke rier og var plutselig ikke moden i det hele tatt. Overlegen kom 6 timer senere og da var jeg moden og med 1 cm åpning men da var hodet festet godt i bekkenet og plutselig fin mengde fostervann så jeg reiste hjem igjen.

Jeg vil ikke reise på føden igjen før jeg er helt sikker på at det er fødsel på gang. Så her sitter jeg med noe de har kalt maserier veksler mellom regelmessig og uregelmessig og er stadig mer vondt, slimproppen er gått og jeg har i følge en gynekolog 2-3cm åpning men er ikke sikker på hva jeg skal tro.

Håper riene dine kommer skikkelig igang og gjør jobben sin sånn at du får bli ferdig og slipper å høre på disse "ekspertene". Jeg visste fra før at helsevesenet i Norge var dårlig men jeg er helt sjokkert, modent er modent, åpent er åpent og festet er festet skulle man tro.

Det er uannsett ikke lenge igjen men synd at tiden vi egentlig skulle hatt til å slappe av og lade opp blir ødelagt av personell på føden som tydeligvis ikke har kontroll på hva de holder på med.

Skrevet

Så utrolig kjedelig da...!!

Har ikke havnet inn på føden enda jeg,men har hatt regelmessige rier eller "rier" blir det vel siden jeg ikke har fødet enda,å når de stopper opp blir jeg så skuffet at tårene bare triller!!

Skrevet

sukk ja helse Norge vettu,det er som du sier åpning er åpning osv skulle man TRO ja!! Men har du smærter/ubehag hele tiden? det har jeg,det er som et stort trykk i hele magen,håper på at vannet skal gå nå da...hehe noen tips fo å få det til? GLISER!!!!

Skrevet

Ja det er vondt hele tiden og det trykker såpass at det føles som om bekkenet holder på å sprenge, trykker på toppen av magen og det føles som om vannet holder på å gå (igjen) jeg håper på at det kommer vann el mer blod eller grusomme rier snart jeg vil føde av meg selv og hvis jeg ikke føder før onsdag bli jeg nok satt i gang (hvis de ikke ombestemmer seg igjen, har allerede vært innlagt 2 ganger og informert/forberedt på i gangsetting). Har nok desverre ingen tips som funker da hadde ikke jeg vært hjemme nå. Prøver å gjøre helt andre ting og tenke på alt annet enn babyen, gjør husarbeid men nå har jeg pusset opp indre og ytre gang, ommøblert og pyntet litt i stua, omorganisert kjøkkenet, vasket alt som kan vaskes og har rett og slett ingenting igjen å gjøre. Triste greier men babyen er vel forhåpentligvis kommet i løpet av en uke el to nå. Det føles som en evighet men er jo ikke lenge til egentlig.

Skrevet

Gliser!!! Har drevet så det holder mål jeg å også har vi en sønn på 18mnd så det går i 100 hele tiden,men nå har han vært på "ferie" siden torsdag kveld så.....men jeg har drevet med alt fra husarbeid til "trening" Men nå fikk jeg tips om å drikke the,varme dusjer eller bad for det er med på å modne oss sa jm og bruke varme flaske og bare kose meg å slappe av. Så nå prøver jeg det og håper vannet går snart.....heheheheh lykke til!!!!

Skrevet

Stakkars deg!!!! Det er så slitsomt å gå å holde på sånn. Når tid var/er terminen din? Uansett så er det sikkert ikke så VELDIG lenge til du får holde nurket ditt. Jeg har dessverre ingen gode tips til deg heller. Jeg hadde det sånn med tredje mann, skulle tro når en hadde gjort det noen ganger at en skulle kjenne igjen en fødsel når den var igang. Jeg trodde fødselen var igang flere ganger før den endelig begynte. Uansett må du nok prøve å smøre deg med tålmodighet, og vær så snill å hold oss oppdatert. Synes det er så spennende å følge med på dere. Jeg har selv ikke termin før i april, så jeg har ei stund igjen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...