Gå til innhold

Om bevegelser/spark

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere kjente babyen sparke de første gangene...var dette ofte? Mange ganger hver dag feks? eller var det litt i rykk i napp....kunne det være bare en gang om dagen og nødvendigvis ikke hver dag...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente først i uke 15. Var ikke hver dag, noen dager mer enn andre.

Men dette er veldig individuelt da. Så du bør ikke sammenligne deg med andre...

Skrevet

heia.

Jeg kjente spark første gang da jeg var ca 19 fullgåtte uker..

og siden det harjeg kjent spark sånn nogenlunde jevnlig, men det kan gå et par dager uten at jeg kjenner noe, og det er sånn periodevis på dagen,, kanskje tre spark på morgenen, så et spark eller to på ettermiddagen, og etter atjeg har lagt meg..

ikke noe fast, ikke i mengder:)

Skrevet

Dei første leamus-aktige rørslene kjente eg då eg var 15+3 og då var det heilt vilkårleg, kunne gå fleire dagar mellom kvar gong. Då eg var 18+0 kjente eg tydelege spark, og har kjent kvar dag sidan det. Men chiquitin er superaktiv då, no går det kanskje ein halv time mellom kvar gong eg kjenner spark (litt meire midt på dagen) - det kjem veldig an på babyen! Venar av meg hadde lite aktivitet gjennom heile svangerskapet, men babyane deira var heilt friske og normale, trur chiquitin er litt hyperaktiv eg :)

Skrevet

Nei jeg kjente det ikke ofte, kunne gå flere dager mellom hver gang jeg kjente at den sparka.. Men etter uke 20 så kjente jeg det hver dag :)

Skrevet

Hei! Kjente den lille første gang da jeg var 16+4, lå i senga med handa på magen og kjente plutselig to små dunk både fra innsida og på utsida. Samboeren min fikk også kjenne et tydelig dunk rett etterpå. Er nå 19+2 og har kjent spark og bevegelser hver dag. Det kommer i perioder, og kjenner det best når jeg ligger på rygg i sofaen eller i senga. Kjenner det også godt når jeg sitter. Den lille er aktiv dagen gjennom, men kanskje mest tidlig på morgenen, litt utpå ettermiddagen og når jeg legger meg for kvelden/natta. Helt herlig å kjenne disse små dultene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...