Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #26 Skrevet 17. februar 2007 Neida mener ikke det. Men vet at mange mener at dette er to ting som er likestillte og det er det ikke. Inne i mitt hode er ikke dette alternativ, men noe som brukes når det ene ikke går. Jeg måtte selv gi erstatning i flere mnd og selv om jeg fikk det til etterhvert vet jeg hva du mener om ammepress. Satt på sykehuset og skreik med pumpa i hånda. Etter at jeg kom hjem prøvde jeg ikke å amme på over en uke. (lå på sykehuset i 3 uker så jeg var naturlig veldig sliten da jeg kom hjem) men når jeg endelig fikk vilt litt og tenkt meg om visste jeg med meg selv at dette ville jeg virkelig. Tok lang tid å komme igang, men jeg vil bare si at det var verdt det.. og uten ammepresset hadde jeg ikke klart det.. men min helsesøster gjorde egentlig ikke så stort nr ut av dette. Spurte meg bare hvordan det gikk.
endaeintrønder Skrevet 17. februar 2007 #27 Skrevet 17. februar 2007 oki..Jeg bare vet det er mange som sliter med selvfølelsen over at de ikke får til amminga,og jeg mener man ikke bør ofre tårer,søvn og forstand pga dette,når vi har så bra mme som vi faktisk har!Så om jeg ikke får til ammingen denne gangen heller,så kommer jeg ikke til å gråte over det nei..Er litt eldre og klokere denne gangen:) Følte meg liten og hjelpeløs sist,og fikk faktisk kjeft av nattevaktene på barsel!!!Snakk om gode minner fra det som skal være den aller beste tiden du..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #28 Skrevet 17. februar 2007 Forstår deg godt. Og kjeft hjelper ihvertfall ingen å komme igang. Men gode minner fra sykehuset.. nei det var bare slit egentlig. Men kommer nok til å ofre noen tårer denne gang også, men håper at erfaring jeg har fra tidligere gjør at jeg takler ting bedre. (men det betyr ikke at jeg får det til, for jeg er veldig i tvil. Er jo mor til 2 nå..) Snakket lenge med jordmor sist jeg var på kontroll om dette. Hun er en av dem jeg får litt angst av. Siden jeg er en av dem som fikk det til tross alt så får jeg så masse skryt som jeg egentlig blir litt kvalm av. Vil ha råd og hjelp ikke det andre dillet. Lykke til ihvertfall!
Mona2 Skrevet 18. februar 2007 #29 Skrevet 18. februar 2007 Tror det er veldig vanskelig å planlegge..... Jeg ammet nr. 1 til han var 9 mnd og da ville han ikke ha mer. Det beste er å innstille seg på at man skal amme, og ikke tenke på brystvortene.... Mine er helt fine nå, 6 mnd etter at jeg slutta å amme. Puppene blir litt mindre, men det følger jo med. Hvis folk blir så overfladiske at de tenker på puppene sine før babyen, syntes jeg det går for langt. Og jeg er IKKE hysterisk med hensyn til amming. Jeg syntes man skal prøve så godt man kan, og ta det deretter, men jeg syntes at man ikke skal begynne å tenke på alternativer FØR man har prøvd å få til amminga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå