nurket4a Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Hei. Kan hende jeg er en sånn typisk hysterisk førstegangs gravid, men må bare spørre. Jeg sliter noe voldsomt innimellom. Blir oftere og oftere. Har veldig smerter i magen stort sett hele tiden. Jordmor sier det er normalt og ettersom jeg tidligere har vært operert i magen vil nok de innvendige arrene gjøre at jeg har mer ondt enn andre. I tillegg har jeg den siste uka fått sinnsykt verk i korsryggen, tenkte først at jeg hadde gjort for mye i huset med vasking og sånt, men smertene er her selv om jeg ikke gjør noe særlig. Det er værst når jeg har sovet om morgenen og om ettermiddagen. Jordmor sa at jeg måtte gi beskjed om jeg fikk vondt i ryggen sist jeg var på kontroll, men er ikke kommet så langt. Noen som vet om dette er normalt? Eller er jeg bare hysterisk? Jeg er i uke 13+4. Veldig takknemmelig for svar.
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Kanskje du har begynnende bekkenløsning som gir deg smerter i ryggen? Du kan prøve å snakke med en annen jordmor, og høre om hun mener det samme, ikke så lett å si hva som er normalt, det er så mye som er normalt. Har selv aldri vært plaget med vondt i magen under graviditeten, men ei venninne har vært d... Veldig forskjellig altså...
julaugmamma Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Jeg hadde MYE vondt i magen i forrige svangerskap. Det var så ille at jeg til tider ikke kunne stå oppreist. Var i jobb (lærer) og det var ikke så enkelt..Ble 100%sykemeldt når jeg var ca 22-23 uker, tror jeg: (husker ikke helt) Men verken lege eller jm kunne fortelle hva det var. Men det ble for min del bedre (kunne leve med det) når jeg kunne slappe av når jeg ville. Legge opp dagen helt etter dagsformen. Hadde noe smerter i korsryggen, da sa jm at jeg sannsynligvis kom til å kjenne ryggen godt under fødselen også, og det gjorde jeg... Nå har jeg så vidt begynt med de samme utfordringene,men er bare 12+2 i dag. Tror det er normalt, og ikke farlig, men vondt er det uansett.. Jeg fryktet fortidlig fødsel, men jenta kom 9 dg over termin... så det trenger ikke ha noe å bety.. :-)
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Hei nurket!! Slenger meg bare på bekymringstråden din, har det akkurat på samme måte med rygg og magesmerter - helt tålelig når jeg får sitte eller ligge helt stille litt, men det er jo heller skjelden. Har bekkenløsning fra før av, så jeg hadde tenkt spare dette til neste legetime - er ikke så lenge til, med mindre det blir værre. Har ikke opplevd å ha slike smerter i ryggen/magen tidligere svangerskap, så det blir jo til at jeg føler meg litt hysterisk denne gangen - fullstendig lov ifølge megselv Bekymrer du deg veldig er det alltids lov å ta en ekstra telefon til legen.
♥ivf m/prins♥ Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Hei nurket:) Jeg sliter også en del med smerten, ubehag. Har harr 5 prøverørsforsøkog i den forbindelsenhar jeg operert 2 ganger der inne og har nå mye sammenvokstringer dvs. blæren henger sammen med livmoren, den ene eggstokken henger sammen med tarmen etc. og det kan bli vondt nok det. Nå er jeg i uke 15 og er øm/sår/støl i magen, menhar ikke noen utåelige smerte, men jeg må på do hele tiden og jeg som trodde det skulle endre seg nå når livmoren steg opp av bekkenet.... Der tok jeg feil. Blæren følger vel med både her og der og det blir spennende å se om det blir lagt press på den hele tiden under svangerskapet. Og vondtene dine i ryggen er den berømmelige bekkeløsningen som vi alle har, bare at noe får den med symptomer som du beskriver. Nevn det på kontroll neste gang. Men om det blir utåelig, så må du ringe og få hjelp. Hva er det du har operert og hvordan arter vondtene seg hos deg? Interessant å høre om andre i "samme situasjon". Jeg har hatt en stor egglederbetennelse der de måtte punktere egglederene og faksisk vaske bukhulen min pga all infeksjonene som var der. Alt var viss klistrert sammen... Etter det og noen prøverørsfosøk ble egglederene operert bort. Så litt rot og tull har det vært her inne hos meg:)
nurket4a Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har vært operert for å sjekke om jeg hadde endometriose. Har alltid vært plaget med sterke menssmerter og de har blitt verre etterhvert. Så de gikk inn i navlen for å sjekke om det var noe feil. De fant en sammenvoksning mellom bukveggen og tarmen(tror jeg). Var bedre med smertene i 3 mnd før det satte i igjen. Det som er vondt er egentlig at det går på en måte i en spiss fra hoftekulene og ned mot underlivet. Må til tider ha hjelp for å reise meg opp.
Lone35 =0) Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Hei Det høres ut som bekkenløsning. Jeg har hatt det sjøl, og det virker om om det kommer denne gangen også. Varmeputer og varme risposer kan kanskje hjelpe. Ellers kan du sikkert få behandling hos fysioterapeut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå