Gå til innhold

Noen med erfaring med for tynn livmorslimhinne?

Anbefalte innlegg

På stimuleringsdag 10 (hadde satt 9 sprøyter m pueregon) var jeg inne til UL på fredag. Hadde 5 egg, men slimhinna var for tynn for uttak ennå.

Den var 5 mm, vet den må være minst 7 mm ved innsett (jeg hadde 9 mm på forrige forsøk)

Jeg skal øke dosen med pueregon med 100 IE og sette injeksjoner med Luveris i tillegg. Ny UL tirsdag.

Noen som har erfaring?

I går tenkte jeg at dette ordner seg helt sikkert, nå er jeg mer bekymret.

Fortsetter under...

Ikke noe erfaringer på det annet at jeg tenker at det har vært hoved problemet til at jeg har fått så mange SA (på naturlig vis), så jeg har frykten for at det er for tynne slimhinner og lite og feste seg for embryoet, som gjør dette.Men husk at vi er " heldig" i ivf behandling av vi får hjelp og oppfølging på dette.( heldig i den forstand at leger passer på oss da, for vi er jo ikke heldige i utgangspunktet)Det beste hadde vært å klare dette selv, men du forstår kanskje hva jeg mener. De ordner så limhinnen blir tykk og fin.

Det gjør man ikke ellers. Så hold deg rolig og positiv for det skal jeg absolutt gjøre. Har ikke prøvd ivf før men håper at under oppsyn så skal vi klare det. Lykke til:-)))) detSKAL gå bra, ikke sant?? Jeg har egg uttakk i uke 9 og det nærmer seg.

Uff da Maisen - ikke godt å være bekymret... Jeg vet ikke så mye om dette med slimhinna, men mener å ha hørt at den vokser helt fram til innsetting. Hvis du ikke skal ha innsetting før neste helg vil jeg tro den har vokst tilstrekkelig til da - og du gr jo til akupunktur (ikke sant?), og det hjelper også på slimhinna.

Lykke til & klem fra

Hei

Nei det har vi ikke og det er egentlig ikke mye utdredning som er blitt gjort men jeg har spurt overlege tidligere om det kan være svikt med progestoron produktsjon og da fikk jeg beskjed at det kunne det være men alt må man jo lese seg til og eller be om å få prøvd ut. Jeg skal notere meg det du sa men hva betyr det da? Hva betur det for deg?

Ellers får vi jo progestoron tilført under ivf men syns faktisk man kan få det før man kommer så langt som til ivf. Men men nå er vi jo igang og det er spennende.

Takk for lykkeønskninger, har en litt sånn bekymringsdag i dag, tror jeg,:-)

Slimhinna skal normalt vokse i takt med utviklingen av eggene, og jeg har jo mange dager på meg i tillegg til ekstra medisinering som skal hjelpe. Sannsynligheten for at det ordner seg er helt sikkert større enn det motsatte:-) Viktig og fokusere riktig, men ikke alltid like enkelt.

Klem

Annonse

Slimhinnen (kan) voksne raskt når den først setter i gang!

Jeg hadde problem i ene fryseforsøket. Var inne til ul og hadde for tynn. Bare to dager etterpå var den godt over det minimale!

Husker ikke målene nå, men det gjekk på et blunk!

Det går helt sikkert bra.

Hei

Jeg hadde UL 2 feb og fikk da beskjed om at slimhinna var for tynn, og hvis den ikke bedret seg så kom de ikke til å sette inn.

Jeg ble veldig bekymret, men de sa at de avventet til innsettings dagen for å se hvordan den var da.

Jeg gikk til akupunktur samme dag som uttaket mandag 5 feb og tirsdagen, så på innsettings dagen onsdag var den bra nok.

Så det finnes håp :-)

Hvordan resultatet til meg blir vet jeg enda ikke, skal teste på onsdag, men krysser fingrene og håper den blir positiv.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...