Gå til innhold

Nattpupp avvenningen gikk over all forventning!

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har akkurat sluttet med nattpupp og vil gjerne fortelle vår historie som en liten oppmuntring til alle dere som også gjerne vil sove litt mer om natten. Vår sønn er nå 9 mnd og har aldri vært en stor-sover, han har våknet alt fra 2 - 6 ganger pr natt for et lite måltid. 6 ganger har riktignok vært når han har vært litt tufs, men 3-4 ganger var helt vanlig... Og etter 9 mnd så begynner man å blir rimelig sliten! Men, noen Ferber-kur har aldri vært et alternativ for oss, jeg syntes det er forferdelig at han gråter og tar han alltid opp når han gråter skikkelig. Vi kjøpte Elisabeth Pantleys bok og fikk mange fine tips om å lage gode søvnassosiasjoner for vår lille gutt, og jeg tror nok den har hjulpet oss til et så bra resultat. Etter mange utsettelser satte vi altså igang, og min samboer og jeg bestemte oss for at alt var lov bortsett fra å gi pupp! Første natten gikk jeg inn første gang og da gråt han ganske desperat i 30 min før han sovnet( jeg bysset, koste, sang og gav vann). Han sov i 45 min før det var på`n igjen, min samboer gikk inn og holdt på i 1 time før han sovnet. Jeg lå med øreklokker og hadde vondt i sjelen....Så sov han i nye 45 før jeg gikk inn igjen og da tok det kun 15 min så sov han til morgen! Og han var like blid om morgenen!!! Neste natt var jeg kunn inne i to ganger 15 min så sov han resten, og tredje natt sov han hele natten!!!! Og akkurat det trodde jeg ikke var mulig! Det er nå 1 1/2 uke siden og stort sett så sover han så godt, er som regel våken en gang for litt vann o.l, vi legger han kl 7 og våkner ca 6. Vi har også hatt noen netter som ikke er så bra men det har gjerne sammenheng med hvor mye han har sovet om dagen.

Så til alle dere som heller ikke liker at gullet deres skal gråte, så går det helt fint at dere som mamma også er med på avvenningen og det går helt fint og kose, susse og ta opp til tross for hva alle "eksperter" sier! Og jeg tror sjokket ble litt lettere for vår sønn når jeg også var hos han, det er jo tross alt jeg som har vært mest hos han på natten. Så lykke til til dere som også ønsker å sove litt mer om natten, fortvil ikke det er mulig og vår sønn har aldri vært noen storsover!!

Klem fra en mamma som er "Ferber-metode" motstander

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...