Gå til innhold

Vært sliter i 5 år men og jeg kan ikke la livet gå på vent lenger- er jeg umoralsk med slike tanker (les dette)

Anbefalte innlegg

Nå er jeg midt i ivf og på 3 dag med sprøyter. Jeg tenker mye og kan bli litt rar av alle tanker. Nå har jeg prøvd i 5 år og mistet uttallige ganger så nå gleder jeg meg til å få hjelp. Saken er at dette er jo veldig altoppslukende og dagene sniker seg av gårde. Samtidig er jeg nå i ny jobb ( vært i 3 mnd) og sjefene ønsker å fremme meg som daglig leder etterhvert. Fra dagen jeg takket ja til jobben valgte jeg ikke å si noe om prøverør, da jeg ville så gjerne ha fast jobb. I dag så er det slik at om du vil det eller ei, så er mange arbeidsgivere ikke ute etter folk som planlegger å bli gravid.

Jeg valgte å ikke si noe da jeg sa til meg selv at jeg må la livet gå som vanlig. Takket dermed ja til jobben. Stillingen var ikke da med så mye ansvar men det har jeg fått nå etterhvert. Jeg liker det og må ha noe å bryne meg på.

Nå får jeg høre av en liten fugl i ledelsen at de har meg i tankene som daglig leder og det å være direktørs høyre hånd for all drift, så igjen er jeg kommet i et dilemma.Skal jeg si det eller ei????Jeg har alltid vært åpen til mine arbeidsgivere. Men det som er saken hva om dette med ivf ikke går og tiden bare går og går, og det ikke vil feste seg noe??? Da vil jeg gå glipp av en jobb som kan gi meg en god fremtid økonomisk. Jeg kan ikke la livet mitt lenger stå på hvil. Jeg tenker at blir jeg gravid så er det flott og jeg blir svevende lykkelig og da får jeg ta det som andre som blir gravid og si det da når tiden er riktig( i forhold til om fosteret vil feste seg eller ei.) Hva mener dere? Er jeg umoralsk da? Hva hadde mennene gjort? jo...tatt jobben og holdt munn.eller.????ta jeg helt feil........er sååååå usikker på mine valg der og jeg er jo propp full av følelser og medisiner nå men prøver å samle meg og være nøye og skikket på jobb:-)))

Ha en fin helg og lykke til alle.

Fortsetter under...

hm..ikke lett det der, jeg ville fortalt problemet men ikke hva og når ting skal gjøres! Det har jo ikke de noe med, men bare si at dere er i santale med riksen og si at dere er usikkre på hva et blir til. Og at du gleder deg til jobben!!!

Jeg ville tatt jobben og ikke sagt noe som helst.

Ikke for å være stygg eller slem eller noe sånt, men hva hvis du ikke lykkes på første forsøk, at du kanskje må ha flere? (realiteten er desverre sånn for mange),

Kanskje du har sagt fra deg en jobb du vil stortrives med og angrer bittert i mange år fremover?

Jeg ville gått for jobben og ikke sagt noe som helst.

Men det er nå meg.

Blir du gravid,så får du fortelle det da.

Ikke sett livet på vent, det kan være du angrer.

En kan nemlig få i både pose (les baby) og i sekk(les jobb)

Lykke til !!!

Jeg er enig med Bula - ta jobben og ikke si noe om IVF. Det å få barn er en privat sak som arb.giver ikke har noe med - lykke til (ser du skal på Riksen i uka etter meg, håper vi får november-baby begge to!)

:-)

Hei takk for svar.

Jeg har allerede abortert i den tiden jeg har vært der og sjefen veit det at jeg har et problem med å blir gravid. Men veit ikke alt. Jeg orker ikke utbrodere hele saken for lista er lang, så det faller nok på at jeg forteller alt den dagen jeg blir gravid(forhåpentligvis da:-)).men igjen vi får se....jeg hater nemlig og ikke si alt som det er ...liksom ikke meg men igjen så vil jeg være litt kynisk og tenke at da får jeg ikke jobben. Den vil jeg ha:-)) ....jeg får tenke som en mann ville gjort tror jeg.

Takk for svar.

Jeg heller nok mot det ja, men trenger å se(høre) at jeg ikke er helt ute å seiler av egoisme og kynisme(, for å ikke si alt som det er , er som nevnt ikke meg. ). Ha en fin kveld

Annonse

Hei snøfilla-))

Ja da skal jeg dit i uke 9 så det blir etter deg det. Lykke til.

Har sett innleggene dine her og du er aktiv og gir mye håp og positivitet..det liker jeg. Prøver å være positiv og motiverende selv og det er min politikk på jobb også. Ser det kryr av søte jenter her som ønsker hverandre lykke og hell .Det blir slik når vi forstår alle følelser her inne. Mye rart skjer i hodet under tiden med prøving og da er det godt å ha denne siden. Skal nok holde meg litt mer aktiv her.( så i ettermiddag har jeg vært riktig så flink-)))

Ha en fin kveld.

Jeg hadde nok tatt jobben uten aa si noe..De har jo egentlig ikke noe med det og du har jo visse rettigheter om du skulle bli gravid.>Da slipper du hvertfall alle fordommene det kan medfoere (at de tror du ikke takler det, kommer til aa vaere borte mye osv..) Ta jobben og nyt fremtiden uansett hva den bringer..

Jeg hadde ikke fortalt noe om det..

Hadde latt jobb være jobb,og forsøk hemmelig...

Slik er det også for meg.

Aldri aktuelt med noe annet !

Lykke til !

Jeg synest heller ikke dus kal si noe.

Hadde du vært prøver på vanlig måte. Noe som er maaange år siden nå, hadde du helt sikkert ikke vurdert det engang ;)

Du har like stor rett til å få jobben, og kunne kose deg med en fremtidig graviditet og permisjon som alle andre.

Selv om barnet er nøye planlagt, "kalkulert" og hardt jobbet for!

Et veldig godt argument for å gjøre det med god samvittighet er jo tankene rundt det å ikke få barn til slutt likevell. Da trenger en kanskje litt mer jobb å henge fingrene i?!

Ellers så kan det jo være at det tar enda noen år før det går i boks. Desverre! Da kan det jo være at du kan rykke enda et hakk til opp. Det er jo bare topp det.

Men. Vi får krysse fingrene og satse på at du blir gravid alt på dette forsøket. At du får jobben og bare rekker å sette deg inn i den før du skal ut i en deilig permisjon, med en enda bedre lønn en den du ville fått med stillingen du har nå :)

Så får du den topp-stillingen å komme tilbake til etterpå.

Lykke til!! Både med jobbopprykket og forsøket.

Hei

Jeg takker for alle for svar her og jeg har nermest benket meg fast foran pc i kveld for tanker flyr og det er godt å lese om andre i nogenlunde samme situasjon. Jammen skal jeg nok kooooose meg i mamma perm og( forhåpentligvis )med bedre lønn og en flott jobb og komme tilbake til. Man kan jobbe lenge som gravid viss helsa sier det men da må man ta det med ro og ikke stresse for mye. Uansett er jeg ikke redd for å klare jobben med opprykk. Håper bare jeg får tilbudet før jeg eventuelt går ut i perm.......( forhåpentligvis at det vil skje) for det å lykkes kan man ikke ta for gitt men jeg er bare evig optimist.

Lykke til for deg oxo.

Jeg hadde ikke sagt noe hvis du er redd for at det betyr at du kan gå glipp av en sjanse.

Alle vet at kvinner i en viss alder ønsker seg barn (med noen unntak selvfølgelig). Hvis man velger å ansette kvinner, må sjefen ha i bakhode at det er stor sannsynlighet for at kvinner blir gravid og får barn. Hvorfor la denne muligheten om en spennende jobb fare forbi???

Det er bedre å gripe dagen, mulighetene og leve livet, enn å være tilskuer og angre på det man ikke har gjort.

Synes du skal ta jobben jeg, og hvis du angrer og ser din begrensning underveis kan du si den ifra deg. Da har du iallefall prøvd.

Det er fort gjort å sette livet på vent pga prøverør, IKKE gjør det. Jeg kan love deg at det føles ikke godt. Snakker her av erfaring

Lykke til

Jeg ville heller ikke ha sagt noe. Du må leve i nåtiden, ikke i fortiden eller fremtiden. Her og nå er du ikke gravid og jeg synes ikke arb.giver har noe med om dere prøver på å bli det. Og jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det heller. Grip alle sjanser du får!!

Lykke til!!

Annonse

Jeg ville gått for jobben!!

Det er utroooolig viktig at man har noe meningsfullt å holde på med i veien mot den lille babyen. Og du kan bli gravid nå- eller om noen måneder...man vet aldri.Noen trenger mange forsøk, for andre klaffer det med det samme....

Jeg hadde heller ikke sagt noe til sjefen om hva jeg holdt på med i ditt tilfelle. Det er ingen som har noe med det å gjøre, og det er kun DITT valg hva du velger å fortelle.Ingen grunn til at du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Du har ingen meldeplikt!

Masse lykke til!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...