Gå til innhold

gravid og alkohol-litt skremmende


Håp & lille Hopp-Overtid

Anbefalte innlegg

Mange kvinner bekymrer seg for alkoholen de inntok før de fant ut at de var gravide. Og mange barn blir unnfanget i forbindelse med festlig lag. Dessverre finnes det ingen sikre holdepunkter for å si at dette ikke kan skade barnet.

 

Dette fant jeg inne på babyverden.no.... Jeg holdt meg jo ikke edru i 8 mnd når vi prøvde. Drakk litt alkohol senest 4 dager før jeg testet positivt. huff. håper det går bra likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går sikkert bra. Jeg var også litt bekymret. Jeg drakk også litt før jeg visste at jeg var gravid (var jul da). I svangerskapsboken jeg fikk fra jordmor, står det at i svangerskapsuke tre (embryoet én uke gammelt) begynner embryoet og feste seg til livmorveggen. Før det har det jo "svevd fritt" der inne, og ikke hatt noen kontakt med mors blodomløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går nok veldig bra!! jeg hadde meg en "fuktig" tur i syden, og 3dager senere testet ejg positivt, men har vært på UL og alt sto bra til!!

Er jo ikke så mye og gjøre når man faktisk ikke vet at man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ro dere ned! Det går bra! Mange drikker noen glass vin når de er gravide og..ikke vær så hysteriske det er iallefall ikke bra for ungen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer hvertfall IKKE til og drikke i svangerskapet, men min lille fikk nok i seg en del alkohold før jeg fant u at jeg var gravid. Har vært på UL, og ingen skade skjedd.

Drukket er drukket skulle jeg si, er ikke noe og gjøre med det fra el til.

Men jeg kan nok garantere at det ikke er noe og bekymre seg for, nå er vi jo obs på at vi ikke drikker=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...