Sally&Tiny Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Hei alle dere gravide kloke damer:-) Hadde en liten diskusjon med en kamerat i går om graviditet og han mente at barnet i livmoren var meget godt beskyttet og at det skulle veldig, veldig mye til for at ytre påkjenning, som f.eks fall, støt slag el liknende kunne skade barnet magen til mor. Jeg er tildels enig med det, tror barnet er godt beskyttet, men oppfatter det som sårbart likevel. Kjenner at jeg er veldig beskyttende ovenfor magen min etter at den dukket opp, har blitt mer forsiktig- liker ikke at unger hopper oppi fanget mitt og går kjempeforsiktig på isen og sånt. Hvor mye skal til før noe galt skjer med barnet i magen? Noen som har noe peil på det?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Spurte jordmor. Hun sa at hvis et fall skulle skade, måtte jeg falle veldig hardt rett på mage. Så det er veldig beskyttet der inne ja. Du får vondt lenge før det skjer noe med babyen...
Pinklady og Amalie Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Du kan trykke veldig hardt på magen!
nurket4a Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Jeg prata med legen min ang jobben. Jeg jobber på en barneskole med elever som har problematferd, og det er lett for at jeg får meg et slag og spark innimellom. Da jeg ble gravid ble jeg kjempebekymra for dette. Men fikk til svar fra legen at barnet ligger trygt og godt innpakka i magen, så det hadde ingenting å si om jeg fikk en dask i magen. Men prøver allikevel å holde meg unna slike situasjoner.
teila Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Min mor som er lege fortalte om en gravid jente som hadde blitt sparket i magen av en hest, uten at det skjedde noe galt med babyen. Så man kan tåle mye uten at det trenger å gå galt :-)
Elllis Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 forrige gang jeg var gravid leste jeg en historie her inne om en som falt. Hun fødte like etterpå (tre mnd for tidlig). men det skal sikkert mye til. Frøkna mi på 2.5 har sparket meg flere ganger i magen men på Ul ser alt greit ut.
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Var i bilulykke da jeg var i 13. uke jeg...og det gikk bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå