Gå til innhold

når noen sier at "i dag har jeg eggløsning" Betyr det at dere testet positivt på el test denne dagen eller???

Anbefalte innlegg

Hvis noen sier at jeg hadde el 12 februar. Betyr dette at el testen ble positiv 12 februar??? På pakken står det at eggløsning spm regel kommer 12-36 timer etter positiv test..... Skjønner ikke helt dette jeg.....

Klem

Fortsetter under...

Det kan hende at de som sier det, temper (dvs måler den basale kroppstemperaturen). Det er nemlig eneste måte å vite helt sikkert når eggløsning inntraff. Man kan ikke finne ut når eggløsningen inntreffer på forhånd, men etter el, stiger temperaturen med ca 0,2 -til 0,5 grader, slik at man i ettertid kan se nøyaktig hvilken dag eggløsninga var (som da blir dagen før temperaturen stiger).

Du kan finne ut mer om dette på www.fertilityfriend.com

Hvis JEG hadde sagt at jeg hadde eggløsning dag 12, da hadde jeg nok hatt positiv el-test på dag 11 og temp-stigning på dag 13. (el kommer visstnok oftest dagen etter el-test. Hos meg stemmer dette da el blir bekreftet av temp-stigning på ca 0,3 grader dagen etter el.

Dersom du er usikker men ikke "gidder" tempe hver dag, kan du jo prøve å tempe kun noen dager før el, til du ser at denne er overstått. MÅ gjøres etter flere timers søvn, FØR du står opp, og til nøyaktig samme tid hver morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...