line-pine Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Hva er best? Bor i Oslo og trenger en vogn som passer til by-bruk og offentlig kommunikasjon. Har liksom sett for meg en tre-hjuling, men så mange som sier at de er ustødige og at de er vanskelig å styre i snø.. Noen som har noen erfaring? Tenkte egentlig å kjøpe en Hartan Skater X, men nå er jeg veldig i tvil! Svar mottas med takk!
--==Ceci==-- Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Det er vel egentlig en smakssak... Jeg synes helt klart at en tre-hjuling er lettere å trille på de fleste underlag. Ikke noe problem ut og inn av buss/trikk. Har hørt folk si at det kan være vanskelig, men jeg kan ikke fatte og begripe hva de mener. De fleste forhjul kan jo låses, så da er det ihvertfall ikke noe prob! Bor i Oslo selv, og også opp og ned av fortauskanter går også bra med trehjuling. Dessuten er de ofte lettere og tar mindre plass, og det hadde mye å si for mitt vognvalg. Gå for magefølelsen; kjøp den vognen du har lyst på. Det går jo alltid an å bytte den ut senere hvis du ikke er fornøyd. Jeg har: Quinny 3xl comfort- midt på treet fornøyd... OTH urban jungle- veldig fornøyd Bugaboo Cameleon- 4 hjul, men de foran er små- veldig fornøyd. Lykke til!
mayaya Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Tror du bare skal velge den vognen som du synes passer deg best, uavhengig av antall hjul.. De med 3 er jo konstruert slik at tyngdepunktet ligger helt annerledes, det er derfor bakhjulene er lenger fra hverandre enn på de med 4. Ofte kommer 3-hjulinger minst like bra ut som 4 i tester, om ikke bedre også :-)
Forskeren Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Har helt dilla på 3-hjulinger, jeg, med svingbart forhjul. Har bare hatt en vogn, det er OTH, den er kjempefin og lett å trille. Men vi ser etter ny sportsvogn/trille til 2-åringen nå, men jeg synes alle 4-hjulinger er så store... Så det er jo helt klart en smakssak, men ikke lett å konvertere meg fra 3 til 4 hjul i alle fall.
Bægge dætern Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 denne kommer egentlig fra en annen tråd men svarer jo litt på spm ditt: jeg hadde en trehjuling før med fast fremhjul og var veldig fornøyd. brukte den mye i skog og mark. når det var veldig ulendt kunne jeg løfte den opp og kjøre på fremhjulet, men dette var tungt og ustabilt for en liten kropp. på grusveier og kjerreveier hadde det heller liten effekt med tre hjul, men jeg kunne jo ta en og annen snarvei innimellom hvor jeg nesten bar vogna..... dette var tfk pro 3 med bag. da jeg skiftet til sittedelen var denne mindre enn baggen og har en nakkepute som gjør den ganske ubehagelig å sitte i, desverre. da ble det viktig med god bakovervendt sportsdel og vi kjøpte emmaljunga sport combi. fremdeles bruker vi baggen i denne ; ) fire hjul er stødig og fjeringa er mykere, tfken ristet mer på pukk, em glir bedre og fordeler ujevnhetene på fire hjul. em er bredere og kommer ikke frem på smale stier, men det er forholdsvis sjelden jeg hat hatt bruk for det, du orker jo ikke bære vogna lange strekninger uansett. det verste jeg har kjørt i ulendt terreng er vogner med svingbart fremhjul, de kjører jo dit bakken heller og det blir mye manøvrering og lite dytting. derimot er de gode i butikken fordi de svinger lett unna hindringer på flatmark ; ) de fleste barnevogner er jo laget lengre sør i europa hvor tradisjonene for å springe rundt i skogen ikke er så sterke som her i norge. både i england og tyskland synes de jo at vi er temmelig sprø som labber rundt i i skogen i all slags vær og tar med barna i tillegg..??!!
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Ville nok valgt 3 hjul, jeg. Men ville styrt unna Hartan skater, har hørt mye dårlig om dem. Kan anbefale OTH på det varmeste, veldig fornøyd med den!
Forskeren Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Det spørs jo litt hvor mye man skal gå i skog og mark også. Vi bor i by og bruker sjelden vogna på stier. Når vi går i fjellet på hytta kan vi ikke bruke vogn uansett, da har vi Ergo bæresele og bæremeis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå