Gjest Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Jeg og sambo har så lyst til på dra å en ekstra ultralyd . bare for å se nurket... Det som er er at her i møre og romsdal så finnes det ikke 3d ultralyd.. :/ men vi tenkte på å dra på vanlig ultralyd da.. er så nysgjerrige... Men det jeg lurer på er hvor mye man får se på (er det 2d?) Ultralyd? Jeg er 24 uker på vei,.. og regner med at det hadde ikke vært aktuelt å dratt før om to uker eller noe.. Noen med erfaringer? Tenker på at man ser jo lillebebisen bra når man er på ordinær ultralyd .. men da er jo den så mye mindre... Takker for alle svar :-)
Ciara08.06.07 Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Hei! arti å lese det du skriver. jeg og seboeren har også lyst å dra på 3d men vi bor også i møre og romsdal så da ble det kun til tr.heim vi kunne dra. men der var ventetiden kjempelang og de tar kun 3d på mandagskvelder. så da tenkte vi å glemme det men vi vil likevel ha en vanlig ultralyd til. har hørt at da må vi få det på privatklinikker. vi skal også ha i juni, jeg er i uke 25 nå, men vet ikke hvilket kjønn det blir så hadde vært kjekt å fått en ultralyd til så vi kanskje kan finne det ut:)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Var på ul da jeg var 26 uker på vei. Synes at den ordinære ul var bedre ja. Syntes det hele var veldig uklart og alt skled på en måte over i hverandre. Men vi fikk da se et hjerte som slo i det minste...
Forskeren Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Jeg vet bare at det ikke er så fint å se barnet når en er kommet alt for langt på vei (over 30 uker) for da er babyen nesten for stor for bildet, liksom... Var selv på 7 UL i første svangerskap pga komplikasjoner, men jeg må si jeg ble mer nervøs for bivirkninger av UL etterhvert... Tror ikke det er bra å gå i hytt og pine, men det er meg da. Denne gangen har jeg vært på en tidlig (pga blødning) og den ordinære. Håper jeg slipper med det.
endaeintrønder Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 UL er ikke farlig da,bare for å ta det først:) har ikke noe å si hvor mange UL man tar i et svangerskap,har hittil vært på 5 ul jeg,og skal i uke 32,pga morkaken ligger litt feil..men sant som flere sier her,at man ser ikke noe særlig når barnet begynner å bli stort altså,kansje lik så greit at dere drar snar på det?
Forskeren Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Bare en liten kommentar: Det er vist økt forekomst av venstrehendthet blant de som har fått mye UL. Det er jo ikke farlig i seg selv å være venstrehendt, men det er en sterk assosiasjon mellom hjerneskade og venstrehendthet (f.eks er barn med CP ofte venstrehendte). Bare et lite forsker-synspunkt.... Og jenta mi har vært forsinket både motorisk og språklig, men jeg kan selvsagt ikke si at det skyldes 7 UL....
endaeintrønder Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 ehem..Jeg er venstre hendt da!!!*hehe*
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 hei du..hadde jeg vært deg hadde jeg lagt pengene i en 3d...siden du er såpass langt på vei er det ikke mye å se av babyen på vanlig ul..jeg ser jo mine to annhver uke og de er jo store,så vi ser lissom bare hode,så mage osv..ser ikke hele babyen på skjermen lissom..eller begge..men likevel utrolig morro...jeg var der sist 25+5 og da var de ganske store..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå