Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Jeg er i svangerskapsuke 34, har hørt mye om at man blir svimmel og annet ved å ligge på ryggen. Jeg ligger godt på ryggen, får ikke noe symptomer. Er dette farlig for fosteret eller ikke ? Noen som vet ?
Det lille vidunder Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Har hørt at det ikke er noe problem å ligge på ryggen, dersom du selv føler at det er en ok eller god stilling. Det eneste er (som du nevner) at du kan bli svimmel og uvel, men da finner du deg jo bare andre stillinger. Dersom du ikke blir dårlig av det, skulle vel ikke fosteret merke noe til det heller.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Takk for svar.. da kan jeg fortsette å ligge på ryggen uten noe dårlig følelse :-) Regner med bebisen gir beskjed om det blir ubehagelig ..
Ketisi Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Hei, tror ikke det er noe fare for babyen om du ligger på ryggen siden du ikke blir svimmel. Grunnen til at mange har svimmelhet ol. er at barnet trykker mot hovedpulsåren. Har det slik selv, men jeg ligger da litt på rygg Tror mamma føler ubehaget og snur seg før babyen tar skade.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Jeg blir av og til svimmel av å ligge på rygg, men det er den eneste måten jeg får sove på...
FrkVissVass Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 grunnen til at vi blir svimle å litt uvel av å ligge på ryggen er at i dette trimesteret begynner magen å bli så tung at den klemmer på blodåren under. så svimmelheten er ett tegn på litt dårlig blod-gjennomstrømming. Samme geniale varslingssystemet som det å svime av. det er bare kroppen som prøver å få oss ned i vannrett stilling så mere blod kan komme opp til hjernen fra føttene. Samme med vena-cava syndromet med at vi blir svimle av å ligge på ryggen, "flytt deg over" sier kroppen, hehe!
Silker Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Jeg spurte legen min om dette, og han sa at man automatisk ville snu seg over på siden pga ubehag før det ble noe fare for baby`n! Så sov godt du
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 det er ingen fare for å ligge på ryggen,så lenge du ikke selv blir dårlig.. jeg kan ikke ligge på ryggen lenge,blir dårlig nesten med en gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå