Gå til innhold

Sydentur...

Aleksander+Hannah i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å reise sydover i uke 30? Vi har fått en 14 dagers tur til Tyrkia av jobben til samboeren. Legen min sier det ikke er noe i veien for at jeg kan fly. Det er også en lege med på turen. Vet jeg skal være ekstra forsiktig med alt jeg spiser og drikker. Men er litt i tvil om jeg skal dra. Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes at du skal dra eg:)

D hadde eg gjort, d va liksom litt meir betrygganes når d va en lege me:)

Skrevet

Frister veldig ja. Reiser sammen med to eliteserielag i fotball som skal på treningsleir der nede. Begge lagene har med lege, og skal bo på samme hotell som oss. Så jeg får jo norsktalende hjelp hvis noe skulle skje.

Skrevet

Viss eg var i veke 30 ville eg nok ha reist. Nett no e eg i veke 35 og orka ikkje reisa nokon plass. Er i arbeid ei veke til så skal eg gå heime og dilla i nokon veke. Men nytt sjansen no. Er jo ekstra betryggande å vita at det er norske legar i nærheten også.

Skrevet

Vi var på storbytur i ca uke 27 og ca uke 32 tror jeg, det gikk helt fint det også. Bare pass på å få i deg nok vann og ta det lit roligere enn ellers. Med leger med på turen også, bør det jo gå finfint :-)

Skrevet

Noen råd:

Spis kokte grønnsaker i stedet for salat, og spis gjennomstekt kjøtt. Drikk brus uten isbiter (da isbitene ofte er laget av kranvann), og drikk vann fra flaske. Du bør kanskje unngå is i disk, men pinneis og sånt er greit.

Ellers bør du ikke bli for varm - kos deg i skyggen også, ikke bare i sola.

Jeg tror velvære er tingen - har du det bra så har barnet det bra!

Skrevet

Heisann!

Normale flyregler tillater deg å fly i uke 30, MEN pass opp for det enkelte charterselskaps reglement. Husk også at du er i uke 32 på returen..

Det er varierende praksis fra flyselskap til flyselskap på hvor lenge kapteinen vil tillate en gravid kvinne ombord, p.g.a risikoen for fødsel. Jeg jobber i reisebransjen, skjønner du, og vi hadde en sak med en gravid som ikke fikk være med flyet på returen sin fra Tyrkia til Norge. Dobbeltsjekk derfor dette med reiseselskapet som dere har bestilt reisen igjennom. Bedre å være sikker. Det går sikkert fint, men jeg vil ABSOLUTT råde deg til å sjekke dette, da reglementet varierer STORT fra flyselskap til flyselskap..

Lykke til og god ferie;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...