Gå til innhold

Ang. spontanabort og sex


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt noen spontanaborter tidligere, uten at de har funnet ut grunnen til det. Har også hatt sex mens jeg har vært gravid, og noen ganger har det gjort vondt. Bør jeg da avstå fra sex denne gangen? Har hørt at noen ikke kan ha sex i svangerskapet pga abortfare, men er det for de som har hatt vondt under sex og har hatt spontanabort tidligere?

 

Isåfall, gjelder det de første tre, fire mnd - eller hele svangerskapet? Ni måneder er leenge uten sex, men klart vi holder oss unna den delen om det minsker sjangsene for abort. Får man da beskjed fra legen om at livmorhalsen (blir det ikke det?) er svak, eller et det sånn generelt for de som har mistet før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sex skal ikke være noe farlig.

 

Det finnes derimot noen ganske få få risikosvangerskap, men der vil du få beskjed av legen din om hvorvidt en må tenke alternativt når det kommer til sex en periode.

 

Men NEI. Generelt har ikke sex noe med faren for spontanabort å gjøre!

Grunnen til tidlig spontanabort er som regel at fosteret ikke vil være levedyktig, det kan være alt fra kromosomfeil til andre ting. Dette kan ha med egg- og sædkvalitet å gjøre, dersom du er en person som har mistet gjentatte ganger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blødninger siste 2 uker (uke 7 nå) og har fått beskjed fra legen om å vente med sex til blødningene har gitt seg, men regner med at vi kan ha sex igjen når jeg ikke blør mer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...