Fricke med ting i magen Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 jeg vet enda ikke hva jeg får, men om jeg får ei jente, har jeg virkeli ikke lyst å få henne svøpt i rosa.. jeg vet jeg er litt rar der, men jeg er totalt allergisk mot den fargen, og jeg ønsker ikke barnet mitt skal ha rosa rundt hele seg. litt rosa er jo såklart greit på klær, hvis andre farger kan være med å dempe det... er det muli å slippe rosa om det blir jente????
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Du kan sikkert be om å få et pledd som er blått eller hvitt... Men dette har jeg liten erfaring med. Vi fikk blå pledd til gutten vår på sykehuset og brydde meg lite om det. Hjemme derimot var det ikke mye blå pledd, liker best nøytrale farger på slike ting... Slik blir det nok denne gangen også, og hva han/hun får på sykehuset er ikke så viktig.
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Ta med deg et teppe du liker og tull babyen inn i det!
Lone35 =0) Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Jeg vet de har hvite helsetepper. Men du kan jo ta med ditt eget om du har et annet. Rosa navnelappe slipper du ikke utenom, om det ikke blir gutt da!
Fricke med ting i magen Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2007 er veldi glad i nøytrale farger jeg og... synes nesten det er frustrerende med alle pikeklær i rosa, som prinesser... hehe.. eventuelt går det ann å ta med et eget kanskje??? skal ikke sette meg opp å være vannskeli på sykehuset.. men hadde vært deili å slippe rosa.. for jeg er såå ille på den fargen at jeg rett og slett begynner klø om jeg tar på fargen, nesten...
Fricke med ting i magen Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2007 navne lapp skal jeg overleve... takk for svar... vet jeg er utroli sær på området, men, er jo lov å prøve?? hehe
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Du kan helt sikkert ta med deg noe nøytralt hjemmefra, eller gi beskjed på forhånd om at du ikke ønsker rosa. Kan ikke tenke meg at det skulle være noe problem..Jeg kommer til å ta med nøytrale hjemreiseklær i hvitt el. lign til lillegutt i magen. Hvilke farger det er på klærne han får låne mens vi er på sykehuset spiller ingen rolle.
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 Ta med et eget hvitt pledd da vel! (eller gult, grønt, rødt eller annen kjønnsnøytral farge) Mange velger dessuten å ha med egne klær til babyen på sykehuset!
ramløsa- nok en gang Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Lei av både rosa og lyseblått- hva med å gjøre som på 70-tallet, satse på brunt, oliven og sennepsgult- helst i et eller annet snodig mønster? Vil sikkert vekke litt oppsikt i alle fall:)
Keiko&Sivert Nikolai<3 Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Hei, synes ågså at alle disse rosa dulle klean bli for mye altså... d finnes så mye fine gutteklær, synes liksom at alle jente klærn nesten er me blonder på og i forskjellige rosa varianter, guttene har mer varierte klær. Men har funne mye fint som ikke er rosa, liker fargene gul, rød, turkisk, mintgrønn, vanlig grønn, brunt osv...så faktisk en drit stilig jente dress i lyseblått!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #11 Skrevet 18. februar 2007 Det er jo bare å skifte ut de rosa teppene som hun evt. blir tullet rundt på fødestua. Der jeg har født tidligere ligger det iallefall helse-pledd som du kan bruke og de har jo forskjellige farger......
Morango 29.05.2007 Skrevet 18. februar 2007 #12 Skrevet 18. februar 2007 På min egen liste over hva jeg skal pakke ned i sykehusbagen står det offwhite helseteppe. Jeg fikk kjøpt på tilbud tidligere i høst. Så bare ta med hjemmefra!!
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #13 Skrevet 18. februar 2007 Nesten som å høre meg selv det der.. Jeg kan ikke fordra rosa...
ennaH Skrevet 18. februar 2007 #14 Skrevet 18. februar 2007 *klappe, klappe, klappe* Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg UTSTÅR ikke lyseblått og rosa, og HATER at nesten alle babyklær som er å få kjøpt, er i de åndssvake fargene. Vi sleit skikkelig med småens klær, men greide til slutt å kle han kun i nøytrale farger. Vi måtte fortelle familie og venner om vår bevisste holdning til det, og det respekterte alle så nær som en. På sykehuset ga jeg blaffen, men da hadde de mest hvite og gule tepper, og bare en sjelden gang lyseblått (de blir bæsja ut med en gang, så dersom du tenker ta med ditt eget, så holder det ikke med ett).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå