wonki Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 håper det er noen som vil dele sine opplevelser de første ukene når det kommer til døgnrytme, eller det å prøve å få en døgnrytme. jeg tenker spesielt på når det nærmer seg kvelden. når legger dere babyen? hvor lenge sover den om natten osv... vi har babyen i stuen til vi selv legger oss, men hører at noen legger dem i egen seng tidlig på kvelden. syns det er vanskelig å vite hva som er best / greiest å gjøre og vil derfor gjerne høre fra dere hvordan ting fungerer for dere takk for svar
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Babyen vår sov mye den første tiden og vi hadde ham sovende i fanget eller på et teppe eller i bagen i stuen. Fra kl 19 pleide vi å bære ham over i vuggen på soverommet og sov i mørket der for å få ham til å skjønne at det var kveld. Bleieskiftene rundt 23-24,da vi selv la oss, gjorde jeg nesten i mørket på badet for at han skulle skjønne det var natt. Da sov han fra midnatt til 03,fikk mat og sov videre 06,fikk mat og sov igjen 3 timer. Etterhvert økte antall timer mellom hver amming på natten,og nå har han begynt å sove hele natten,men da legger han seg for godt på samme tid som oss, altså i 23-24-tiden, (han er 3 mnd) . Har lurt på å få inn tidligere leggetid for natten fra nå av,men er redd det da blir avbrutt søvn pga amming om natten... Men i grunn virker det som om han regulerer det selv også,for han har begynt å blir ordentlig trøtt i 23-tiden nå,så kanskje det skjer gradvis tidligere av seg selv? Vi får se... Lykke til!
expatriot Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Hei, Jeg har to barn og jeg har kørt på mat, mat også litt mere mat. Den første måneden trenger man ikke tenke på rytme enda. Man gir mat når babyen skriker, det er allt... Etter en eller to måneder når ungen har skjønt at det finns mat og at den får det, så kan man jobbe fram en rytme man trives med. Det viktigste er å mate, mate, mate... Når en nyføtt gråter er det 9 av 10 av sult og den tiende av trøtthet! Mine jenter har våknet ca kl 1 og kl 4 for å spise på natta, og da har jeg ikke pratet med dem (vanskelig) ikke smilt eller gidd oppmerksomhet, for på natta sover man og når man er en liten baby får man også spise. Så ingen belysning eller oppmerksomhet på natta og masse mat på dagen, så bruker mange babyer ordne rytmen sjøl! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå