Småbarnsmor med frysespire Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Noen som har noen gode tips? Jeg blør og blør... Alltid i forbindelse med tannpuss og av og til i forbindelse med spising av brødmat. Jeg takler ikke smaken av blod, blir bare stående å skylle og skylle, og nå er det gått så langt at jeg er redd for å spise i frykt for blodet. Det er ikke snakk om å fossblø, men det blør såpass at jeg må skylle med vann i 2-3 minutter for at det skal stoppe sånn ca. Så blir det papir i munnen etter det... Det er to plasser det blør fra. Mellom tre av fortennen mine. Det jeg ser er at tannkjøttet på en måte har sege noe ned der. Virke i allefall sånn på meg. Har hørt noe om å bruke tanntråd for å bli kvitt problemet, men da vil jeg vel bare blø enda mer...???... Gi meg noen gode råd, jeg er desperat!!! (NB: En viss tannlegeskrekk gjør at jeg helst ikke tar turen dit med det første...)
keisersnittnr3 Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Hei hei, veit akkurat kva du snakker om, tannpleieren min pleier å sei til meg at eg ikkje trenger å ta test når eg blir gravid for eg merker det med ein gang på tannkjøttet he he. Er pga av hormonene at enkelte blør meir i tannkjøttet enn andre. Hos meg pleier tannkjøttet med den eine fortanna å legge seg over tanna,men det gåt vekk med ein gang babyen er født, veldig rart. Jeg pleier å bruke tanntråd og Corsodyl, det er noke du får kjøpt på apoteket, du kan skylle heile munnen med det, men jeg pleier å dyppe tanntråden i det før jeg bruker det, har hjelpt på meg. Lykke til
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 C-vitaminer skal være gunstig for tannkjøttet. Det har jeg begynt å ta, men er nok litt tidlig ennå å si om det har noen effekt. Ellers er god tannhygiene viktig. Tanntråd er lurt å bruke for å unngå betennelser (som også får tannkjøttet til å blø). Lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå