mayaya Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Det har vært særdeles lite liv inni fra junior siden torsdag kveld,,, Dro innom fastlegen i går fredag, men hun var ikke der. Fikk komme inn til en annen der da.. Han hørte fosterlyd og sa at alt var ok. Fikk liksom ikke helt roa over meg, for man skal jo kjenne liv.. Men da var det jo under et døgn. I går kveld ringte vi føden og spurte dem. og de ville vi skulle komme med en gang. Satte meg på hjertelydovervåkning i 20 min. Det så bra ut det, men de syntes det var rart at han ikke sparket noe.. Greit nok at det skal bli mindre aktivitet nå i uke 36, men ikke ikkeno, liksom... Så kom det lege og tok ul. Junior var helt stille, vi så bare han gapte og gjeipet innimellom, samt at hjertet slo som vanlig.. Legen ville sette meg på en registrering til, men måtte vente litt mellom. Ble så sendt ut for å kjøpe sjokolade og energidrikk, trykte inn det jeg klarte på en halvtime. Ble satt på overvåkning i 20 minutter, og de kom og sjekket. Alt normalt. Da tar vi 10 min til sa hun, og gikk igjen. Kom tilbake etter 15 min og hentet utskriften. Vi fikk nå bare ligge litt til. Så ble hun borte ei stund, men det visste seg at hun hadde måtte assistere en liten en på vei til verden :-) Vi fikk dra hjem, det var ikke mer de kunne se på der og da. Alt ser jo helt bra ut, men de liker ikke at han ikke gir noen fraspark, for hva skal jeg se etter framover da, liksom? Så nå må jeg tilbake dit i formiddag (skal dra nå), så får vi se. Hvis han ikke gjør mer utav seg må jeg tilbake for mer omfattende undersøkelse/ul på mandag.
mamma+litenspire Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Får håp at alt går bra.. Lykke til:) du må fortell kor d gikk..
Krølle79 Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 oi, mayaya, så ekkelt.... uff.. Håpe virkelig at alt vl gå bra... Du må la oss få hør koss det går, da.. Ska tenk på dæ...
Mikaia Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Lykke til! Haaper alt er bra med den lille!
<3 mirakelbarna <3 Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Lykke til. Håper alt går bra med deg og den lille i magen.
candymams Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Stakkar deg sikkert en påkjenning og gå å kjenne etter om alt er som det skal være der inne, håper og tror at alt er bra. Men er klart en blir bekymret når den lille er så rolig. Tenkte på muligheten for at kroppen nærmer seg en litt for tidlig fødsel og det er derfor at han er så rolig. De sier jo at de blir rolige før fødsel, men det vet jo de på føden mye bedre enn meg. Ønsker deg masse lykke til.
mayaya Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2007 Da er vi hjemme igjen.. Etter 2,5 time på sykehuset. De er iallefall utrolig flinke og greie der, det skal være sikkert! :-) Vi kom inn og ble satt på hjerteovervåkning av den lille i en 30-40 minutter, hjertet slår som normalt. Tok u-prøve, ble påvist noe blod i urinen, men ingen ting annet. Mest sannsynlig var det en sår slimhinne eller noe, siden alt annet var så fint, men de sendte inn dyrkningsprøve alikevel. Så ble vi sendt til ul, det tok litt tid før vi fikk komme pga at den avdelingen egentlig ikke brukes i helgene, og de måtte sette i gang utstyret osv. Var til undersøkelse der i 45 minutter, hun legen sjekket blodstrømmen i navnlestrengen, inni ungen, og inni meg. Alt så fint ut, så han får iallefall nok næring. Vi så at han rørte litt på seg innimellom (bedre enn i går kveld), og kjente et spark utenpå under undersøkelsen. Vel, de fant altså ingen ting som tyder på at noe er galt, det er jo bra!! : -) Den timen jeg skulle få på mandag til vekstestimering skulle jeg bare beholde, for da kunne vi jo få en ekstra sjekk med det samme, sa hun. Hun estimerte i dag babyen til å skulle bli 3600 gram ved termindato, det er jo fint på gjennomsnittet. Det var vel dagens hendelser :-)
candymams Skrevet 17. februar 2007 #9 Skrevet 17. februar 2007 Så godt å høre at alt står bra til, fin fødsel vekt på babyen også om den kommer på termin. 'skal få jordmor til å estimere meg også (hviste ikke om den muligheten, kjempe kjekkt)
snart4barnsmamma Skrevet 17. februar 2007 #10 Skrevet 17. februar 2007 Hei Eg har hatt det slik som deg eg og. Kjent lite liv om dagen. Før sparka det voldsomt om kvelden når eg hadde lagt meg, men no er det ikkje så masse det heller. Men eg kjenner liv altså..kvar dag,men ikkje så masse som før. Har enda 2 mnd til termin, så er spent på korleis dette går.Trur eg kjem til å føde før termin men...Skal til jordmor på fredag, så hadde eigentleg håpt at ho sendte meg på ultralyd for å sjekke at alt er i orden.Kan eg kreve det??Eller??
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 17. februar 2007 #11 Skrevet 17. februar 2007 Hei jeg har opplevd det samme og kan fortelle deg at for min del så var det bare slik en periode. Fra uke 34 til 37 var min uvanlig rolig i følge overlegene på føden de måtte bruke en dings som lager høy lyd i magen for at gutten min skulle sparke og bevege seg. Gutten min vokste en del i den perioden og jeg spiste muligens litt lite da beveger babyen seg mindre og bruker tilført næring og energi til å vokse. Gutten min ble plutselig veldig aktiv igjen nå på slutten er i uke 40 nå og her er det mye liv. Dette går bra hun blir sikkert mer aktiv, det sies at de sover minst 18 timer i døgnet i uke 35- 37 (38) så hun er kanskje bare trøtt. Håper du klarer å slappe litt mer av nå etter at du har fått sjekk og kanskje det hjalp å lese at andre har opplevd lignende uten at det er noe galt. Lykke til:)
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 17. februar 2007 #12 Skrevet 17. februar 2007 Du kan ringe fødenog fortelle dem at du kjenner lite liv, du trenger ikke å bli henvist til føden du ringer bare til dem.
mayaya Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 17. februar 2007 Ja, alt hjelper når det er sånn.. Ang andres erfaringer altså. Det er det som er så bra med BIM!!! Og det du sier med lyd er sikkert riktig, for vi så mer bevegelse der nede på slutten av ultralydundersøkelsen, og legen mente det var fordi den ikke likte lyden over så lang tid. Så hun anbefalte å sette på høy musikk innimellom for å se om det hjalp. Men da måtte det være musikk som jeg vanligvis ikke hørte på, for den vile bare berolige barnet :-) Ang næringen til barnet, så er det nok ikke det i mitt tilfelle, for de målte tilstrømmingen til barnet, og det var helt gjennomsnittlig :-) Nå skal jeg bare vente til mandag, og inn på ny ul da også... Føler jeg har klippekort der snart :-/
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 17. februar 2007 #14 Skrevet 17. februar 2007 Min gjennomstrømning i navlesnoren har vært over normalen god hele tiden men jeg slurvet med å spise kun en skive her og en skive der, det er anbefalt med 4 normale måltider i løpet av et døgn og gjerne frukt. Det jeg mente med næring var at hvis du ikke spiser mer enn det du selv trenger så har somregel ikke babyen mer energi en det den trenger for å vokse og da beveger de seg mindre. Dette var no som ble passet på når jeg lå på sykehuset da ble jeg tvangsforet 4 ganger daglig med tre skiver og frukt, stor porsjon middag o.l. De fleste som jobber på føden kjenner meg igjen og husker navnet mitt, jeg har klippekort på føden. Det er ikke noen god følelse, men det er derfor de er der (for å hjelpe oss når ikke alt er etter boka). Lykke til.
mayaya Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har fått målt størrelsen på barnet underveis også, og den legger på seg helt perfekt, ser ut til å bli 3600 gram. Så legen sier iallefall at det ser ut til at den biten er fin :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå