Gå til innhold

til Mathias mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

svaret mitt var jo til deg og hadde vel egentlig ikke noe med den tråden å gjøre, så jeg lager en ny : )

(ble bare litt ivrig)

jeg hadde en trehjuling før med fast fremhjul og var veldig fornøyd. brukte den mye i skog og mark. når det var veldig ulendt kunne jeg løfte den opp og kjøre på fremhjulet, men dette var tungt og ustabilt for en liten kropp. på grusveier og kjerreveier hadde det heller liten effekt med tre hjul, men jeg kunne jo ta en og annen snarvei innimellom hvor jeg nesten bar vogna..... dette var tfk pro 3 med bag. da jeg skiftet til sittedelen var denne mindre enn baggen og har en nakkepute som gjør den ganske ubehagelig å sitte i, desverre. da ble det viktig med god bakovervendt sportsdel og vi kjøpte emmaljunga sport combi. fremdeles bruker vi baggen i denne ; ) fire hjul er stødig og fjeringa er mykere, tfken ristet mer på pukk, em glir bedre og fordeler ujevnhetene på fire hjul. em er bredere og kommer ikke frem på smale stier, men det er forholdsvis sjelden jeg hat hatt bruk for det, du orker jo ikke bære vogna lange strekninger uansett.

det verste jeg har kjørt i ulendt terreng er vogner med svingbart fremhjul, de kjører jo dit bakken heller og det blir mye manøvrering og lite dytting. derimot er de gode i butikken fordi de svinger lett unna hindringer på flatmark ; )

de fleste barnevogner er jo laget lengre sør i europa hvor tradisjonene for å springe rundt i skogen ikke er så sterke som her i norge. både i england og tyskland synes de jo at vi er temmelig sprø som labber rundt i i skogen i all slags vær og tar med barna i tillegg..??!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...