Gå til innhold

delte meninger om å fortelle det til familien


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

sambo skal fortelle det til familien sin når vi er 13+5. Det passer bra for da skal han besøke de og det er på en annen kant av landet. Og siden det ikke er nevneverdige sjanser for at den info skal "lekke" helt ned hit til min familie og omgangskrets, har jeg lyst å vente med å fortelle det.

Jeg har ikke satt meg noe spesielt tidspunkt, men vi vente så lenge som mulig og i alle fall til jeg får litt mage. TEnker meg noe sånt som uke 15-16 etc. Men det gjenstår og se.

 

Vel anyway, til poenget, sambo har nå sagt at om ikke jeg skal si det til min familie så vil ikke han si det til sin heller.han mener at når det først er offisielt for noen så gjelder det andre, mens jeg fint kan se at vi kan fortelle det i flere puljer. Så nå er han litt gretten for dette og føler at jeg "ødlegger" hans gode anledning til å fortelle det fordi jeg er "vrang" og ikke vil fortelle dete til min familie helt enda.

 

Hmm, langt dette, og for slik en filleting. Men håper noen har lignende erfaring og forslag til løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min familie bor litt langt unna, mens kjærestens familie bor i samme by som oss. Vi ser derfor hans familie oftere enn vi ser min familie. Jeg har lyst til å fortelle det til min familie når vi er der, og ikke over telefonen, og det blir derfor naturlig å fortelle det til de hvis vi drar dit i påsken, som er rundt uke 11. Jeg forventer derimot ikke at kjæresten skal holde det hemmelig for sin familie like lenge siden det er vanskeligere å "lyve" og holde ting skjult face to face, enn det er over telefonen. Regner med at vi forteller det til hans familie etter at jeg har vært til legen når jeg er 7+1.

 

Så hvis du synes det er greit, så kan jo samboeren din fortelle det til sin familie når han er på besøk, mens du forteller det til din familie når du ønsker det litt senere. Synes ikke nødvendigvis at man må fortelle det til begge familiene samtidig, spesielt når de bor på hver sin kant av landet, og de ikke kjenner hverandre. Familien din trenger jo ikke å få vite at hans familie fikk vite det litt tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dere greier å vente så lenge!!! Jeg greide ikke å vente lenger enn en dag eller to etter IKM jeg, før jeg fortalte det til noen spesielt utvalgte. Familiene våre var de som fikk vite det sist, mine foreldre da jeg var 7 uker på vei, samboers foreldre da jeg var åtte... Nå som jeg er 9+4 vet alle jeg snakker med til daglig det. Men det er fordi jeg ikke ville hatt problemer med å dele en abort med noen. Hvis man synes det er vanskelig å snakke om sånt så skjønner jeg jo at man venter.

 

Men om du synes det er greit at samboer forteller det til sine selv om du ikke sier det til dine riktig enda, så er det jo HAN som legger begrensninger på seg selv da! Han kan jo også si til sine at dine ikke vet det enda, det burde da ikke være noe stort problem? Hadde vært vanskeligere om du nektet ham å fortelle det, men det er jo ikke slik det er!

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt supert at han forteller det til sin familie. Men jeg vil vente med å si det til min og synes det burde være en smal sak å porsjonere det ut.

Men han er mer "alle eller ingen" - men det er jo ikke JEG som legger begrensninger på han. Tror jeg skal la det ligge "dødt" litt til det nærmer seg og se om han har tatt til vettet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...