Gå til innhold

Hvor snart etter SA kan man gå til legen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde en SA i går. Det ser ut som den er på vei til å avta for jeg blør litt mindre i dag. Føler for å dra til legen, få en sjekk og en innvendig UL for å se om alt er ute eller om jeg må til utskrapning. Føler veldig for å bli ferdig med det og komme videre. I tillegg har jeg en liten en og pappaen er jo hjemme i helgen noe som vil gjøre det enklere å dra til legen da.

Problemer er jo at det er helg. Får man komme til på legevakten når det ikke er akkutt (har ikke smerter eller livstruende blødning) og får man komme videre til UL med en SA eller er det noe man må mase seg til? Og hvordan er det med UL i helgen og en eventuell utskrapning? Bor i nærheten av et sykehus som gjør slikt så mulighetene er jo der.

Noen med erfaring som vet hvordan dette gjøres?

Har så lyst å bli ferdig med dette (vet jo at man fortsatt blør, men har lyst å bli ferdig med alt som må gjøres) og synes det er så lenge til mandag

Fortsetter under...

Hei!

Trist at du må gjennom dette! Skjønner innmari godt at du føler for å bli ferdig med dette så fort som mulig!

Jeg har vært gjennom dette flere ganger og aldri måttet behøve å vente på å bli sjekket opp. Ta kontakt med legevakt - selv om det ikke er livstruende er det akutt!

Om du kommer til innvendig ul eller ikke, er nok litt avhengig av hvor langt du var på vei. Men, det skader iallefall ikke å ta kontakt med legevakta.

Lykke til!

Tusen takk for svar :o)

Har ikke opplevd dette før så jeg vet ikke hva man bør gjøre og hva man kan forvente av undersøkelser. Har prøvd å ringe legevakten for å høre om jeg får komme til, men ettersom de ikke tar telefonen så får jeg dra dit istedet. Håper det ikke er så fullt i folk at jeg må vente i timesvis og håper også jeg ikke blir avvist i døren.

Hvis du føler for å dra på legevakta, gjør det!

Men dersom blødningen er blitt mindre, og du ikke har smerter, tyder det på at kroppen ordner opp selv. Dersom du får smerter og feber, må du dra til legen. Skjønner at du vil ha UL for å sjekke, men min erfaring med legevakten er at du blir bedt om å vente hjemme dersom du ikka har feber eller smerter, og så henvist til fastlege.

Ville ringt, ikke dratt nedover. Tenk på deg selv om du må sitte der i timesvis...

Vil råde deg til å være hjemme og ta det med ro, og heller ta kontakt med fastlegen din i uken. Dersom du trenger barnevakt, har far rett til fri for å ta vare på barnet deres. Da blir det registrert fravær pga. syk barnevakt.

Håper at det går bra med deg... :o)

Tror ikke det er så mye de får gjort på legevakten, men det går jo an å ringe hvis du er bekymret. Hadde slev en SA nesten 5 uker på vei. Var ikke hos legen, siden jeg blødde ganske mye. Ringte de bare, og fikk da beskjed om at det ikke var nødvendig. Når man mister tidlig ordner kroppen stort sett opp på egenhånd. Håper det går bra med deg.

Hei

Tusen takk for råd og gode tanker :o)

Er allerede tilbake fra legevakten. Ettersom de aldri tok telefonen og jeg egentlig ikke aner hvordan man forholder seg etter en SA så jeg dro dit. De ville at jeg skulle få komme til hos legen og de har en fin ordning med at de noterer deg opp, beregner ca når det blir din tur og så kan man gå hjem å vente.

Legen var redd han ikke ville finne ut noen ved en g.u. siden jeg bare er i uke 6 så han ga meg en rekvisisjon til sykehuset istedet. Så da skal jeg troppe opp der i neste uke. Håper jeg får en god undersøkelse der.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...