Gå til innhold

sove i sin seng

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Min sønn er 6 uker idag, og han har sovet i sin seng en hel natt kanskje 2 ganger. Han begynner natten der, men havner etterhvert i vår store seng. Ikke fordi han vil det, men fordi jeg av og til ligger mens jeg ammer og da ender det med at begge sovner.

Mine tips til deg er at du legger han i sengen sin når han sovner på dagen så han blir vant, og gjør sengen koselig, som en rede. Ellers er en krybbedød faktor ved samsoving er å dele dyne, fare for oppheting. Men dette er lett å unngå. La han bruke sin egen dyne! Og ha det litt kjølig på rommet. Han er jo enda ganske fersk så han nyter sikkert mammas nærvær hele tiden.

Good Luck

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8267077-sove-i-sin-seng/#findComment-8267344
Del på andre sider

Hei

Gutten vår sov ikke i sin egen seng de første 2.ukene. Men etter samtale med helsesøster anbefalte hun at vi måtte prøve.Vi fant ut at vår gutt ikke ville sove i sengen sin fordi den var for stor. vi la noen tepper på hverside slik at det ble litt tettere og så kjøpte vi et lammeskinn og la i sengen. Og siden den dagen har lille gutt sovet i sin egen seng.

Jeg har hørt at mange har satt vogn bagen i sengen , den er tettere og smalere - babyen er no vant til og ha det trangt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8267077-sove-i-sin-seng/#findComment-8267740
Del på andre sider

Hadde det slik vi også i starten, helt til vi fikk et tips som jeg synes er GENIALT!. Det funket helt supert her i hvertfall. Nå sover hun plutselig i sin egen seng hele natten, og i tillegg sover hun lengre prioder før hun våkner også!

Du trenger et tynt teppe som er litt elastisk. Vanlige helsetepper eller fleece funker ikke siden de ikke er elastiske, men de har rimelige og greie pledd de fleste babybutikker ol. Du legger ut teppet, og bretter det ene hjørnet litt ned. Legg babyen med hodet på bretten, og brett den nedre hjørnet opp over babyens bein og mage. Så tar du venstre hjørne og bretter det til høyre. En helt ordinær "babypakke" så langt altså. Så surrer du høyre teppedel rundt babyen litt stramt. Ikke så stramt at blodsirkulasjonen stopper nei, men såpass stramt at det sitter godt. Legg armene til babyen ned langs sidene før du surrer teppet rundt han/henne. Nå ligger babyen som en mumie med armene fast langs sidene. Dette funker veldig bra på veldig mange, spesielt de som har en tendens til å voktne så snart de legges ned. Ungene liker å ha det trangt. De er ja vant med det fra de var i magen. Ligger de "løse" har de en tendens til å veive med armer og bein slik at de vekker seg selv. Gjør et forsøk, det kan jo være det funker for dere også. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8267077-sove-i-sin-seng/#findComment-8271803
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...