Gå til innhold

Kan dere kommentere våre favoritter. Jente og guttenavn.

Anbefalte innlegg

Kan dere si hva dere synes om navnefavorittene våre. Vi bor i Norge, men mannen min er ikke norsk. Derfor har vi forsøkt å finne navn som er enkle å si på begge morsmål.

Guttealternativer:

DAVID (min favoritt, mannen min liker det også)

MATTEUS (vi liker det veldig godt begge to, men vet ikke helt om vi tørr. Litt redd for at det klinger litt svakt, selv om ikke vi synes det)

EMRIK (vi synes det er veldig fint, og i hvert fall sterkt nok. Likevel litt usikre, klinger det egentlig litt rart?)

LUKAS (veldig tøft navn, men poppis også da. Mannen min liker nok dette navnet litt bedre enn de andre, men er heller ikke helt sikker siden det er så vanlig)

PHILIP (et navn som plutselig dukket opp, uten at vi har tenkt så mye på det. Men det er fint, er det ikke?)

Jentealternativer

JULIA (min mann sin stooore favoritt. Han mener det er det peneste jentenavnet som finnes, men jeg er ikke helt overbevist enda)

TILIA (jeg synes dette er veldig pent. Ikke noe vanskelig eller rart, men samtidig ikke veldig vanlig. Mannen min liker det, men er ikke overbevist)

CAROLINE (enda en av mannen min sin favoritter, mens jeg synes kanskje det er litt 80-talls preg)

MATHEA (vi liker dette begge to. Problemet er at hvis vi bruker Mathea, kan vi vel ikke bruke Matteus senere. Vet ikke helt hvilket navn vi da vil prioritere)

Egentlig kunne jeg trengt flere forslag til jentenavn som er litt i samme stil som navnene over.

Fortsetter under...

EMRIK virker som er et navn som kommer, syns det er fint. Lukas er litt vel vanlig nå. Vår gutt skal hete Blu. Liker også Oliver og Sebastian.

Syns både Julia, Tilia og Mathea er fine. Andre: Pil, Stella, Olivia.

Julia og Matteus er finest!!

Har en gutt i magen, og kunne godt tenkt meg Matteus, synes ikke det er "svakt" En hel drøss med tøffe gutter heter jo Mathias, og det er jo egentlig ikke så mye som skiller dem. Bortsett fra at Matteus er mye mer uvanlig, og dermed mye finere etter min smak. Har ei fantastisk flott venninne som heter Julia, bare gode assosiasjoner med det, også er det jo bare vakkert da!!

Annonse

Liker godt alle guttenavna, så måtte sjekke betydning for å få en favoritt.

David - elsket, Et flott navn, med vakker betydning

Emrik - strålende, Spesielt og nydelig navn.

Philip - heste-elsker, koslig navn

Matteus - guds gave, et flott og bibelsk navn.

Lukas - fra den lysende byen Luciana, fint navn, men mye brukt

Tilia - sterk krigerske, vakkert sjeldent navn

Julia - ung, mye brukt, fint navn

Caroline - av mannsnavnet Karl=fri mann, mye brukt, men søtt navn.

Mathea - guds gave, er ikke no glad i det navnet.

Forslag: Tilda Tilde Juliet Line Helene Lilly Adelina

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...