Enliiitentil? Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Jeg ble gravid etter å ha testet positivt på el-test 1.juli 2006. Positiv graviditetstest fikk jeg den 18. juli og en uke før kjente jeg de første symptomene: trøtt og sinnsykt såre brystvorter. Jeg dro på tidlig ultralyd da jeg var 8+5 og hørte hjertelyden hjemme med babywatcher på 13+0. Jeg kjente liv fra omtrent uke 14, og bevegelser fra uke 16-17. På ordinær ultralyd var jeg 18+4, men jm satte meg tilbake 9 dager, så jeg var 17+1 den dagen da... På vekst ul i uke 32 (UL termin) eller 34 (menstermin) ble ungen estimert til å være 2.3 kg og kom antagelig til å bli mellom 4 og 5 kg til termin (tror han så på ultralydterminen), store barn i min og sambo sin familie og dette til jente å være. Gynekologen mente at det var uaktuelt å gå over termin, mens jm mi mente at ungen kom til å bli ca. 3.7 kg, også etter ultralyd-terminen. Jeg føler meg helt rådvill! Hvem er det som kan ha rett da? Jeg vil nødig gå over og hvertfall ikke over 3 uker over i forhold til MIN mens-termin!!! Andre som er utsatt for det samme? Jeg har forresten tatt ultralyd ved Ahus, hører at de har satt folk tilbake før... ???
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Ja jeg men det har ordnet seg nå er 39+3 (sm term) og skal vurderes for i gangsetting på onsdag, har en gutt på mellom 4 og 4,5 kg i magen nå. Jeg har tatt ul på FIH (fylkessykehuset i Haugesund) de tar så og si alltid feil av termin. Hold deg til gynekologen sin versjon du, det er legene som bestemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå