Gå til innhold

Hvem ville dere trodd på? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble gravid etter å ha testet positivt på el-test 1.juli 2006. Positiv graviditetstest fikk jeg den 18. juli og en uke før kjente jeg de første symptomene: trøtt og sinnsykt såre brystvorter.

Jeg dro på tidlig ultralyd da jeg var 8+5 og hørte hjertelyden hjemme med babywatcher på 13+0. Jeg kjente liv fra omtrent uke 14, og bevegelser fra uke 16-17.

På ordinær ultralyd var jeg 18+4, men jm satte meg tilbake 9 dager, så jeg var 17+1 den dagen da...

På vekst ul i uke 32 (UL termin) eller 34 (menstermin) ble ungen estimert til å være 2.3 kg og kom antagelig til å bli mellom 4 og 5 kg til termin (tror han så på ultralydterminen), store barn i min og sambo sin familie og dette til jente å være.

Gynekologen mente at det var uaktuelt å gå over termin, mens jm mi mente at ungen kom til å bli ca. 3.7 kg, også etter ultralyd-terminen.

Jeg føler meg helt rådvill! Hvem er det som kan ha rett da? Jeg vil nødig gå over og hvertfall ikke over 3 uker over i forhold til MIN mens-termin!!!

Andre som er utsatt for det samme? Jeg har forresten tatt ultralyd ved Ahus, hører at de har satt folk tilbake før... ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg men det har ordnet seg nå er 39+3 (sm term) og skal vurderes for i gangsetting på onsdag, har en gutt på mellom 4 og 4,5 kg i magen nå. Jeg har tatt ul på FIH (fylkessykehuset i Haugesund) de tar så og si alltid feil av termin.

Hold deg til gynekologen sin versjon du, det er legene som bestemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...