Gå til innhold

Er Emilie for likt Emily??

Anbefalte innlegg

Har vært bestemt siden forrige svangerskap at hvis jeg får ei jente så skulle hun hete Emilie (fikk gutt da...) Nå venter jeg jente, men broren min og dama har kalt sin nyfødte datter for Emily....

Synes Emily og Emilie er veldig like navn...

Blir det dumt at to søskenbarn har såpass like navn??

Vi finner ikke noe annet jentenavn som både jeg, sambo og ungene er enige om!! Noen meninger om dette??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8266183-er-emilie-for-likt-emily/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Amalie er nydelig, men sambo liker ikke det så veldig godt.

Broren min hadde lyst å kalle jenta si Emilie, men sa fra at det navnet hadde vi bestemt oss for i 4 år, og da han sa det visste vi også at jeg hadde jente i magen. De har tydeligvis tatt en navn som er mest mulig likt som de liker.

Nå når jeg har sagt til han at vi prøver å finne et annet alternativ til Emilie blir han kjempesur og sier at da kunne jo de tatt Emilie.......

Har jo lyst på Emilie, men er jo ikke min skyld at de "ødelegger" med å ta et navn som nesten er identisk.

Huff nå raser hormonene. Hehe

Jentene blir jo nesten like gamle (ca 4 mnd mellom), men kommer til å vokse opp i to forskjellige byer med 90 mil avstand.

Annonse

Gjest Antarctica

Kjenner to fettere (i Sverige) som heter Jörgen og Görgen - det komiske er at de to navna uttales akkurat likt...

Ville ikke ha vurdert Emilie på en kusine av Emily. Dessverre ville jeg ha sett det som oppbrukt innen den familien. Men Eveline kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...