Gå til innhold

Smerter i magen


tiare

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid for 1. gang. Har termin 9 oktober og har hatt magesmerter i snart en måned.

Det kommer plutselig, skikkelig knip -jeg må bare stå helt stille og skjerpe meg for ikke å hyle. Gir seg kanskje etter 30sek-1minutt.

Noen dager har jeg det ofte andre dager kanskje et par ganger om dagen.

Venninnene mine sier at det er livmora som vokser,men er det normalt at det gjør sååå vondt?

Er det noen som har vært borti lignende? Er litt redd for at noe kan være galt og har ikke fått time til legen før om 10 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har også hatt en del vondt , men langt i fra slik du beskriver. Det er vel sikkert forskjellig fra person til person. De fleste som opplever at det er noe galt begynner jo å blø ganske raskt, så da kan du sikkert ta det med ro. Hvis du er skikkelig bekymra ville jeg ha ringt legen og sagt at du vil undersjøkes umiddelbart. Du har krav på det! Det viktigste er at du har det bra!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiare.

 

Jeg er gravid for 2 gang nå ( bare 5 uker på vei) og jeg har også magesmerter. MEN ikke så mye som du beskriver. I tillegg har jeg blødninger - men alt er bra.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet lege mandag morgen og krevd en undersøkelse. Så lenge du er bekymret har du krav på å bli hørt. Hvis legen sier du ikke trenger kontroll, hadde jeg ringt til noen andre...

(Min lege sa at jeg ikke trengte å sjekke pga blødninger. Måtte ta en test om en uke for å se om jeg fortsatt er gravid! Jeg ringte da til en privat gynekolog og fikk time der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har smerter, ja. De kommer og går, Som oftest ikke spes. vonde, men innimelom kommer det noen skikkelige tak. Husker jeg hadde smerter i forrige svangerskap og, da fikk jeg en UL for å utelukke svangerskap utenfor livmoren.

 

Hvis du er veldig bekymret, bør du ringe legen.. om ikke annet så for å slippe å engste deg. Men det er ikke unormalt å ha litt smerter og folks opplevelse av smerter er jo så ulik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har hatt akkurat det samme. Spesielt en liten stund etter at jeg har stått opp om morgenen. Det kniper sånn at jeg bare må krølle meg i sammen mens det står på, men det varer heldigvis ikke så lenge om gangen. Jeg er nå 8+6 og har det sjelden nå. Trodde noe var galt da det plutselig stoppet, men i dag kom det igjen. Ble nesten litt lettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...