TaMegBar Skrevet 16. februar 2007 #1 Skrevet 16. februar 2007 Jeg veide 94 kilo dagen før jeg fødte min første baby, noen dager senere veide jeg riktignok 8 kilo mindre, men hadde likevel gått opp myyyye. Så ble jeg alenemamma, uten bil eller lappen, og når ungen skulle i barnehagen og jeg på skolen måtte vi gå. Gåturen var på en halvtime hver morgen også en halv time på ettermiddagen med barnevogn. Jeg slanket meg ikke, det hadde jeg aldri tenkt på, men likevel, èn dag var det noen som sa jeg så tynn ut.... Jeg gikk opp på vekta, og jo så sannelig hadde jeg ikke gått ned til 70 (!) kg på 4 mndr, og etter et halvt år stabiliserte vekta seg på 64 kg. Alle de kiloene uten slanking, bare en times rusletur med barnevogna hver dag hadde vært et mirakel for meg. Må forøvrig nevne at vi noenganger måtte ty til en ekstratur til butikken og slikt, men det ble bare koselig når man så virkningene.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 hmm du e flink,men du bør kansje isje skriva for mye om det på denne siå her....tror sje det e så mangen så "bryr" seg.denne siå e sje te å for å få gode råd fra andre så me hørre ørti ganger ellers dette e ei sia kor me står sammen om vekt å et evnt problem....meld deg stilt å roligt ut du å kos deg videre med den jobben du har gjort for det e bra av deg:)
TaMegBar Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2007 Skjønner tegninga. Var ikke meninga å være frekk, må tilføye at jeg hører til her nå, jeg, med mine 91 kg...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 hvor langt på vei er du? regner med du ikke er så langt unna fødsel, og sorry at jeg sier det men at du da har runda 90 kg så gjør ikke det at du " hører hjemme" her. Så fort den babyen er ute er du langt unna 90 kg.......
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Synes det er tull at man ikke skal kunne glede seg over at andre kommer seg ned i vekt her inne - at jeg veier adskillig mer enn 90 kilo betyr jo ikke at jeg ikke synes VenterMarsBeibi er skikkelig flink!! c",) Er også en ting å tenke på for mange at det som kan være normalvekt for oss som er veldig høye, kan være mange kilo overvekt for de som er lavere enn oss - før vi skyter spurv med kanoner og jager ut alle som ikke veide 90 kilo før graviditet
TaMegBar Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. februar 2007 Jeg mente ikke å såre noen... Tenkte bare jeg skulle spre litt håp...
TaMegBar Skrevet 17. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2007 Og forresten: Hvorfor "angriper" du meg? Er det fordi jeg veier mindre enn deg? Kan jeg ikke føle meg tykk hvis jeg veier mindre enn deg? Kan man ikke være glad på andres vegne i denne verden? Høyde 155, Vekt 91. Er ikke det godt nok?
Diva Muffin Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 Jeg håper jeg også klarer å gå ned mye mens babyen er liten.. MEN jeg har ikke tenkt å hive ut gubben som en slags slanketaktikk Synes folk som har vært over 90 kg har like mye her å gjøre som de som er det, er det ikke relevant for oss å vite at andre har kommet seg ut av flesket sitt?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #9 Skrevet 17. februar 2007 VenterMarsBeibi - du er KJEMPEFLINK. Synes du skal få litt ros jeg. Misunnelsesverdig. Skjønner du ikke skrev dette med gode intensjoner. Hvorfor må folk alltid gå i forsvarsposisjon når noen kommer med gode råd? Ta det som et kjempefint tips. Ha en fin kveld!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 ob...håper ikke eg va frekke med deg....me den lengden så e du jo ein kandidat her inne...eg føle meg egentligt isje så store med mine 91 kg men eg e tydeligvis det,er 169 høy....men eg ska gjer det samma så deg når mitt gull er født:)...kansje vi kan starte ei side her om tips å gode råd for andre som vil ned i vekt etter fødsel...någen så e med på den??
Sistemann i magen <3 Skrevet 19. februar 2007 #11 Skrevet 19. februar 2007 jeg ble veldig glad når jeg leste dette innlegget! For det gir meg et håp om at jeg skal kunne gå ned alle gravid-kiloene + gjerne litt av det ekstra jeg hadde fra før,etter fødsel Jg har bestemt meg for å gå masse turer og håper ammingen kan hjelpe litt også Takk for at du sprer håp!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå