Gå til innhold

Huff snart gir jeg opp dette ammestyret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell meg hvorfor jeg skal fortsette, trenger å høre alt det som er bra med mm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så synd at du føler det sånn. Har du ammet lenge? De aller fleste har startvansker av en eller annen årsak og problemet kan være stort eller lite. Mange gir seg dessverre like før det løsner. Du må selvsagt stole på din egen magefølelse, jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men det er viktig at du er klar over det første der. Mørkest like før det lysner, heter det ikke det? :.-)

Fjummsi, hadde ikke du en sånn linkesamling med fordeler, tro? Eller husker jeg feil?

Uansett, Ammehjelpen har ramset opp fordeler her:

http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=335

Kontakt en ammehjelper - mange som har fått orden på amminga etter det! Hjelper med litt personlig oppfølging!

Skrevet

Å ikke gi opp!! Jeg begynte med flaske på mitt første barn og angret som bare det etterpå!! Bare styr med de flaskene! og veldig upraktisk når du skal på tur med ungen din!

Ungen din får i tillegg i seg masse antistoffer fra deg som er med på å holde h*n frisk og rask:) Så stå på! MM er det beste du kan gi ungen din. Tenk så flott kroppen vår er laget :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg slet veldig med å amme de første 6 ukene. Ga vel opp litt hele tiden, men jeg hadde mye melk, det var bare vesla som beit med gommene da hun spiste. Begynte med brystskjold, så pumpet jeg meg og ga henne på flaske, så litt med brystskjold, så flaske og erstatning innimellom. Så var jeg på 6 ukers kontroll, og hadde glemt alt hjemme, og vesla ble sulten siden det tok litt lenger tid enn beregnet, og plutselig gikk det=)

Fordeler: Du har med maten i riktig temperatur overalt hvor du er! Og barnet får sjeldent forstoppelse av mm =)

Skrevet

fordeler: du slipper å hele tiden måtte tenke: har jeg rene flasker nå, må jeg sette på oppvaskmaskinen, er han snart sulten, må jeg lage maten klar, er flaskene rene nok, må jeg koke dem, oi, tellte jeg rett antall skjeer pulver nå, hvor kenge skal jheg være ute på "tur", hvor mange flasker må jeg ha med, hvor lenge holder melka seg før den blir dårlig, er melka for varm nå, nei nå ble den for kald, må finne varmt vann til å varme opp igjen, er det micro her, blablablablablablabla..

uff, nå hørtes jeg veldig negativ ut, men jeg er litt lei dette flaskestyret. hadde såå lyst å få til amminga men neida...:) men, det går jo for all del greit med flasker også, er bare så mye å tenke på hele tiden.

Skrevet

Skriver under på den "helene85" fy fader jeg var så dritt lei de flaskene forgje gang, så nå går ammingen som en drømm også er det så lettvint da gitt, slipper å tenke på det du skrev over her.

Vil nesten ikke begynne med grøt heller jeg, vil full amme lengst mulig denne gangen, nå er han bare 3mnd, men det både frister og ikke frister å begynne med grøt når han blir gammelnok, det som ikke frister er at da må jeg pumpe og lage til grøt også blir det mer oppvask, høres veldig lat ut her ja hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...