Gå til innhold

Har satt inn to egg i dag, men er kun trist og lite optimistisk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På onsdag tok de ut 15 egg (kunne ha tatt ut flere og, men stoppet pga smerter) Jeg var i grunn strålende fornøyd med det antallet og syntes det var verdt alt ubehag. I går fikk vi den fantastiske nyheten at hele 11 egg var befrukta! Vi var verdens lykkeligste og syntes mitt stadige bevegelses besvær, og sterke smerter (pga overstimulering) ble småtteri i forhold til den gledeen vi følte.

I dag skulle vi på innsetting og da kom skuffelsen, egga var ikke opptimale. De hadde delt seg riktig, men var ikke så gode som de kunne være. Vi så de selv på skjermen, og de så ikke bra ut. Resultatet var at de satte inn to i stedet for ett egg. De kunne fortelle at det fint kunne bli barn av disse egga, men jeg klarer ikke å finne troen. Dessuten hadde jeg væske i buken som et resultat av overstimuleringa, som igjen bidrar til enda mer skepsis og redsel.

Så her sitter jeg på den dagen jeg hadde gleda meg så til. Den dagen der vi skulle være fulle av optimisme og glede oss over det lille underet som vokste i magen. Men her føler jeg kun motløshet, sorg, redsel og smerter...

Hjelp meg å finne troen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg! :)

Uff...det er nå alltid noe man skal måtte bekymre seg for i denne prosessen.... :-(

Vi e jo alle så forskjellige. Vi reagerer så ulikt på alle medisinene. Man hører om noen som får ut 30 egg...og andre som ikke får noen i hele tatt...noen må avbryte p.g.a overstimulering...noen får ut egg, men ingen befruktes...noen får befrukta egg, men ingen som deler seg osv osv....

Men du, det at eggene hadde delt seg som de skulle, det må jo være et bra tegn. :-)

Du har faktisk 2 egg inni magen din. Som har begynt å dele seg! :-) Og nå når de har komt tilbake i sitt rette element, nemlig magen din, så tenker jeg at de finner seg godt til rette og vokser og trives. Og du har jo 2 egg! Da øker sjangsene for å lykkes. Kanskje ett av dem er gullegget! Eller kanskje begge 2! :-)

Skal iallefall krysse fingrene for deg!

Mange klemmer fra

Skrevet

Tusen takk Phoenix!

Jeg jobber med å komme meg oppover og hilsenen fra deg hjalp meg til steg en.

Ha en fin dag!

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til!

Det er jo mange egg som ikke er optimale som allikevel fester seg og blir små søte nurk.

Prøv å tenk positivt, Kan skrive under på at det ikke er lett, har nettopp hatt 14 dagers berg og dalbane selv,.... Man får ikke gjort noe fra eller til uten å ta vare på seg selv, så man må jo bare ta tiden til hjelp.

Krysser fingrene for deg!!!!

Skrevet

Lille Vennen !

Ikke rart at du er lei deg.

IVF med sprøyter, hormoner og uttak er jo ett kjempekjør for kropp og ikke minst sjel.

Ikke rart om man blir sårbar. Særlig ikke hvis det viser seg at alt ikke er optimalt.

Håper humøret ditt blir litt bedre utover i rugeperioden. De valgte iallefall å sette inn eggene så de kan ikke ha vært så dårlige.

Fikk dere noen på frys eller ?

Skrevet

Vi fikk ikke noen egg på frys, og det var kanskje den største skuffelsen. Da vi fikk høre at 11 egg var befrukta var vi sikre på at vi fikk mange fine egg på frys. Vi var så glade for at vi skulle slippe denne "klekketiden" en gang til hvis vi måtte prøve flere ganger. Men så kom sjokket, da de kunne si at egga var for dårlige til å fryses.. Det hadde vært så betryggende å vite at vi hadde hatt noen back-up egg.

Skrevet

hei på deg

skjønner du er litt deppa og lei ,med alle hormoer og ting vi må gå igjennom er det vel ingen her inne som IKKE skjønner deg..

det er tøft det er sikkert og visst....

det med delingen av egg har jo selvfølgelig mye og si MEN

jeg har hatt 3 forsøk og hver gang har de sagt at eggene er perfekte og det er ikke måte på hvor bra de er men gravid er jeg ikke...

leser stadig vekk om de som setter inn dårlige eller ikke helt optimale egg men som allikevel blir gravid... og det er jo topp..:0)

nei dette skal gå bra" krysser fingre og tær" :0)

Skrevet

Hei på deg!

Vet dessverr litt for godt jvordan du har det nå. Fikk ut 18 egg på IVF-forsøket, men ingen ble befruktet. Kjempenedtur! Fikk ut 16 egg på 1. ICSI-forsøk, og 10 ble befrukta, men ingen kunne fryses. 2 egg ble satt inn, men de hadde ikke topp-kvalitet og mensen kom... Det sammen skjedde på 2. ICSI-forsøk *sukk*

Riksen sier at det er vanskelig å "se" på egget om det er kodete til å bli baby eller ikke, men de rangerer eggene i 4 kategorier hvor 1 er topp-egg og 4 er så drålig at de ikke kan brukes. Jeg har aldri hatt 1-er egg, men Riksen sier at det er fullt mulig å bli gravid med egg av kategori 2 eller 3 også, så det er mitt hamlstråd nå før siste ICSI-forsøket.

Mange får satt inn topp-egg som heller ikke fester seg, så du må nesten bare prøve å psyke deg opp på at eggen dine tross kan bli barn - det er nemlig umulig å "se" det å dem. Men å ikke få egg på frys er nedtur, det vet jeg.

Trøste-klem fra

Skrevet

Hei på deg. Her kommer noe jeg trøster meg med, i hvert fall: Det er kun en av fem som får fryst egg på Riksen. Da jeg ble overrasket over at de satt inn to egg på meg, sa de at det var fordi de har så strenge kriterier for å fryse de og at mine egg ikke oppfylte disse kriteriene, men at de var kjempefine for det, og derfor satt de inn to. Om dine ikke er så bra at de kan fryses, og ikke er optimale heller, så kan det jo hende det går bra for det. Se hva Snøfilla sier! Og: Tenk på alle de som (på Riksen i hvert fall, kan jo ikke uttale meg om de andre sykehusene jeg ikke vet noe om;)) har satt inn egg uten å få noen på frys da, og som har blitt gravide! Det må jo være mange når så få som en av fem får fryse! Og du fikk ut egg, og de ble befrukta, og det er kjempeflott. Tenk; de har ikke funnet noe galt som skal kunne forklare at dere ikke har blitt gravide på egenhånd!

Jeg håper du blir bedre snart og at du har fått en sykemelding så du ikke må på jobb på mandag. Jeg svarer deg mere siden på slitere, nå skal jeg spise pølser.Ikke akkuratt festmiddag, men enkelt og greit:)

Pass på deg selv. Prøv å kose deg med at nå har du hele to befrukta egg i magen!

Kjempeklem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...