Gå til innhold

Hm, lurer på


*ramona

Anbefalte innlegg

Ang uker på vei..

 

Med min førstefødte fant jeg ut at jeg var gravid en uke etter IKM.. Jeg trodde da jeg var 3 uker på vei.. altså, jeg visste ikke at man skulle regne ut i fra siste mens, så regnet ut fra antatt befruktning ..

 

Tre uker senere var jeg hos legen, og han sa jeg var 9 uker på vei.. Fikk ikke dette til å stemme selv, men godtok at slik var d sikkert da..

(noe som da stemte, når han regnet ut fra siste mens)

 

Men på UL i uke 18 ble jeg satt 3 uker tilbake, jeg var bare 15 uker,,

Hva vil d si? At jeg fant ut at jeg var gravid bare en uke etter befruktning da eller?

 

Hm.. skjønte ikke dette helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan høres slik ut i alle fall... Jeg fant det ut litt over ei uke etter befruktning, trodde også jeg var lenger på vei enn jeg faktisk var helt til ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D var jo litt merkelig..

Gikk jo en uke etter forventet mens.. Men må vel ha hatt eggløsning senere enn antatt da..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det hele kan man på noen graviditetstester allerede teste positivt en uke etter befruktning. Selv om man egget er befruktet kan det variere hvor lang tid det bruker på å feste seg i livmoren.

 

Uke 1 regnes fra første dag i siste menstruasjon. Altså når du forventer mens er du allerede i uke 4. En uke etter i uke 5. Derfor hadde lege uke 9 og du uke 5.

 

UL termin kan da skyldes at det befruktede egget har brukt lengre tid på å feste seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror mer på det at UL er feil. Men kanskje ikke med tre uker, men noe midt i mellom din og deres termin.

 

Det er desverre mange som får feil termin, og ender opp med en termindato som tilsier at befruktning har skjedd mens partnerne var på hver sitt kontinent etc. Så det skjer jo, selv om de som utfører UL ikke vil høre på innvendinger og det er faktisk horribelt at UL-termin skal være mer offisiell enn sin egen termin når man VET at det ikke stemmer.

 

F.eks jeg hadde kun sex en gang på lang tid (nesten 3mnd pga mann jobber i utland), jeg brukte eggløsninsgtester for å påvise EL(siden vi hadde så få sjanser) og jeg testet positivt akkuratt 14 dager etter eggløsningstesten påviste EL. Er det ikke da da selvsagt at "min" termin er korrekt, når jeg er HELT sikker på at der ikke finnes rom for å endre den mer en max noen få dager.

 

Neida, på UL ble den endret 20 dager, og det ER feil, men de vil ikke høre... så moralen her må være at du bør ha din egen termin lit i bakhodet i tilfelle du går over termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...