Gå til innhold

Vi sliter med navn til jenta vår....

Anbefalte innlegg

Hei, kan dere si hva dere synes om Èlina Aminda og ev hvilket som er pent å bruke som tiltalsnavn?

Eller er det noen som har noe annet forslag som passer sammen med Rasmus Neo?

(jeg er veldig opptatt av betydningen av navnet, og vil ikke ha noen biblisk betydning).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8263203-vi-sliter-med-navn-til-jenta-v%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Élina Aminda:

Navnet var vel litt tungt, og hvorfor skal dere ha apostrof over e'en, det er jo der man legger trykket likevel? Blir bare tungvint. Dessuten er det ikke lurt å ha samme bokstav i slutten av det første navnet og i begynnelsen av det neste.

Rasmus Neo:

Liker Rasmus veldig godt, men Neo ødela litt. Feil sjanger. Syns Rasmus er flottest alene!

Ja, jeg skjønner. det er pappen som er veldig for Elina, men jeg mener at det kansje går greit med Elin Aminda? Vi skal uansett bare bruke ett av navna til daglig. Vi skal kun bruke Rasmus og antingen Elin eller Aminda, de andre navna skal kun stå som ekstra navn i passet liksom...

Aminda liker jeg kjempe godt, men syns det blei litt tungvint med Elina foran. Dropp apostrofen og legg heller på en e

Eline Aminda - funker mye bedre syns jeg da.

Elén Aminda

Emina Elinda

Eline Belinda

Eline Isa

Eira Elina

Myrna Eline

Emine Adelina

Elly Adeline/a

Lyra Eline

Lyra Eveline

Bare noen forslag til inspirasjon. :)

Bare nysjerrig jeg altså....men hva i alle dager skal man med et navn i passet? Hvis man bare skal bruke ett navn, så trenger man vel ikke to? Tenk på barnet som likevel må skrive begge navnene i mange sammenhenger.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...