Gå til innhold

lurer litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å forklare hva det er, men når jeg går må jeg stoppe opp og knipe igjen. Det kjennes ut som at hun snart detter ut. Det stikker veldig i livmortappen og når hun flytter på seg gjør det vondt å sitte, stå og ligge. Det kjennes ut som at hun kommer snart..

Har ikke vondt annet enn litt mens smerter noen ganger daglig helt nederst.

Fikk vite på lørdag at jeg begynner å bli moden og at livmorhalsen bare er 2-3 cm. Jeg skjønner ikke helt dette..

Kan dette jeg kjenner være starten på fødsel uten at jeg har vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfart "ubehaget" du beskriver selv, men venninnen min hadde det på samme måte. Hun sa at hun følte hun måtte gå å knipe igjen så ikke tulla skulle falle ut. Med andre ord presset det ganske på, men hun gikk slik en stund før fødselen, snakker om noen uker. (tror jeg) Men det at du livmorhalsen er 2-3 cm, er det det samme som åpning? Nei det kan det jo ikke være for da ville jo fødselen vært i gang. Tror nok du hadde hatt smerter om det var starten på fødselen, men siden du ikke skriver hvor langt du er på vei er det vanskelig å tippe. Kanskje du burde ringe føden og spørre hva som menes med at livmorhasen er 2-3 cm. Lykke til

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg skrev under med anonym. Jeg er HI =)

Jeg er 33+4 uker på vei.

Jeg hadde innvendig ul i uke 28 pga blødning og de målte lengden på livmorhalsen. Da var den 4,5 cm lang, hard og lukket.

Nå sist helg når jeg dro på føden en tur pga. lite liv så målte jordmor livmorhalsen til 2-3 cm, og nå var den veldig bløt og myk.

Disse smertene blir kjempe intense til tider.. ordentlig slitsomt når man nesten hyler samme hvordan man står og sitter.

Jeg skjønner bare ikke helt hva disse smertene er.. Siden jeg er nokså moden blir jeg litt skremt av at dette er starten på noe.

Skrevet

Jeg kan også nevne at jeg plutselig får intense mens smerter helt nederst "under" magen da dette pågår..

Skrevet

Ville ringt føden jeg!!!!!

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...