Gå til innhold

Når forsvinner kvalmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere! :)

Jeg kikker inn til dere fra 1. trimester. ;) Jeg lurer på om noen kan svare meg på når den verste kvalmen begynner å gi seg? Jeg er 7+1 uker på vei og er uutholdelig dårlig om dagen, ligger i senga hele dagen og får ikke gjort noe.. Har vert sykemeldt i tre uker på grunn av kvalmen, men i morgen er det på jobb, phu.. Skjønner ikke hvordan det kommer til å gå! Er det noen som evt har gode råd mot kvalme som dere har hatt god erfaring med?

Takker for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg ble dårlig ble jeg skikkelig dårlig, med oppkast opptil 8 ganger pr dag...jeg prøvde alt som gikk ann for å bli kvitt kvalmen, til og med akkumentur, ingen ting hjalp..jeg fant ut at det var lettere for meg å slappe av og ikke stresse så mye med å prøve ut alt mulig rart...

Jeg drakk cola, det hjalp litt mot kvalmen..

ca i midten av uke 10 dabbet kvalmen min av...forsvant ikke men ble mye bedre..

nå er jeg 12+1 og merker nesten ikke kvalme i det hele tatt..men jeg brekker meg av og til når det gjelder ekle lukte...spes på jobb, siden jeg jobber i barnehage så opplever mann ekle lukter..

bare slapp av du, vær sykemeldt til du kjenner kvalmen er borte, det gjorde jeg...du kan nemelig bli enda kvalmere av å stresse...

Lykke til videre

Skrevet

Jeg kommer til å se hvordan det går på jobb i morgen og blir det fælt så kommer jeg til å be om forlenget sykemelding! Er egentlig bare et positivt tegn at man er kvalm, det betyr i allefall at ting er som de skal være. :) Men, huff.. Kjenner jeg gleder meg veldig til at den slipper taket.

Skrevet

Sjukmelde deg til du føler at du orkar å jobbe. Eg tvang meg sjølv på jobb, etter anb.frå lege (mannleg ung danske som ikkje hadde peiling tydlegvis.) Det resulterte til at eg vart dårlegare... Gjekk tilsaman ned 17 kg og kasta opp mellom 15-20 gongar pr dag. Heldigvis gjekk det over då eg passerte 4mnd. NO er eg 6mnd.på veg og har det TOPP- heldigvis! SÅ, om du ikkje orkar, så ta det med ro- jobbe kan du gjer seinare :)

Skrevet

Jeg var sykemeldt 100% fra uke fem til uke 15 pga ekstrem kvalme - fungerte ikke i det hele tatt. Tok Postafen for kvalmen og de hjalp litt. Prøvde sånne sea-bands, men de hjalp ikke på meg.

Er nå 17 uker og kvalmen er her enda, men er myyyye bedre enn jeg har vært - kaster ikke opp (bare om morgenen noen ganger), men er uggen og kvalm. Jobber 40% (pga av kvalmen og bekkenløsning) og kjenner at det holder....

Søvn og avslapning er beste medisin....

Skrevet

er 15 fullgåtte og fortsatt, om ikke værre, kvalm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...