Gå til innhold

Kjenner dere personer med dobbeltnavn som bruker begge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det gjør jeg- flere faktisk. De heter:

Anne Lise

Siv Tone

Dag Rune

Dag Terje

Ole Petter

Nils Magnus

Ole Gunnar

Det viktigste med dobbeltnavn er at siste bokstav i første navn og første bokstav i andre navn ikke "krasjer", og gjør at det blir tungt å si.

May Britt

Ida Marie

Anne Marte

Anne Berit

Anne Britt

Siv Hilde

Anne Louise

Helga Marie

Vilde Marie

Julie Marie

Ingrid Alice

Hans Inge

Elin Margareth

Liv Eli

Liv Hilde

Anne Marie

de fleste er voksne...hehe...det skjønte du kanskje :)

Vi valgte gi dattera vår dobbeltnavn: Anna Helene, og bruker begge. Men ser at hvor vi bor er det mange som kutter det ene navnet.. de spør meg hva hun heter, og etterpå sier de "Hei Anna!" Kjenner det irriterer meg at jeg må poengtere at vi bruker begge, siden jeg tross alt har presentert henne med begge.

Men så har jeg stort sett alltid vært nøye med å bruke det navnet som de presenterer seg med, så får de heller gi beskjed om de ønske noe annet. I skolesammenheng spør jeg ofte om de bruker ett eller begge, og hva DE ønsker at jeg skal bruke.

Annonse

May Britt

Anne Britt

Ann Charlott

Emma Christiane

Karl Erling

Linn Helena

Hans Magne

Annie Charlotte

Ellen Margrethe

Maya Lykke

Rolf Arne

Kjell Arne

Ann Kathrin

Ann Karin

Ann Kristin

Birgitte Cecilie

Anne Cecilie

Kjell Harry

Jada, mange. De fleste har brukt begge navn fra de er små, og så hatt en periode (rundt ungdomsskolealder) der de har byttet litt på hva de foretrekker å kalle seg. Noen ender opp med å fortsette å bruke begge, mens andre velger å bruke ett av navnene til vanlig.

Noen av de jeg kjenner som bruker begge navn er Hans Kristian, Anna Kristine, Anne Kristine, Ann-Kristin, Ole Alexander, Kim Tariq, Elin Kristine, Hans Olav, Carl Christian, Ole Marius, Hans Peter, Kim Daniel, Mette Marie, Per Andreas, Tor Morten, Jon Kaspar .... alle disse er tenåringer og eldre. Av små barn jeg kjenner med dobbeltnavn, kjenner jeg Ole Martin, Hans Lukas, Anne Sofie, Melissa Helen, Are Mathias, Hannah Sophie og John Daniel. Alle disse, unntatt Melissa Helen, bruker begge navn til daglig.

Ja, en god del.

De heter:

Anne Kari

Bjørn Sverre

Ole Ivar

Ann-Kristin

Anne Karin

Hans Johan

Rolv Ivar

Ole Jakob

Har selv en datter med to navn der vi prøver å bruke begge, men de fleste bruker bare det ene. Irriterer meg at de ikke respekterer det. De spør om vi bruker begge, likevel bruker de bare det første.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...