Gå til innhold

April: Da har vi kommet hjem fra en natt på sykehuset..


Lindis :-)

Anbefalte innlegg

Lille snupp lå i armene mine igår og spise kveldsmaten sin, da hun plutselig fikk ordentlig feberkramper..

Hadde for 15 min siden gitt hun en paracet da jeg tok tempen og den var 39,6.

Hun sluttet å puste, ble helt hvit i ansiktet og blå rundt munn og nese..

Mens jeg ringte til 113 prøvde sambo å få hun til å puste og etter noen minutter begynte hun så smått og puste igjen!

Guuud.. for en deilig følelse det var.. Var helt sikker på at hun kom til å dø..

Ble kjørt til sykehuset i ambulansen, og mottakelsen der var kjempebra :-)

 

I følge legene har 5 % av alle barn feberkramper og det er visst ufarlig men oppleves som veldig dramatisk..

Vi var på sykehuset i hele natt, ble tatt masse prøver og alle prøvene var fine, så nå har vi kommet hjem og lagt snuppa i sin egen seng igjen.. Har ikke sovet mange minuttene i natt.. lå bare der og tittet på den lille snuppa og hørte på at hun pustet. "Heldigvis" er hun ganske tett i nesa så hun puster ganske tungt for tiden ;-)

 

Hun er heldigvis "frisk" nå, bare litt feber igjen.. (nå bare 38)..

Kommer til å følge ekstra nøye med i natt iallefall..

 

I følge legen er sannsynligheten for at de får det en gang til når de først har hatt det ganske stor.. (40 % tror jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hørtes helt forferdelig ut Lindis!!

 

tårene mine renner her!! husker selv at min lillebror hadde masse feberkramper da han var liten. Første gangen så ringte mamma 113 og hylgrein og var helt hysterisk.. etterhvert ble hun så vant med det (han var myye syk sitt første leveår) at hun bare gikk og holdt han litt nedi frysen til det ga seg (var sommer.. ikke så mange kalde plasser å finne da:o)

 

 

 

Er nok en utrolig skremmende opplevelse, og veldig flott at du deler den med oss! er jo ikke usansynlig at det skje en av våre, så det er bra og være litt forberedt om det skulle skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff.. ikke enkelt å holde hodet kaldt i en sånn situasjon. Bare glad det gikk bra! Vesla mi har vert mye syk med feber opp mot 40 hun også, så var livredd for at det skulle gå over i feberkrampe. Pøste på med drikke og hadde lite klær på henne.

 

Håper alt går fint med snuppa di nå.

Klem fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...