Gå til innhold

kan je ha skadet barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 20 uker på vei, har vert kjempe tett i nesen under hele svangerskapet, så jeg har vert nødt til å bruke barne otrivin om kveldene for å få sove. nå er jeg selfølgelig blitt veldig syk, med påfølgende enda tettre nese, jeg blir bare nødt til å bruke vanlig otrivin, jeg vet fra tidligere at alternativet er bihulebetennelse, og migrene. jeg er livredd for at dette har skadet barnet , men HVA SKAL JEG GJØRE??????????? blir så sliten av å gå rundt å tro at bebisen kan vere skadet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med saltvannsoppløsning? Det kan du ta så mye du vil uten skade..

Skrevet

Babyen blir ikke skadet, men du ødelegger slimhinnene dine. Har akuratt samme problemet selv. Har brukt nesespray i 5 uker nå og så ble jeg selvfølgelig forkjølet når jeg nesten hadde klart å slutte..

Skrevet

Kan du ikke finne en annen type nesespray?Ta en som er ment for barn kanskje?

Eller eventuelt bare saltvann?

Ta en telefon til legen vist du er usikker..Det er ikke noe særlig og gå å være bekymret!

Skrevet

Vil anbefale å bruke otrivin, jeg.

Bihulebetennelse med påfølgende antibiotikabehandling er mer risikabelt for babyen.

Hvis du er veldig bekymret ville jeg ringt legen og spurt.

Bruk av legemidler skal alltid veies opp mot risikoen for barnet.

Her mener jeg at ditt behov for å puste og unngå bihulebetennelse er viktigst.

Ta otrivin, du!

Det er bedre at du blir frisk, enn at du går og hangler lengre enn nødvendig!

Skrevet

var til legen i dag. hun sa at jeg ikke skulle ta det.... saltvann er bare å glemme, hjelper ikke.

Skrevet

Legen min bladde no i dn legeboka, åg ho fant ut at eg kunne ta vanlig otrivin, åg sa at vesst eg ikkje blei bedre etter fem daga så skulle eg komme tbake.

Har selv migrene, åg har hatt bihulebetennelse før, d e ikkje nåkka gøy... så eg forstår deg godt:)

Eg e blitt heilt god no, åg treng ikkje å bruke nesespray i d heile tatt:)

Skrevet

Kan ikke skjønne at det skal kunne skade babyen :-)

Det står vel på flaska om det ikke kan brukes av gravide?

Skrevet

Hvorfor skulle det være farlig med nesespray? det står at otrivin er helt ok for gravide og ammende.

Hvis ikke det hjelper og bihulene begynner å tette seg, så kan jeg anbefale at legen din skriver ut Rinexin. Det er et slimhinneavsvellende preparat som fungerer veldig greit, og det må da være bedre enn en antibiotikakur?

Lurer du på hvilke legemidler som er ok og ikke ok å bruke av gravide så kan du søke info på siden www.fass.se der står det samme som står i pakningsvedlegga til de fleste medisiner.

Skrevet

På helsekosten har de noe som heter Propolis nesespray. Kan brukes av gravide og har ingen begrensning på hvor lenge du kan ta den. Synes ikke den hjelper fullt så mye som f.eks otrivin, men mye bedre enn saltvann.

Skrevet

På www.felleskatalogen.no står det at otrivin helst ikke skal brukes under svangerskap. Rhinox er bedre. Det er en ordentlig nesespary, men tryggere for fosteret. Kan du ikke bytte til den?

Skrevet

NB! Jeg tror IKKE du har skadet barnet altså. Det skal nok ganske mye mer til. Men snakk med legen din du, så slipper du å bekymre deg :-)

Skrevet

Jeg er en nesespray-junkie og har vært avhengig i flere år nå...*jada, fy meg* Brukte otrivin hele forrige svangerskap fordi jeg ikke ante, og det ikke kunne falle meg inn at det ikke skal brukes av gravide....helt til jeg på termindatoen kjøpte meg en nesespray på apoteket og hun i kassen sa at den skulle jeg helst ikke bruke....*gulp*..men alt gikk fint da;o)

Bruker nesespray nå også - men ikke ortivin. Bruker Nazaren barnespray. Er veldig tett for tiden, og har tendens til bihulebetennelse, og saltvann er helt nyttesløst. Du kan nok bare ta det med ro - babyen din har det nok bra selv om du må bruke nesespray i en kortere periode:o)

Skrevet

Jeg har brukt vanlig otrivin sammenhengene i over 10år og ødelagt slimhinnene mine. Jeg overlever ikke uten otrivin og saltvann virker ikke når man har ødelagt slimhinnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...