Elise29 Skrevet 16. februar 2007 #1 Del Skrevet 16. februar 2007 Hei på deg!! Den andre tråden var så uendelig lang nå at jeg fant ut det var på tide å starte en ny Må bare si at jeg er mektig imponert over viljestyrken din! Det hadde nok aldri vært meg som hadde trent 4-5 ganger i uken... Det går ikke så raskt nedover med meg lengre...hehe. Står ganske på stedet hvil for å si det sånn ;-) Sluttet på den dietten etter ca 3 uker og gikk over til å spise normal sunn mat, men må innrømme at det har blitt litt mye snop i det siste... Jeg har hatt min fjerde Pergokur denne pp'en og i dag er det en uke igjen til ikm. Fikk positiv EL-test onsdag og torsdag i forige uke, men selvfølgelig skulle samboeren min bort den helgen, så jeg vi fikk bare hatt oss de dagene med positiv test. Får håpe det holder, men med min flaks, så tviler jeg... Var hos gyn på mandag for å finne ut om jeg hadde hatt EL, men når jeg sa at jeg hadde hatt positiv test i forige uke, mente hun at jeg omtrent 100% sikkert hadde hatt EL. Hun tok ingen prøver, men tok UL av livmor og den var visst perfekt Tykk og fin slimhinne og visstnok ideell for en liten spire å feste seg. Får håpe hun har rett Tror ikke jeg kommer til å teste før etter neste helg, hvis ikke noe skulle gjøre meg ganske sikker på at jeg er gravid før den tid. Orker ikke bli skuffet flere ganger nå, så jeg prøver å ikke ha for store forhåpninger... Har hatt veldig mye bivirkninger av Pergoen denne gangen. Har vært småkvalm omtrent hver dag, hodepine enkelte dager og stikkninger eller difuse smerter i magen/sidene. Andre dagen med positiv EL-test hadde jeg så vondt i høyre siden at jeg ikke klarte å gå oppreist. Forhåpentligvis var det vel EL jeg kjente ) Har aldri kjent det så tydelig før. Har du fått positiv EL test nå eller?? Blir vel litt godt å komme igang med prøvingen igjen? Får håpe dere slipper å prøve så lenge før det klaffer. Jeg var redd jeg måtte videre til prøverør nå, men gyn sa at jeg skulle fortsette med Pergo til august og hvis det ikke var skjedd noe før den tid, skulle jeg ringe for å få time til samtale ang. prøverør...skummelt. Håper jeg slipper det. Ha en superfin kveld/helg, så snakkes vi forhåpentligvis snart igjen! Kos & klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/
Nette2 Skrevet 21. februar 2007 #2 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei vennen, Det var bra du sa ifra om ny skravletråd, ellers hadde jeg aldri sett den... sløve meg;-) var innom igår og trodde bare at du ikke hadde svart ennå. Sånn som jeg tolker din mail så har du IKM på fredag? Wow, så spennende!!! Jeg har IKM på søndag, tenk så morsomt om det hadde klaffet for begge to, det er nesten noe jeg ikke tør tenke på engang.... Vi har tydeligvis hatt EL på samme side, jeg hadde også vanvittige smerter på høyre side dagen etter at jeg fikk positiv EL test. Det var vondt bare jeg gikk bortover. Har hatt vondt under EL før, men ikke så vondt! jeg regner med at det er fordi egglederne er gamle og slitne og lengter etter å være til nytte;-) Jeg reiser på fjellet imorgen så jeg får ikke sett hvordan det har gått med IKM'en din før søndag eller mandag, men skal sjekke med en gang jeg har muligheten!!! Tenk så gøy, krysser fingrene nå! Det virker jo som om den pergokuren din virkelig har funket denne måneden da, masse kvalme osv tyder vel på høy aktivitet? Det er hyggelig at du bestemte deg for å prøve nå alikevel og ikke vente til april. Jeg spiser fortsatt low carb, men gikk bevisst ut av ketosen i helgen og skal ikke i ketose før etter påske, med mindre jeg er gravid da, da blir det i så fall leeenge til. Trener fortsatt mye, ca 5 ganger i uken, blir mye strammere, men vekten går ikke så mye ned... Har drukket hver helg og spiste sjokolade 3 ganger siden nyttår og det er nok til at vekten beveger seg sakte. Merker at treningen funker ved at alt er mye strammere. Synes jeg har fått veldig gode resultater på kort tid, klarer jeg å holde dette tempoet frem til sommeren blir jeg nok en sprek mamma! Tenkte akkurat på det isted, målet mitt er at barnet mitt vil huske mamma som en tynn mamma alltid! Ikke for dens del selvfølgelig, men ett ny liv og en ny slank epoke:-) Var ikke det et bra mål? Regner med at du skal se på Ugly Betty idag? Kult program altså! Jeg kryss,kryss, krysser fingrene for deg på fredag!!!!!!! Gleder meg til å høre fra deg igjen, vi går nok en spennende tid i møte vennen!!! stooooor klem med masse lykkeønskninger!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8333889
Elise29 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 22. februar 2007 Heey! Nå har jeg nettopp testet NEGATIVT! :-(( (En dag før ikm) Skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det, men var vel kanskje for å få bekreftet at det er mensen som er på vei... Har spottet siden tirsdag, 3 dager før ikm. Det er IKKE gøy. Håper ikke jeg må slite med korte lutealfaser også nå. Har ikke menssmerter eller noe ennå, men det kommer vel snart tenker jeg. Artig at vi ligger så likt i syklusen da! Håper du er heldigere enn meg. Gleder meg til å høre om du har testet når du er tilbake Det var helt sykt hvor vondt det var med EL denne gangen...hehe. Kan ikke huske at jeg har kjent det så godt før, men er ikke sikkert at jeg har tenkt på at det var EL. Gyn sa at det var positivt at jeg hadde mye bivirkninger, så jeg hadde jo virkelig håpet at det skulle klaffe denne mnd. Men dengang ei. Du er forresten bare helt utrolig flink når det gjelder treningen. Jeg har bestemt meg for å skjerpe meg fra mandag. Nå skal jeg trøstespise litt + at jeg har jobbehelg, men fra mandag skal jeg begynne å trene og spise sundt igjen Jeg bare MÅ klare det God tur på fjellet!! Stor klem og mange lykkeønskninger tilbake )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8341719
Nette2 Skrevet 22. februar 2007 #4 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei snupp, skrev akkurat et langt svar til deg, men det forsvant.... arggg... At du tester negativt før IKM bør jo ikke bety noenting. Jeg har en venninne som tester negativt flere dager etter IKM selvom hun er gravid, HCG går sikkert litt i rykk og napp! Du må ikke være så utålmodig...;-) spottingen kan jo være festeblødning? Uansett så er jeg enig i at det er lurt å legge bånd på følelsene til man har testet positivt.... Hadde litt vondt i halsen igår så jeg droppet trening idag, æsj.... liker ikke å droppe den... satser på at det blir langrenn i helgen på fjellet, men det er jo spådd så kaldt at jeg gidder ikke gå ut for enhver pris for å si det sånn, he he... Jeg krysser fingrene for at det klaffer for begge to denne måneden eller veldig snart, stor stor klem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8344746
Elise29 Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 23. februar 2007 Å nei så kjedelig...det er noe av det mest irriterende når man mister sånne lange innlegg Det er forresten forferdelig surt og kaldt her også og MYE vind. I natt var det sikkert storm ute og jeg har ikke sovet en dritt. Vinden kom fra øst, rett på soveromsvinduet... Skulle egentlig gå tur i gårkveld, men det var så bitende kaldt at vi faktisk droppet det. Det var ganske idiotisk av meg å teste egentlig. Jeg visste jo at TR var på vei, men likevel så måtte jeg bare. Jeg håpet jo litt at det kanskje ikke var en skikkelig mens og at jeg var gravid likevel Dumme meg!!! Er fremdeles ikke kommet helt igang, men det har vært slik tidligere også. Kommer med et "brak" når den kommer, med skikkelig smerter og greier. Tror ikke jeg er gravid i det hele tatt nå. Det er for seint for at det kan være festeblødning også, så jeg kan nok like godt bare innse at det ikke klaffet denne gangen heller Men jeg håper virkelig at det går bedre for deg! Nå tar jeg prøve-pause til april har jeg bestemt. Skal ned 6 kg før 1 mai har jeg bestemt. Tror det er det eneste som kan hjelpe for at jeg skal bli gravid igjen. Vil egentlig ned 10-12 kg, men setter meg et delmål på 6 kg i første omgang. Skal virkelig skjerpe meg fra mandag ) Du må ha masse masse lykke til med ikm. Du har kanskje testet neste gang jeg hører fra deg?? Spennende! Føler du noe på kroppen som sier at det er ting på gang?? ) Gleder meg til å høre fra deg igjen! God helg! Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8357717
Nette2 Skrevet 27. februar 2007 #6 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei på deg vennen, Har TR kommet skikkelig igang nå? Jeg fikk det på IKM på søndag så det var liksom ikke så mye mer å gjøre med den saken.... får prøve igjen neste måned og smøre meg med tålmodighet. Er så utrolig uggen i kroppen, har vondt i hele kroppen uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det er. Har ikke feber, så jeg skjønner ikke helt hva det er... trett og slapp. Lurer på om det er begynnende influensa, men får man ikke feber da? hm.... orker seff ikke å trene eller noen ting... Hvordan går det med dietten, er du igang igjen? stooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8420157
Elise29 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 2. mars 2007 Hei snuppelupp Hvordan går det med deg? Har du kommet deg litt igjen, eller har influensaen satt inn for fullt? Det er visst veldig mange som er syke for tiden, men jeg håper jeg klarer å unngå det.Det er uansett ikke lurt å trene når man er syk, så det er bra du ikke presser deg. Får håpe det ikke varer så lenge... Kjedelig at du også fikk TR på besøk da! Her kom TR for fullt på lørdag, en dag etter ikm, så da er vi jo omtrent helt likt i syklusen. Det er ikke noe annet å gjøre enn å prøve igjen nei... Jeg har bestemt meg for at jeg/vi ikke skal prøve seriøst denne mnd, men heller ha sex når vi har lyst. Har egentlig lyst å gå ned en del mer i vekt før jeg blir gravid, men blir jeg gravid før (noe jeg ikke tror), så gjør det absolutt ingenting Har ikke klart å gå ned mer siden januar. Gikk tilbake til gamle dårlig vaner, men nå SKAL jeg skjerpe meg igjen...hehe. Kunne ønske jeg hadde din viljestyrke! Ha en fin helg og god bedring, dersom du ikke er frisk igjen Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8455603
Nette2 Skrevet 6. mars 2007 #8 Del Skrevet 6. mars 2007 Hei på deg vennen, Fikk et virus, det var skikkelig vondt, holdt meg til og med hjemme fra kurs på fredag. Fikk en time hos fotsone/akkupunktør og det satte fart på saker. Ble raskt mye bedre. Har bestemt meg for ikke å trene før søndag alikevel sånn for alle tilfellers skyld. Greit å være helt frisk og ikke trenge å hangle osv. Er fortsatt flink med maten, siden jeg var dårlig i helgen drakk jeg ingenting (ett glass chablis teller ikke....) og da er det ikke noe problem å være råsunn. Jeg sprekker dagen derpå uansett om jeg ikke engang er spesielt fyllesyk. Mister bare helt viljestyrken og spiser SJOKOLADE. Jeg har spist sjokolade 3 ganger i 2007, (eller er det 4?) så det er jo ikke aller verst, men 2 av gangene var jeg i ketose og da er det jo helt tullete for da går man ut av ketosen og må bruke 3 dager på å komme inn igjen. Nå er jeg ikke i ketose, spiser en frukt eller bær hver dag i tillegg til low carb mat. Skal holde på sånn til over påske og er jeg ikke gravid da går jeg inn i ketose igjen i etpar uker. Har gått ned etpar kilo nå i det siste så det er bra, men håper på å gå ned 10-13 kg til! Hurra! Tiden flyr!! Snart er det jo EL igjen. Idag skulle jeg egentlig tatt test ihht til bruksanvsningen, men glemte det!" Så kjapt kom det. Uansett så er det jo ikke testene som gjør en gravid... he he så jeg får bare ta testen imorgen istedet. Har du noe peiling på når du får EL? er du fortsatt på planen om ikke å prøve spesielt denne måneden? Har du kommet deg i slankesiget igjen? Stor klem vennen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8512735
Elise29 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 6. mars 2007 Hei på deg! Ja tenk at det allerede en tid for å el-teste igjen...eller dvs. jeg skal ikke teste denne mnd. Har faktisk klart å få tankene bort fra babylaging-prosjektet siden jeg bestemte meg for å ikke prøve denne mnd. Har utrolig mye å tenke på for tiden, så det har gått veldig greit. Blir jeg gravid likevel, mot formodning, så kommer jeg selvfølgelig til å bli overlykkelig, men jeg tror ikke oddsen for det er så veldig stor... Du imponerer stadig med kostholdet ditt. Jeg er ennå ikke kommet igang igjen. Tenker hele tiden at "i morgen skal jeg begynne igjen", men så blir det ikke. Når jeg jobber natt blir jeg litt trøtt og daff dagen etterpå, så da er det litt vanskelig å få laget skikkelig middag eller trimmet, men jeg MÅ skjerpe meg likevel...hehe. Huff! Det høres jo utrolig effektivt ut med fotsone/akkupunktur! Ble du frisk igjen på timen omtrent?? Jeg har vurdert å prøve det ifm prøvingen, men har foreløpig ikke kommet så langt. Tror du det hadde vært verdt å prøve?? Nå må jeg snart gjøre meg klar til å gå på jobb. Ha en kjempefin kveld og kos deg med frustrerte fruer! ) Jeg skal ta det opp og se det i morgen! Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8515471
Nette2 Skrevet 7. mars 2007 #10 Del Skrevet 7. mars 2007 Hallo på deg, Koste du deg med de frustrerte fruene? De skuffer ikke, he he, selvom jeg synes Grey's sluttet litt fort... Du MÅ prøve fotsone. Jeg har gått fast i 4 år og det er helt fantastisk. Ble mer eller mindre frisk på timen ja. Det er akkurat som om de skynder prosessen. Det er viktig å ta det med ro etterpå og da gjør kroppen resten av jobben. Jeg hadde for korte mensfaser en periode, etter et par timer hos henne var dette på plass. Nå har jeg 26 dagers syklus hver måned! FANTASTISK!! Glemte å teste idag tidlig også, gjorde det nå isted, men den var ikke positiv. Sikkert drukket for mye vann i forkant osv så den var nok ikke så effektiv.... Bare å hoppe i høyet da, en eller annen gang må det jo klaffe.... Forrige gang prøvde vi 3-4 ganger før det klaffet så vi får se.... Funker det denne gangen blir det julebaby. Vi var å så på babyen til noen venner på lørdag, egentlig lå vi bare ca 3 måneder etter dem, men sånn kan man egentlig ikke tenke. Gjør det bare akkurat når de fikk babyen. Har du sett på Ugly Betty idag? søt serie, hi hi. Snart begynner cold case, gleder meg til det. Er så tv slave føler jeg nå, he he... Har stått opp super tidlig hver dag denne uken, det er jo ikke noe jeg er komfortabel med, men har måttet grunnet møter osv. Imorgen har jeg heldigvis ingen møter, tror jeg skal jobbe hjemme pluss fotsone kl 14, digg gleder meg! Gled/gruer meg til å veie meg på fredag(pleier å gjøre det lørdag, men denne fredagen har vi fest med jobben), har vært flink hele uken, men føler at magen er litt oppblåst. Tror det er fordi jeg har fått i meg meieriprodukter som jeg ikke helt tåler. Imorgen er det ingen for at magen skal være flat og lett til fredag he he. Har ikke trent på 1,5 uker pga virus. Skal trene igjen på søndag, gleder meg!! Hurra!! stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8532556
Elise29 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei igjen ) Har du hatt en fin helg så langt? Gøy på fest på fredag? Hvordan gikk det med veiingen? Synes du er utrolig flink jeg! Jeg har gått veldig mye tur i det siste, men har ikke vært noe flink med kostholdet. Skal skjerpe meg fra i morgen, men vet ikke helt hvor mange ganger jeg har sagt det nå. Fikk sjokk når jeg gikk på vekten i går og så at jeg hadde gått opp 3 kg!! Huff... Har vært altfor lat. Tror jeg må se om jeg finner meg en fotsoneterapeut en dag. Er det greit å kun gå til fotsone, eller må man ta akupunktur samtidig?? Jeg kunne tenkt meg å kun prøve fotsone i første omgang iallefall, men vet ikke om det har noe for seg hvis man ikke kombinerer det med akupunktur? Hva betaler du for en behandling? Hvordan går det med prøvingen? Har du hatt EL nå? Er spent på å høre om det klaffer for dere denne gangen ) Frustrerte Fruer er favorittserien min! (Og Sopranos også), Ugly Betty har jeg bare sett en gang, men det var jo ganske artig. Har helt glemt det etterpå...too bad. Nå skal vi ut og gå laaaang tur. Det blir deilig!! Da kan jeg føle meg litt bedre igjen etter alt jeg har stappet i meg i helgen... Ha en flott søndag, så må du snart komme innom med en oppdatering! Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8577904
Nette2 Skrevet 11. mars 2007 #12 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei på deg! Festen på fredag var morsom og svært fuktig. Var ikke hjemme før etter kl 5... lenge siden jeg har drukket så mye så jeg har ligget i sengen siden, gjør det ennå selvom det er to dager siden. Har bare stått opp idag for å dusje.... er det mulig.... skikkelig rangel. Igår kveld spiste jeg pizza og sjokolade, idag begynte jeg dagen med sjokolade. Skjønner du eller!!!!!! Imorgen er det tilbake til strengt opplegg. Glad jeg ikke holder på sånn hver uke. Jeg antar at jeg har hatt eggløsning i helgen. Samboeren min var borte fra fredag til søndag. Vi hadde oss på torsdag og idag, så jeg får satse på at det holder. Glemte å tisse på pinnen i helgen, men den slår vel ikke ut på Moet Chandon for å si det sånn, he he.... Når har du eggløsning? Nå kom samboeren min hjem med en peppes pizza, lite greit å fullføre det man har begynt med... Var det en bra tur? stooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8585118
Elise29 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 12. mars 2007 Hehe...høres ut som du har hatt en heftig helg Typisk at samboerene våre fordufter når vi har EL da! Det gjorde jo min også sist. Tror jeg skal ha EL omtrent i disse dager, men tester ikke og vet derfor ikke når eller om jeg får. Har nesten ikke hatt sex heller i det siste, men det er faktisk godt med en liten pause i prøvingen. (Hadde aldri trodd jeg skulle si det...hehe.) Jeg har også spist my "drit" i helgen -som vanlig, men fra i morgen skal jeg ikke spise snop. Har sovet etter nattevakt i dag og noe av det første jeg trykket i meg etter jeg sto opp var en Lion-sjokolade, mens jeg så på Home & away ) Snakket med en venninne i gårkveld som jeg ikke har snakket med på et par uker, og ble informert om enda 2 stykker som er gravide...grrrr. I tillegg var en annen venninne av meg på UL i dag og fikk vite at hun skulle få en gutt. Veldig rart, men absolutt ALLE jeg kjenner som har fått eller som er gravide får gutter for tiden. Turen var forresten veldig fin, men ikke megalang. Gikk ca 8 km tror jeg. Har bestemt meg for at jeg skal gå tur ute eller på møllen hjemme hver dag. Skal ha reunion fra gymnaset til sommeren, så jeg føler et visst press på meg nå. Håper det er det som skal til for å gi meg et spark bak!! Er vel best jeg begynner på middagen nå, så blir samboer fornøyde når han kommer hjem ) Mange klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-8595370
Nette2 Skrevet 24. april 2007 #14 Del Skrevet 24. april 2007 Hei vennen!!! Trege trege meg.... jeg har senebetennelse og har unngått pc litt samt at tiden har fløyet og jeg har ikke vært inne på BIM på leeeenge.... Hvordan har du det? Er det noen action i magen?:-) Forrige måned kunne vi ikke prøve siden jeg tok noen tabletter mot senebetennelsen. Nå er vi på "prøvern" igjen. Tar ikke EL test, men kjører gode gamle "ha seg hver dag" trikset. Satser på at det funker denne måneden..... Hvordan går det med trening, slanking etc? Jeg er i ketose, herlig! Har gått ned ca 5 kg siden jul og håper at ketosen nå tar av noen kilo til.... Veier nå 2 kg mer enn for 13 måneder siden, men samtidig er det det laveste jeg har veid siden da hvis du skjønner... Jeg fikk et eller annet virus i vinter uten å skjønne det og fortsatte derfor treningen. Resultatet ble at jeg kjempedårlig av å trene og fikk fullstendig treningsforbud av legen. Satser på å trene igjen fra midten av mai, men må prøve meg forsiktig frem da vet du.... har dermed blitt tynnere, men føler jeg er litt slappere i fisken... får satse på at fra mai og til sommeren blir det hard-trening slik at BEACH 2007 blir toppen! Hvordan har du det ellers vennen? stoooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9088406
Elise29 Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 3. mai 2007 Hei vennen Alltid mange unnskyldninger på lur du...hehe... Det går fint. Har ikke vært så kjempeaktiv her selv i det siste. Hadde pausemnd fra prøvingen i mars og det var utrolig godt. Klarte å få tankene vekk i fra prøvingen en stund. Det hang litt igjen forige mnd også, så vi har ikke stresset med å prøve. Nå har jeg tatt en ny Pergo-kur og i dag skal jeg på akupunktur for første gang. Det blir jo spennende å se om det kan hjelpe Så sinnsykt flink du er med slankingen da!! Imponerende! Det må jo føles helt supert. Jeg står på stedet hvil. Har ikke gjort noe særlig for å gå ned i vekt i det siste. Er så trøtt og slapp for tiden, så jeg er nok inne i en ond sirkel. Skulle ha klart å begynne å trene skikkelig, så hadde jeg sikkert fått mer energi også... Kjedelig at du sliter med virus og betennelse da. Får håpe du blir fort bra igjen hvis du tar det litt med ro Kjempehyggelig å høre fra deg igjen iallefall ) Masse lykke til videre med prøvingen og så får du holde meg oppdatert Mange klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9173168
Nette2 Skrevet 11. mai 2007 #16 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei på deg vennen og gratulerer med dagen som har vært!!! Jeg tok en positiv graviditetstest på onsdag, hipp hurra. Er jo veldig nervøs fordi det stikker i den ødelagt egglederen. Har vært hos fastlegen idag som sendte meg til gyn. Tok UL og gyn mente det så bra ut!!! Egglederen er "tynn og fin" og det er en svak, svak skygge i livmor. TIdlig å si, men han var veldig positiv!!! Skal tilbake for kontroll den 21, om ca 10 tider. Kanskje vi ser noe mer da!! Er super glad, men klarer jo selvfølgelig ikke å slippe jubelen helt fri.... Hvordan står det til med deg vennen? stooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9262536
Elise29 Skrevet 16. mai 2007 Forfatter #17 Del Skrevet 16. mai 2007 Hei og GRATULERER!!! :-)) Så gøy da! DU får gi en lyd når du har vært på kontroll igjen da, men det høres jo lovende ut at de så en skygge i livmor... Har du regnet ut når du vil ha termin? Håper virkelig det går bra for deg denne gangen ) Her er det lite nytt. Har hatt 3 akupunkturbehandlinger nå for å få EL samtidig som jeg tok en dobbel pergokur. Har ikke sett snurten av EL, men tror kanskje jeg har gått glipp av den. Er på dag 24 i dag. Er litt rart for jeg har hatt positive EL-tester hver mnd og forige mnd, etter å ikke ha tatt pergo på 2 mnd fikk jeg positiv på dag 15. Det er jo veldig bra. Men likevel klaffer det ikke... grrrr!!! Er ikke noe annet å gjøre enn å prøve videre. Du er kjempeheldig som har klart det nå!! Masse lykke til. Håper du kommer innom av og til og oppdaterer meg STOR klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9314913
Nette2 Skrevet 21. mai 2007 #18 Del Skrevet 21. mai 2007 Hallo vennen, Har vært på på UL idag, det så fint ut og vi fikk med et bilde hjem... en bitte-liten ting, veldig søt, he he:-) Skal tilbake på tirsdag om 8 dager for at vi skal se hjerteslagene. Synes dette er veldig gøy, men merker at jeg er veldig nervøs og at tiden går veldig sakte. Nå er jeg så glad, er så redd for at det skal gå galt, men det er vel helt normalt det.... Ikke snurten av eggløsning hos deg? Fortell hvordan det går da! Hva synes du forresten om akkupunktur? Skal selvfølgelig fortsette å skrive med deg her - må bare titte litt mindre på de andre innleggene;-) stooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9363230
Elise29 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter #19 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei på deg Så bra at alt så fint ut på UL ) Misunner deg virkelig den følelsen av å kunne se spiren sin i magen... Jeg kom aldri så langt sist. Det er nok helt normalt å bekymre seg. Særlig når man har opplevd at det har gått gale tidligere. Men vi får håpe at det går superbra denne gangen og at den lille spiren klorer seg fast på riktig sted ) Jeg fikk ikke positiv EL sist mnd, men jeg kan jo selvsagt ha misset den også. Det var noen dager jeg ikke testet... Men er iallefall ferdig med TR nå, så da er det snart igang med prøvingen igjen... Hva var deres taktikk for å lyktes nå når det klaffet egentlig? Annenhver dag? Hver dag? Vet at samboeren min ikke hadde orket hver dag, men vi har prøvd annenhver dag de fleste mnd. Kos dere masse med den voksende magen iallefall, så snakkes vi forhåpentligvis igjen om ikke så altfor lenge Vi reiser forresten til Bulgaria i morgen. Kjøpte oss leilighet der for nesten 1,5 år siden og nå skal vi ned for første gang. Den var ferdig bygget for ca 1 mnd siden. Er skikkelig spent Ha en kjempefin uke! Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9432723
Nette2 Skrevet 5. juni 2007 #20 Del Skrevet 5. juni 2007 Hei vennen, Håper du har hatt det supert i Bulgaria og at dere har hatt masse tid til å lage baby:-) Jeg var på UL igjen for en uke siden og det var spennende, vi så hjertelyden og alt. Tror alikevel at jeg holder igjen litt følelser samt at det er vanskelig å forholde seg til det så tidlig. Var helt sykt dårlig hele forrige uke, orket nesten ikke å kreke meg ut av sengen.. Har vært på akkupunktur pluss at jeg går konstant med Sea band rundt håndleddet så denne uken er jeg litt bedre selvom jeg er slapp. Har masse å gjøre på jobben, er her nå, men skal gå straks. Forhåpentligvis resulterer det i mye penger... ho ho. Vår kur for å lykkes var rett å slett å ha oss 1-2 ganger hver dag fra før jeg engang var ferdig med å blø...Samboeren min ble helt utslitt tilslutt, noe han vanligvis ikke blir, he he. Håper virkelig det klaffer for dere snart, fortell hvordan du har hatt det. stooor klem PS fra jeg ble dårlig har jeg kun klart å spise karbs, sukker, hvitt mel etc. helt utrolig, men ingen ting annet går ned.... uff, kommer til å bli tjukk... har allerede større mage som sikkert skyldes carbs.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9508781
Elise29 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #21 Del Skrevet 12. juni 2007 Hei på deg Huff, ikke godt å være så dårlig da, men det er vel gjerne verdt det Skulle klart å gått gjennom mye hvis det hadde resultert i en velskapt liten bebi ) Men kvalmen kommer seg vel forhåpentligvis etterhvert... Så kjekt å se/høre hjertelyden da! Det føles vel mer virkelig da ) Du skal forresten ikke ha dårlig samvittighet for å spise karbo. Babyen trenger nok litt av det også 1-2 ganger var jo helt sinnsykt. Tror aldri jeg hadde fått sambo med på det...hehe. Hadde vi vært på ferie, hadde vi klart det, men ikke her hjemme. I dag har jeg faktisk begynt å blø også. 6 dager før ikm!! Jeg tror jeg blir GAL!!! I tillegg blødde jeg en dag i Bulgaria. Blødde faktisk en del, men det varte bare en dag. Har tenkt å ringe gyn dersom det viser seg at det er TR som er så tidlig for jeg kan jo aldri bli gravid hvis jeg har lutealfase på 7-8 dager!! Vet ikke hva jeg skal gjøre.... Begynner å bli temmelig lei nå. Vi hadde det forresten kjempefint i Bulgaria, men så mye babylaging ble det nå egentlig ikke...hehe. Husker ikke om jeg har sagt at vi har kjøpt oss leilighet der nede?? Kjøpte i januar i fjor og leiligheten var ferdig nå i april. Var nede første gang nå og møblerte og handlet inn litt ting og tang som vi hadde bruk for. Leiligheten ble nå iallefall kjempefin ) Var på stranden de 2 siste dagene. Skulle gjerne vært noen dager til, men vi får heller ta oss en tur ned igjen i sommer (eller til høsten). Håper det går bra med deg og at du koser deg med den voksende magen Når har du termin forresten?? Skriv snart tilbake Mange klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9560841
Nette2 Skrevet 20. juni 2007 #22 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei på deg vennen, Så deilig med en ukes ferie. Høres veldig bra ut:-) Jeg har to og en halv uke igjen til 4 ukers sommerferie, hurra!!! Blir så bra! Kvalmen er litt bedre, men føler fortsatt at jeg balanserer på en knivsegg... De to siste dagene har det vært litt bedre så bank i bordet, før det var det bare helt jævlig.... Var på første kontroll igår og har fått termin 19. januar... det var akkurat 7 måneder på dagen det.... virker litt lenge må jeg si.... Føler meg kvisete, fet, blek og ulekker, æsj... tror det kan bli bedre hvis kvalmen gir seg, men ikke noe ok. Skyr solen som pesten også, er mest inne... hi hi... Uansett, det fører jo forhåpentligvis til noe bra så det er jo verdt det. Har du sett noe til EL i det siste? Krysser fingrene for deg. Går du fortsatt til akkupunktur, eller har du prøvd fotsone? Funker veldig bra for meg. stor klem vennen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9639701
Elise29 Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #23 Del Skrevet 20. juni 2007 Hei og hopp Så kjekt å høre at alt er bra med deg Det er jo helt perfekt tid å ha termin 19 januar. På jobben er det 5 stk som er gravide nå og alle utenom en har termin i desember. Det må være litt kjipt..hun siste har i januar. Jeg har ikke mistanke om at jeg er gravid, bare så det er sagt...hehe. Men jeg måtte inn og spørre siden jeg TR ikke dukket opp og siden jeg ikke hadde symptomer. Men det er jo ikke første gangen TR har vært forsinket. Verker som en gal i puppene i kveld, men har begynt å blø litt, så da er det nok TR som har ankommet Spottet litt forige tirsdag også + i går, men det var bare pittelitt. I kveld var det friskt blod. Jaja, det er vel bare å fortsette prøvingen. Du er bare SÅÅÅÅ heldig som har klart det )) Jeg har ikke vært på akupunktur denne syklusen siden vi var bortreist akkurat når jeg burde ha vært, men kanskje jeg skal prøve igjen nå. Vi får se. Fotsone har jeg ikke prøvd. Kanskje jeg burde prøve det istedenfor? Synes det var litt vondt med enkelte av de nålene jeg fikk i meg, men så er jeg ikke så glad i nåler at det gjør noe. (Kun når jeg kan stikke andre ) Kjekt å høre fra deg igjen! Jeg har 8 dager igjen til 3 ukers ferie, så vi får vel begynne nedtellingen ) Nattinatt. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9645937
Nette2 Skrevet 23. juni 2007 #24 Del Skrevet 23. juni 2007 Hei på deg! Æsj så dumt, nå trodde jeg at du hadde testet positivt.... Det hadde vært så hyggelig å være gravide på likt, men det har vi jo avtalt og jeg vet at du blir gravid:-) Begge gangen jeg har blitt det har det vært etter ferie når ting har vært litt roligere. Nå har dere jo hele sommeren på dere:-) For en vanvittig babyboom det er på jobben din da? Det var da helt villt. Jeg har ikke sagt det på jobben ennå, er midt i lønnsforhandlinger samt forhandling om en høyere stilling... må vente til det er i havn før jeg sier noe. Jeg er uansett bare litt over 10 uker. Det er vel ikke vanlig å si noe før etter 12? Spurte sjefen min igår om når han skulle på ferie, han skal være ut den uken som kommer så dra. Det vil jo si at jeg er 11 uker når han drar. Tror jeg venter til etter ferien da jeg, hva sier du? Jeg vil absolutt anbefale fotsone ja, jeg har sikkert uttrykket meg litt utydelig. Jeg går på fotsone, hun dama bruker akk i tillegg til fotsone, men det er fotsone som er hovedbehandlingsformen. Hun har strukket min menssyklus med mange dager når jeg hadde en periode m korte faser. Hun har masse bilder på veggen av små babyer m "kjære deg, takk for at du hjalp meg til verden" osv. Mange som sliter m barnløshet som tar fotsone. Funker! Digg m ferie snart da, jeg har to uker igjen på jobb, så er det 4 uker, hurra:-) Skal dere tilbake til Bulgaria? Vi skal være i Danmark og på Sørlandet osv. Gleder meg veldig:-) stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9666972
Elise29 Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #25 Del Skrevet 29. juni 2007 Hei vennen Går det bra med deg? Hørtes jo spennende ut med lønns -og stillingsforhandlinger. Tror nok ikke jeg hadde sagt noe til sjefen om graviditeten før etter ferien hvis jeg var deg, men det må du jo velge selv... Tenk at du allerede nesten er ferdig med første trimester!!! Jeg synes det har gått sinnsykt fort, men det synes vel kanskje ikke du?? hihi. Den lille stunden jeg rakk å være gravid sist, synes jeg tiden gikk ufattelig seint. Det vil jeg sikkert synes neste gang også. Men det må være godt å snart kunne hoppe videre til 2. trimester ) Antar at det er for tidlig å kunne se noe på magen? eller? Har du noen rare nykker eller lyster for tiden? Hører jo så mye rart om gravide damer Jeg får se om jeg kanskje skal prøve fotsone, men tror jeg venter til etter ferien. Holdt på å glemme å si at etter å ha spottet i hele forige uke, stoppet det i helgen, men på tirsdag begynte jeg å blø skikkelig. Begynner å bli lei av alt spotte-tullet, men mensen kom nå skikkelig igang tilslutt Jeg hadde forresten min siste nattevakt i natt, så nå er det FERIE ) Skal ha bare ha 3 uker nå, siden vi ikke har noen planer og sambo må jobbe mer eller mindre. Han startet jo for seg selv i mars, og kan ikke være så lenge borte ennå. Skal kanskje en tur til Oslo neste helg, men ellers blir vi sikkert hjemme. Tar sikkert en tur til Bulgaria i slutten av august eller i september. Ha en kjempefin helg, så snakkes vi snart igjen ) STOR klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8261263-nette2-ny-skravletr%C3%A5d/#findComment-9721273
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå