Gå til innhold

Nette2 (ny "skravletråd")

Elise29

Anbefalte innlegg

Hei på deg:-)

Lønns og stillingsforhandlingene har gått bra hittil bortsett fra at vi ikke kom helt i havn med alt og skal ta resten etter ferien... litt dumt for da må jeg jo si det. Som du skjønner sa jeg ingenting til sjefen min, han dro på ferie fredag og da var jeg såvidt 11 uker så det gadd jeg ikke. Om to dager er jeg 12 uker, det er jo en litt magisk grense. Jeg synes også egentlig at det har gått fort, det gikk veldig tregt i starten frem til kanskje 7 uker, men så har det rast avsted. Vært mye dårlig, uff, virkelig følt meg fyllesyk 50 dager på rad eller noe sånt.... jeg er litt bedre, men det går litt opp og ned. Jeg spiser fortsatt bare karbs osv... igår følte jeg meg egentlig ganske bra og ville utvide horisonten litt så jeg ba samboeren min kjøpe maki ruller til meg. Spiste det og det smakte godt, men etter ca en halv time ble jeg så sinnsykt dårlig som jeg ikke har kjent maken til. Hang gråtende over doen, og følte meg helt fanget i brekninger og kvalme, helt grusomt. Den lille rakkeren i magen syntes ikke noe om maki og sa klart ifra om det... det er helt utrolig hvor sterke signaler man får når noe er feil. Idag har jeg derfor gått tilbake til grøt. Skal på ferie til uken til Danmark med noen venner og som samboeren min så må vi ha med pannekakemiks etc herfra til meg fordi de andre vil sikkert grille osv og jeg fikser ikke kjøtt, fisk eller noen ting....

Ikke meningen å syte, dette er jo så hyggelig, men det er mange overraskelser... jeg som alltid har trodd at jeg skulle være litt av spreking he he. Lurer på om jeg i det hele tatt kommer til å vise meg på treningssenteret i dette svangerskapet... har intensjoner om gå på gravide yoga.

Jeg vil som jeg har sagt før absolutt anbefale fotsone, det strakk min syklus med mange dager!

Så deilig å ha ferie nå, jeg har 3 dager igjen så har jeg 4 ukers ferie. Bortsett fra at jeg muligens må jobbe den 2. ferieuken min pga et prosjekt som plutselig dukket opp.... arg....

Kos deg masse da vennen, ha masse lage baby sex:-)

STOR klem

Fortsetter under...

Hei og hopp!

Så bra å høre at alt går fint med deg :)

Ikke godt når du blir dårlig av alt mulig, men det går vel sikkert over om en liten stund. En venninne av meg var iallefall kjempedårlig til å begynne med, men nå er hun i uke 35 og sykler til jobb og føler seg kjempeopplagt. Men det virker som det er stor forskjell på folk også.

Jeg er på dag 14 i dag og skal begynne å EL-teste i dag. Skulle begynt før, men var i Oslo i helgen og da fikk jeg ikke gjort det. Hvis ikke det klaffer denne mnd heller, har jeg bestemt meg for å prøve trippel kur med Pergo neste pp. Blir jeg ikke gravid da heller, skal jeg bestille time til samtale angående prøverør hos gyn. Da må sambo være med også.

Det blir vel til at det er det vi må gjøre for å lykkes. Jeg har lagt på meg flere kilo de siste mnd og føler meg skikkelig uvel i min egen kropp. Må få gjort noe med det, men skal ikke på lav-karbo denne gangen tror jeg. Skal prøve å bare spise vanlig sunn mat og bevege meg mer.

Vi får se om viljestyrken holder :))

Kos deg i Danmark da! Kanskje du er reist nå?

Vi tenkte å pusse litt opp her hjemme denne uken. Er ikke meldt så fint vær, så da benytter vi anledningen.

Prates snart :)

Klem fra meg

• 4 uker senere...

Hei på deg,

Nå er jeg innom hjemme før vi skal i 3 dagers bryllup i helgen, må innrømme at det virker ikke like forlokkende når man ikke kan drikke. Har vært borte nesten hele ferien. Har vært mye dårlig vær, men det har ikke gjort meg noen ting, var jo så uggen og skydde solen som pesten, he he....

Er bedre nå og spent på å se hvordan det blir når jeg begynner på jobb på mandag, stress kan jo gjøre at man blir kvalm igjen, men jeg krysser fingrene. Skal fortelle om graviditeten på jobben på mandag, blir nok et sjokk....

Ellers så eser jeg ut, har gått opp 10 kg... helt grusomt. Spist så mye usunt når jeg var dårlig og ikke helt klart å hente meg inn igjen etter ferien. Har bestemt meg for å spise fedon (ikke ketose selvfølgelig) fra mandag... Da går jeg vel ned endel håper jeg....

Skal på ordinær UL 21. august, gleder meg veldig!!

Hvordan står det til med deg? Har du fått EL? Jeg er veldig spent og krysser fingrene masse for deg. Jeg har en venninne som veldig gjerne vil ha barn og som har prøvd i flere år (jeg har flere som prøver), jeg har nå anbefalt henne vitaminer som min fotsone fikk meg og samboer til å begynne på, samt at jeg har anbefalt henne fotsone. Håper det klaffer for henne også.

Du må fortelle meg masse hvordan det går!!!!!

stor klem vennen

Hei og hopp!

Går det fint med deg nå? Kjekt i bryllup?

Hva sa de når du fortalte det på jobben?

Ja det har vært en skikkelig drittsommer, bortsett fra juni som var helt super. Men nå ser det ut som det blir en bra helg i det minste. Selvsagt er det min jobbehelg :(

Men det er egentlig bare herlig at det er fint vær når jeg jobber også, siden jeg er så mye ut og inn av bilen. (hjemmesykepleien).

Det er snart 3 uker siden jeg hadde ikm og det er ingen tegn til TR dessverre. Har tatt 2 GT som begge har vært negative. Hadde ingen mistanke om at jeg var gravid, men tok mest for å utelukke. Så det er vel bare å vente. Er omtrent akkurat 1 år siden jeg ble gravid sist nå, så kanskje jeg kunne blitt det igjen nå?? Reiser til Bulgaria igjen på onsdag, så jeg får håpe at jeg kanskje har noen fruktbare dager da. Har ikke EL testet siden lenge før ikm. Men fikk ingen positiv tester denne gangen. Har en trippel Pergo-kur som ligger og venter, som et siste forsøk...

Har forresten bestilt time til samtale ang. prøverør, men det er ikke før i oktober. Får håpe det ikke blir nødvendig ;)

Jeg begynte på ketolyse-dietten igjen for litt siden, men etter 5 dager fant jeg ut at jeg heller skulle prøve sykehusdietten. Moren til en kollega hadde gått ned 8 kg på to uker på denne. Selvsagt har det ingen effekt på meg, mens samboeren min synes det er helt topp. Etter 3 dager henger buksene og slenger på han, mens jeg bare har gått ned 0,5 kg max. Sikkert ikke så bra å gå direkte fra å spise fett og proteiner og rett til kun frukt og grønnsaker + suppe.

Har bestemt meg for å begynne på ketolysen igjen når vi kommer hjem fra Bulgaria :)

Du må ha lykke til på UL. Ikke lenge igjen nå. Det blir jo veldig spennende. Tipper det blir ei jente :))

Ha en strålende helg og skriv snart igjen :)

STOR klem

Hei på deg,

Så digg å skulle til Bulgaria igjen, hvor lenge blir dere?

Jeg begynte igjen på jobb forrige mandag, det var greit nok, selvom noen dager er jeg bare så sliten. Idag har jeg jobbet hjemme, kom meg egentlig aldri ut av sengen....

Det gikk supert å fortelle det på jobben, de var veldig greie og lovet at jeg ikke skulle utelates selvom jeg blir borte i desember. Jeg var hos legen forrige uke og som en bonus hadde han et gammelt ultralydapparat, super gøy å se! Vi så bare etpar minutter, men alikevel. Skal på den ordinære på Ullevål om 8 dager så det blir jo morsomt...

Formen er mye bedre, selvom noen dager er litt tyngre enn andre er det stort sett veldig ok!

Bryllupet var bra, men det er klart at å drikke er litt morsommere he he. Jeg holdt en baby på 3 måneder, veldig moro, jeg har nesten aldri gjort det før.... kanskje på tide....

Jeg gikk opp nesten 12 kg... er det mulig, har gått ned 1,5 nå så håper det fortsetter sånn nå som jeg orker vanlig mat igjen.

Jeg håper virkelig det klaffer for deg nå, Bulgaria høres ut som en super anledning, krysser fingrene masse for deg!!!!

Skriv mer og fortell om du har fått TR eller om det kanskje er en baby?

stooor klem

• 2 uker senere...

Hei vennen :)

Har dere vært på UL nå?? Gikk det fint? Fikk dere vite kjønnet??

Vi kom hjem fra Bulgaria for noen dager siden. Var en uke og hadde DET knallværet. Ca 32 grader i luften og 27-28 i sjøen. Helt perfekt!

Noen dager før vi reiste, drømte jeg at jeg tok en GT som var positiv. Når jeg våknet fant jeg ut at jeg skulle teste, men testet med EL-test. Fikk en svak strek på strips fra billige tester, så jeg tok en CB også og den var positiv. Hadde positv dagen etterpå også, så da hoppet vi i høyet de to dagene. Ble ikke noe av det på selve EL-dagen dessverre...

Har ikm på tirsdag, men på fredag begynte jeg å spotte. Er bare litt, men spotter jo alltid noen dager før mensen kommer skikkelig igang rundt ikm.

Attpåtil så hadde vi besøk av min søster + samboeren på fredag og de kunne selvsagt fortelle at hun var gravid. Termin i mars. Jeg er kjempeglad på deres vegne til tross for at de "snek" i køen. Hun har også pcos og har gått på Metformin siden februar + akupunktur i ukesvis. De måtte også ha 2 doble Pergokurer før de lyktes.

Jeg skal ha en trippel kur som siste forsøk nå når TR kommer. Har bestilt time til samtale om prøverør 2 okt, men får håpe at jeg ikke har bruk for den. Selv om jeg ikke tror det er noen vei utenom nå etter så lang tid.

Hvor lenge prøvde dere egentlig før dere lyktes??

Vet egentlig om ganske mange som prøver lenge, men også noen som får det til med en gang omtrent.

Håper alt er bra med dere. Er spent på å høre referat fra UL :))

Mange klemmer

Annonse

Hei på deg vennen,

Flott at dere koste dere i Bulgaria, må være deilig å ha et eget sted der!

Her går alt veldig bra, formen er super og jeg har det veldig bra på jobben. Har fått ny, super, sjef etter at hun kjærringa jeg hadde før sluttet, puh!!!

Jeg føler meg litt feit, ikke gått opp i vekt på noen uker, men denne uken har jeg gått opp en kilo, grøss.... gått opp 11 kg ca tilsammen, ikke så kult, men sånn er det bare. Jeg får som fortjent, når jeg spiser sunt går jeg ikke opp og når jeg stapper i meg går jeg opp. Idag har jeg ligger våken i sengen og sett film, osv mens samboeren min har sovet og har klart å stappe i meg to kaker, 4 petit four osv.... veldig bra....

Vi var på UL og det var morsomt selvom lille baby ikke ville vise seg så veldig frem. Vi så mest ryggen og føttene, hi hi. Jordmor klarte også å se at det var en liten gutt som jeg har trodd hele tiden. Veldig morsomt!!! Det viktigste er jo at han var frisk!!!

Jeg merker ikke mye liv i magen, men det er mulig at jeg også har forventninger om tydelige spark osv som er litt tidlig. Jeg merker jo små, udefinerbare bevegelser. Vi fikk forresten ny termin; 12. januar, en hel uke før. Jeg vet ikke helt om jeg tror jeg er så lang på vei siden han da er litt lett og kort, men tiden vil vise uansett.

Har du begynt på den nye kuren din nå? Jeg krysser figrene for deg som jeg pleier. Det er jo supert at du snart har time for prøverør hvis det ikke skulle klaffe før det.

Vi brukte faktisk ikke så lang tid, når jeg hadde ex.u første gang brukte vi 3-4 måneder, og denne gangen brukte vi 3. Jeg måtte jo vente 3 måneder etter ex. u, samt at vi hadde en prøvefri mnd pga pillene i forbindelse med senebetennelse. Det jeg vet er at mens vi prøvde føltes det jo lenge ut! Når det klaffet gjorde vi det minst en gang om dagen fra før jeg var ferdig m TR og til jeg var sikker på at EL var over. Vi testet ikke. Jeg vet at det er mange som prøver i flere år, har flere venninner selv som fortsatt prøver, og noen som har blitt raskt gravide også.

Jeg krysser fingrene mine for deg, fortell hvordan det går.

Stooor klem

• 2 uker senere...

Hei vennen.

Så gøy å høre at det blir en gutt da :) Hadde jo vært gøy om det ble jente også, men tror det må være kjempekjekt å være der på UL å få vite at det blir en gutt eller jente. Da blir alt så virkelig :)

Så rart at du fikk fremskyndet terminen med en uke da!? Men det spiller vel ikke så stor rolle egentlig. Han kommer når han kommer.

Jeg har tatt trippel pergo-kur nå og har hatt litt bivirkninger de siste dagene. Er svimmel og småkvalm. Er på dag 16 i dag, meln ingen tegn til EL så langt. Merker litt verking på sidene av magen også, forhåpentligvis i eggstokkene, så vi får se om det skjer noe snart...

Er fryktelig spennende egentlig. Føler at det er siste sjanse nå.

2. okt skal vi til samtale angående prøverør, men håper jo veldig at vi slipper det da. Men vi får se.

Kan ikke få sagt hvor heldig du er som er kommet så langt nå!! Husker så godt i fjor høst når vi begynte å skrive med hverandre og du hadde exu og cellegift og hele pakken. I går var det faktisk 1 år siden SA'en min også :( Hadde vel egentlig aldri trodd at det skulle ta SÅ lang til å bli gravid igjen...

Men men. Du må ha fortsatt lykke til og kose deg med spiren.

Skal gi en lyd når jeg vet mer :)

Mange klemmer

Hei på deg vennen,

Hvordan har kuren gått? er veldig spent på å høre, håper det har lyktes og at spiren sitter nå. Om ikke så skal dere på samtale om prøverør. Hvor lang tid tar det før man faktisk begynner hvis det skulle bli til det? Hvert 25. barn i Norge fødes som resultat av prøverør. Vet selv om 2 i løpet av den siste måneden.

Når det gjelder min termin så tror jeg han kommer et sted mellom de to terminene. Nå er det litt under 4 måneder igjen og jeg synes magen er stor!!! Lurer på hvor stor jeg egentlig blir. Det varierer litt fra morgen til kveld og hvor mye jeg har spist, men magen er stor. Han begynner å blir stor, ca 28 cm lang og veier ca 500 gr, den uken jeg er i nå og neste vokser han ca 150gr i uken så i løpet av kort tid veier han en kg....

Stemmer det at det var omtrent på denne tiden ifjor vi skrev til hverandre. Jeg husker ikke helt når jeg fikk cellegiften, men innbiller meg at det var i skiftet oktober/november. Vet hvertfall at jeg ville hatt termin i mai, som var den måneden jeg fant ut at jeg var gravid på nytt, så det gjorde jo klart godt.

Endelig har han begynt å sparke, fant ut at jeg har morkaken foran som har gjort at jeg ikke har merket noe særlig. For litt over en uke siden begynte jeg å merke det og nå kjenner jeg det stort sett hver dag. Vi har til og med kommunisert et par ganger ved at han sparker, jeg dytter der han sparker og han sparker tilbake. Igår gjorde vi det 5-6 ganger etter hverandre.

Jeg håper virkelig at det sitter for deg nå, det har du så fortjent. Det er en fantastisk følelse, og her om dagen gikk det opp for meg at fra nå av er det bare å være bekymret for resten av livet, satt litt på spissen....;-) Jeg har blitt lettrørt og feller mange flere tårer enn tidligere. Gråter vanligvis aldri, men nå er det til tv-serier, avisartikler, uro over lille-mann og det ene og det andre, he he, samboer lurer nok litt på hvem denne grine-dama er;-) Beskyttelsesinnstinktet har slått inn for fullt...

Du MÅ fortelle meg hvordan det går, husk å lokke samboer til "hyrdestunder" selvom det ikke frister. Om å gjøre å gjøre det så mange ganger som mulig.

Håper å høre fra deg snart vennen, og krysser fingrene MASSE for deg.

Klem klem

Hei igjen :)

Så koselig å høre om sparkingen og griningen da :)...hehe.

Virker så utrolig kos å være gravid og iallefall når man er kommet så langt på vei som du er, når du merker liv og magen ikke er blitt så altfor stor.

Jeg tuter også en del om dagene. Tror det har litt med pergokuren å gjøre + at jeg er så lei av at det aldri klaffer etc. Tuter når jeg ser "Jordmødrene", home & away ++.

I dag er på dag 20. Fikk positiv EL-test på dag 17, så da hadde vi sex tre dager på rad. Regner med EL var på fredag.

Begynte å smøre meg med Progesta Care i går og skal holde på til ikm. Det er et progesterontilskudd som kan hjelpe i festefasen. Får virkelig håpe at det gjør underverker.

Sjekket nettopp terminkalkulatoren og den viser at jeg vil få termin 8 juni dersom jeg blir gravid nå. Det er rart at det er så ufattelig lenge til...

Men orker egentlig ikke tenke så mye på det. Blir bare så skuffet hvis TR kommer, så det er best å være litt pessimist.

Har hørt at ventetiden for prøverør er ca 6 mnd i Bergen, men hvis vi reiser til Haugesund er det visst mye kortere. Tror jeg har lyst til det dersom det er det som må til. Orker ikke vente 6 mnd.

Men nå er det bare å vente til ikm...

Ha en kjempefin uke da! :)

Klemmer fra meg

Hei vennen,

Så flinke dere var som gjorde det tre ganger!!!! Når vi drev og prøvde så prøvde vi noen ganger annenhverdag, telle så så mange dager etter mens osv som jeg hadde lest på kjerringråd, men det som funket var god gammaldags gjør-det-til-du-stuper. 3 ganger er kjempebra, og så supert at du fikk positiv el test!!!! Fortsett å smøre deg inn med tykke lag av den kremen.

Når det gjelder Haugesund så hadde jeg definivt også dratt dit for å korte ned tiden selvom jeg har hørt at det er en stygg by;-) Det er jo litt hyggelig å dra på tur og lage en hyggelig ramme rundt det hele. Gå for gull liksom!

Når har du IKM ca?

Jeg har blitt sykemeldt idag for første gang og det for drøye 3 uker. Har ikke vært flink til å ta hensyn til infeksjon som jeg har og nå er jeg helt UTSLITT med høy puls, fortsatt hoste, hodepine osv osv. Legen var streng og jeg skal virkelig slappe av. Lille-baby har vært litt daff de siste dagene, men har kviknet til idag så jeg tror han skjønner at nå skal han og mamma ta det med ro en stund;-)

stoooor kos, jeg krysser fingrene for deg!!!

Hei på deg.

Jeg håper virkelig at det gjorde susen med 3 dager, men man vet jo aldri. Iallefall ikke med meg ;)

Det var litt enklere å få samboeren med på tvangssexen denne gangen. Antagelig fordi jeg har prentet inn at det definitivt er siste sjans på "vanlig" måte...hehe.

Tiden går så ufattelig seint mellom el og ikm at det er helt utrolig...

Ikm er neste fredag tror jeg, dvs 28 sept. Blir spennende. Tør nesten ikke tenke på det, men er jo vanskelig å ikke tenke på det i det hele tatt. Er så redd for å bli skuffet atter en gang.

Har du forresten hørt om Progesta Care? Vet du om noen som har brukt det? Jeg håper det gjør underverker :)

Kjedelig at du er blitt sykemeldt da, men det er nok lurt. Har fått inntrykk av at du har en krevende jobb, så da er det nok det beste :)

Du får være flink å slappe av og kose deg nå da :)

Lille-baby var forresten et kjempekoselig navn. Har en venninne som hele tiden kalte gutten i magen for Junior og det var egentlig ganske irriterende...Junior ditt og Junior datt...hehe. Lille-baby var kjempesøtt :))

Jeg har ikke vært i Haugesund før og aner ingenting om byen. Men det spiller ingen rolle hvor det er egentlig, så lenge ventetiden ikke er så lang. Vi får se når den tid kommer...

Kose deg nå da og skriv snart igjen :)

PS. Hadde du festeblødning? Hvilken dag isåfall? Eller merket du på annen måte når egget festet seg?

Er det ikke mellom dag 5-7 det skjer?

Er 4 dpo i dag...

Mange klemmer

Hei på deg igjen:-)

Når det gjelder Haugesund har heller ikke jeg hørt noe om byen, har hørt at den er stygg, men det var bare dårlig, tørr humor:-) Jeg hadde definivt dratt dit selv. Synes det ringer en bjelle om at de ha en kjent IVF klinikk?

Progesta care.... det lyder så kjent.... ja, er det en hvit plastikkflaske m lilla skrift, gjennomsiktig lokk og pumpeflaske?

Den har jo jeg brukt! Den anbefalte jo fotsonedamen min så den tok jeg når vi prøvde, funket jo det! Det er jo naturens egen hormonbehandling. Smører du vekselsvis på bryst, lår, underarmer og ansikt? Må være samme krem.

Jeg krysser virkelig fingrene for den 28:-)

Jeg hadde ingen festeblødning, og merket heller ikke at egget festet seg på noen som helst måte. Jeg mistenke kanskje litt at noe var på gang for jeg solte meg og ble svart med en gang, jeg blir fort brun, men nå kunne jeg omtrent se at jeg ble brunere, helt villt. Jeg drakk alkohol og ble kvalm, kvalm, kvalm, klarte ikke drikke mer. Jeg var i ketose og ble super kvalm både av produktene og av hele opplegget... fikset ikke ketosen. (jeg er ganske så flink til å være i ketose så det var litt rart...) tilslutt kjente jeg strålinger i nervetrådene på låret og skjønte at jeg var gravid, men trodde det var utenfor livmor siden jeg kjente det i låret sist og. Tok en test som var positiv, men ble ikke glad engang for jeg var så sikker på at det var en ex.u. Gleder var derfor vanvittig stor når jeg var på UL og legen trodde det var inne i livmor, men jeg måtte smøre meg med tålmodighet i enda en uke for det var for lite til å se. Etter en uke konstaterte han et lite embryo i livmoren, trodde nesten ikke det var sant....

Snart er det din tur vennen, men ikke bekymre deg om du ikke får festeblødning, merker noe i det hele tatt. Jeg merket ingenting.

kos kos

Annonse

Hei hei :)

Du svarte superraskt da :)

Progesta care er nok det samme som du brukte ja. Flasken ser slik ut som du skrev. Begynte du å smøre deg etter EL, eller smurte du deg hele tiden? Har nemlig lest at el kan utebli dersom man bruker det hele tiden, men hvis du har gjort det, så stemmer jo tydeligvis ikke det :)

Jeg veksler på hvor jeg smører meg ja, men har ikke smurt meg i ansiktet...

Egentlig godt å høre at du ikke merket noe til festingen, selv om jeg har masse knip og verking i magen om dagene. I går og i natt har jeg hatt en del smerter som ligner på el-smerter. I tillegg verker jeg i puppene (ikke ømme/såre brystvorter), men disse symptomene har jeg alltid mellom el og ikm og ekstra mye når jeg har brukt pergo, så det betyr ingenting.

Jeg kommer også til å bli superbekymret neste gang jeg blir gravid. Tror nok jeg kommer til å være det de første 3 mnd slik som deg...

Kan tenke meg du var lettet etter UL viste at alt var ok ja :))

Huff, jeg har sovet litt lite etter nattevakt i dag kjenner jeg, men har heldigvis fri helt til tirsdag! Det er digg :))

Har du klart å slappe av i dag da?

Kos & klem

Hei på deg,

Du er også rask:-).

Jeg smurte hele tiden, men tok opphold når jeg hadde mensen i ca 7 dager såvidt jeg husker. Ikke opphold under EL! Smør på!

Bekymring ja, jeg må le. Imorgen skal samboer til Spania i 2 dager i jobb. Er plutselig blitt urolig for at flyet skal styrte, skjønner du eller.... henger nok litt sammen med at jeg er sliten, om morgenen er bekymringene mye mindre enn om kvelden når jeg er sliten.

Har jobbet ganske mye idag, men hjemme, helt ok. Har fått gjort masse og det er ikke så mye jobb igjen til imorgen og fredag, men er ikke helt "fri" før fredag ettermidddag, skal bli bra.

Merket ingenting til festingen, hva andre gjør kan ikke jeg svare for, mange får jo blødning, men ikke bekymre deg hvis du ikke merker noe, det er helt normalt. Jeg hadde ingen klare graviditetssymptomer før flere uker etter testen, da jeg ble kvalm, ugg.

Så deilig at du har fri frem til tirsdag:-) 9 dager igjen til IKM? spennende!!!!!

kos kos

Hei hei,

Bare 7 dager igjen til ikm nå...hehe. Huff, det blir noen lange dager.

Ikke noe nytt her, bortsett fra at jeg ikke tenker på stort annet enn graviditet og babyer ;) Sov kjempedårlig i natt enda jeg var stuptrøtt når jeg la meg. Er så mange tanker som surrer rundt i hodet. Ganske slitsomt egentlig.

Skjønner godt at du er bekymret jeg. Jeg er sånn alltid når sambo skal ut og reise, men det har nok mye å gjøre med at jeg har flyskrekk selv. De gangene jeg har vært ute og flydd i sommer har jeg faktisk tatt beroligende før turen. Klarte til og med å sove på flyet da og det har ikke skjedd før ;)

Nå har jeg en haug med husarbeid som venter. Det er vel bare å hive seg i gang.

Ha en fin helg vennen :)

Stor klem

Hei på deg,

Nå har dagene flydd igjen på tross av sykemelding. Har dessverre bare hatt en jobbfri dag hittil.

Imorgen er den store dagen!!!! Jeg håper virkelig ikke du har spottet, krysser fingrene MASSE for deg. Fortell fortell!!!!

Samboer kom vel hjem, men jeg var helt utrolig redd og stresset, glad han ikke reiser ofte for å si det sånn...

Ganske rart, men jeg har også flyskrekk. Fikk det plutselig for noen år siden. Har vært ok i perioder, men nå har jeg ikke taklet å fly på over et år. Skal selvfølgelig ikke gjøre det nå i svangerskapet, ville vært altfor stor belastning på kroppen. Synes du beroligende hjelper? jeg har liksom litt sperre for å ta det, men burde vel gjøre det neste gang, blir vel lenge til uansett.

Krysser, krysser, krysser fingrene, fortell meg alt!!!

stooooor IKM kos

Hei vennen :)

Da var den store dagen kommet -som ikke var så stor likevel. Tok en test for en time siden og den var selvfølgelig negativ. Måtte kikke litt på den igjen i sted og da var faktisk teststreken også ganske sterk, men vet jo at den ikke er "gyldig" lenger når den har ligget så lenge...sukk.

Det er heller ingen tegn til at TR er på vei. Trodde jeg skulle ha begynt å spotte for lenge siden, men har ikke sett en blodråpe en gang. Det er jo et godt tegn. Er jo lov å håpe at jeg bare er treig med å produsere hcg...hehe. Snakk om å gi seg selv forhåpninger ;))

Har hatt mensmurringer siden mandag, men ikke hele tiden. Det kommer periodevis. I natt på jobb var jeg sikker på at mensen var kom. Kjentes ut som jeg holdt på å "revne" innvendig slik det ofte gjør helt på begynnelsen av mensen. Ellers så verker jeg litt i puppene, men ikke noe å snakke om egentlig. Har ingen andre symptomer.

Har nå bestemt meg for å vente noen dager for å se om TR dukker opp før jeg tester igjen, men må jo uansett teste før jeg skal inn til samtale på tirsdag. Tester sikkert mandag eller kanskje søndag da :)

Jeg har aldri i hele mitt liv tatt beroligende før. Er utrolig sjelden jeg bruker medikamenter i det hele tatt, men fy søren det var verdt det! Kan virkelig anbefales. Jeg har hatt flyskrekk de siste årene...kom snikende med at jeg hele tiden drømte om fly som styrtet.

Har aldri hatt så behagelige flyturer før som nå i sommer. Sov mer eller mindre hele veien. Reisen gikk jo rekordraskt av den grunn. Man skal jo uansett ikke ta slike piller når man er gravid, så hvis jeg blir gravid får jeg holde meg hjemme :))

Du får fortsette å krysse fingrene for meg, så skal jeg gi en lyd når jeg har testet igjen :)

Ha en superfin helg og husk å slappe litt av :)

Mange klemmer

Hei min gode venn :)

Nå kan jeg endelig si det: JEG ER GRAVID!!!

Jeg kan faktisk ikke tro at det er sant!!

Drømte nå nettopp før jeg våknet at jeg testet og at den var positiv, og når jeg våknet var jeg såååå skuffet for at det bare var en drøm.

Hadde jo bestemt meg for å teste i dag og tok en billig strimmel. Så med en gang at den ikke kom til å bli positiv, men etterhvert dukket det opp en kjempesvak strek. Fant ut at jeg skulle ta en CB også og da kom det opp et kryss med en gang!!! Tenk så utrolig!!

Tårene bare silte. Sitter her med testen vedsiden av meg og kan faktisk ikke tro at det virkelig er sant!!

JEG ER SÅÅÅ GLAD :)))

Sambo kommer litt sent hjem i dag så jeg har bestemt meg for å kjøpe noe søtt lite babytøy eller noe, og pakke inn. Så skjønner han det når han åpner gaven :))

Han vet jo at jeg skulle teste i dag, men er opptatt på jobben i hele dag.

Stooor klem fra lykkelige Elisabeth

Hallo vennen,

Dette er helt FANTASTISK!!!!!!!! Jeg krysset fingrene før jeg åpnet innlegget ditt og tenke; nå må det skje! HURRA HURRA HURRA!!!! Jeg fikk masse tårer i øynene av glede, for en fantastisk god nyhet!!!!!!!!!!!

Samboeren din kommer til å bli så glad!!!!!

Nå må du ta hensyn til deg selv og babyen, dere er de viktigste nå!! (og samboer selvfølgelig)

Jeg vet ikke hva mer jeg skal skrive annet enn at dette er HELT FANTASTISK!!!!! Jeg er SUPER GLAD på dine vegne:-))))))

Jeg gleder meg masse til å høre samboeren dins reaksjon!!!!

KOS KOS BABYKOS og KLEM

Hehe...ja det er fantastisk :))

Jeg er så utrolig glad!!

Kjøpte en liten smokk som jeg festet en sløyfe på og skrev et kort der det sto "Gratulerer, du skal bli pappa" på.

Han ble kjempeglad og redd når han tenkte på SA'en sist jeg var gravid. Han sa at han ikke turde å glede seg for mye helt enda, men det er jo det samme med meg :)

Etterpå lå vi i sofaen og diskuterte litt navn og diverse...hehe.

Heldigvis har vi god til når det gjelder det :)

Ifølge terminkalkulatoren har jeg termin 8 juni....(det er lenge til!!)

Symptomer:

Oppblåst, mensmurringer, verking i puppene, trøtt, sulten, litt hodepine av og til...

Er spent på om jeg kommer til å få sove i natt :))

Mange klemmer tilbake til deg!

Hei på deg vennen,

Så morsomt med smokken:-) jeg skjønner godt at han er bekymret, det går ikke over.... men jeg tror det er sunt å kjenne på følelsene sine på den måten man gjør når man skal bli forelder.

Jeg har vært på fotsone idag og gikk dit (ganske langt). Gikk i super kjapt tempo fordi jeg hadde dårlig tid, ble super sliten og etter at timen var over kjente jeg plutselig at jeg hadde vondt i bekkenet.... å nei. Hun mente at jeg hadde overbelastet meg da jeg gikk så fort, nå har det blitt værre så det er bare å ta det med ro....skrekk og gru. Skal gå ROLIGE turer i dagene fremover, satser på at akkupunktur vil hjelpe. Satser på at det går over. Fotsonedamen sa at nå er det tydelig at det begynner å nærme seg, mye vondter her og der. Uansett, det er jo verdt det:-)

Håper du har det fint idag og at du fikk deg litt søvn i natt? Det er så koselig å kose magen, både før og etter at man får mage. Nå kjenner jeg jo spark og hvor han ligger, noen ganger ligger han presset opp i magen, det er så godt!!!

stooooor kos

Hei og hopp!

I dag har jeg sovet superdårlig etter nattevakten. Tror jeg fikk tilsammen ca 3 timer søvn og det er altfor lite... Heldigvis skal jeg ikke på jobb i natt. Sov dårlig i går natt også. Eller dvs at jeg sovnet med en gang jeg la meg, men var oppe på do et par ganger, 2. gang kl 02.30 og da fikk jeg ikke sove igjen før til morningen. Litt slitsomt, men får håpe det blir bedre etter hvert :)

Snakket med sjefen i dag om å få slippe å jobbe natt de første ukene og at jeg hadde mistet på nattevakt tidligere (begynte å blø på nattevakt, men selve aborten skjedde dagen etterpå...).

Vet om mange faktisk som har abortert på nattevakt og i og med at jeg har økt risiko for SA i utgangspunktet, vil jeg gjøre det jeg kan for å unngå det igjen.

Det eneste som er kjipt var at jeg måtte fortelle om graviditeten så tidlig. Ikke akkurat noen drømmesituasjon...

Så nå skal jeg i gang med dagvakter for første gang på over et år. Må si jeg gruer meg litt, særlig hvis jeg sover dårlig i tillegg...

Og DU, min gode venn, må lære deg å ta det med ro!! :))

Ikke bra å presse seg for mye nå vil jeg tro. Leste en overskrift her om dagen om at hard trening ikke var bra for gravide, men leste ikke selve saken. Er sikkert noe i det.

Gleder meg til å kjenne spark jeg også, dersom alt går bra nå :))

Prøver å ikke tenke for mye fremover ennå, men er jo ikke alltid like lett...hehe.

Du forresten, jeg kom på en ting jeg skulle spørre deg om. Hvor lenge smurte du deg med Progesta Care'en? Jeg smører meg fremdeles, men har gått ned til en gang om dagen... Vet ikke helt hva man skal?

Ha en kjempefin og avslappende kveld :)

Mange klemmer

Hei! Lurte meg inn og tittet litt på tråden deres... Gratulerer!! Så utrolig flott at du er gravid!!!!:-) Blir glad på deres vegne!! Alltid kjekt med noen lykkelige historier her!!

Lykke til begge to jenter!:-) Lurte bare på en liten ting... Hvor kjøper dere ProgestaCare? Dette har jeg tro på!! Innbiller meg at dette kan føre til at et egg lettere fester seg også...?;-) Har veldig lyst til å prøve iallefall.

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...