Anonym bruker Skrevet 16. februar 2007 #1 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg har blødd i tre dager nå, smertene kommer å går.. Hatt en ma tidligere og da blødde jeg over en uke i forkant. Det føles annerledes denne gangen, var lengre på vei forrige gang, men... Det jeg egentlig lurer på er om noen kan fortelle hvordan de opplevde å ha en sa...? Jeg er redd for å gå på do å må gå med bind konstant. Kan det bare plutselig havne i do eller? Vil man ha smerter i det fostret støtes ut? Er det noen som kan hjelpe meg med dette?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8260714-noen-som-har-hatt-en-sa-eller-ma-ca-i-uke-6-tidligere-har-bl%C3%B8dd-i-flere-dager-%C3%A5-trenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. februar 2007 #2 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg har hatt to sa i uke 6. Men det er veldig individuelt hvordan den utarter seg. Uansett, det er ikke normalt å ha blødning i svangerskapet. Noen har det uten at det er noen fare, men hvis man får det skal og bør man alltid sjekkes. Vil ikke skremme deg, men jeg anbefaler deg å gå til legen og sjekke opp. Det er nok dessverre mulig du har en sa. Krysser fingrene for at det ikke er det.Og ønsker deg LYKKE TIL!!! Klem til deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8260714-noen-som-har-hatt-en-sa-eller-ma-ca-i-uke-6-tidligere-har-bl%C3%B8dd-i-flere-dager-%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-8261484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delta67 Skrevet 16. februar 2007 #3 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg har hatt SA i med begynnende blødninger i uke 6 som bare økte mot en litt sterkere form for menstruasjon uten noen særlig smerter. Kan ikke si at jeg merket noen antydning til foster, kun blod. Var på UL i uke 7 hvor komplett SA dessverre ble konstatert. Trengte ikke utskrapning. Hadde senere en SA mot slutten av uke 8. Dette fortonte seg helt anderledes med sterke blødninger og rie-lignende smerter slik at jeg faktisk måtte oppsyke sykehus og ble lagt inn for utskrapning. Synes du skal kontakte lege så raskt som mulig. Håper det bare er falsk alarm for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8260714-noen-som-har-hatt-en-sa-eller-ma-ca-i-uke-6-tidligere-har-bl%C3%B8dd-i-flere-dager-%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-8265792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #4 Del Skrevet 18. februar 2007 ...er helt "tom" og energiløs idag. Hadde SA i dag morges. Var ni uker på vei og skulle til lege om en og en halv uke. Kjente meg litt ør i går og begyndt såvidt å blø (brun spotting med litt friskt blod). Tok det med ro, la meg tidlig og prøvde slappe av. Våknet klokka fem og kjente at det var vått der nede. Gikk på do og det kom mye blod. Men jeg hadde ikke smerter. En time senere kom krampene og mere blod med "klumper", Magen vrengte seg, tømte seg og det kjentes ut som jeg ville kaste opp samtidig. Kaldsvettet over hele kroppen - klissvåt! Og svimmel... Disse krampene kom og gikk i tre fire perioder. Kunne slappe av i sengen innimellom. Og så gav det seg og jeg er bare tappet for energi og tom.... Og ja, jeg kjente godt når en større "klump" kom ut, kunne se den også (som en liten mørk blodig "pose", ca 7-8 cm) Nå lurer jeg bare på hvorfor.....? Og om det er noe galt med meg? Sorry viss dette var fælt å lese, jeg håper for all del at det går bra med deg. Har all medfølese og forståelse for angsten din. Kontakt lege med en gang. Desverre så er det vel lite en lege kan gjøre for å unngå at dette skjer, men jeg opplevde en trygghet i at samboer snakket med legen. Skal inn i morgen. Lykke til - fortell om det går bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8260714-noen-som-har-hatt-en-sa-eller-ma-ca-i-uke-6-tidligere-har-bl%C3%B8dd-i-flere-dager-%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-8289522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #5 Del Skrevet 20. februar 2007 hei... jeg har hatt 3 sa siden mai i fjor.. den første var jeg 9 uker på vei og merket godt at det var en abort, jeg hadde brunlig utflod i 3 dager så økte det gradvis på.. så den 5 dagen kom det ut.. helt forferdelig. de andre to sa skjedde rundt uke 5-6, merket ikke noe til de egentlig.blødde en helt vanlig mens (kanskje litt mer blod) med en del klumper..hadde en del mens smerter men kan ikke måle seg med den i uke 9. så jo lenger på vei jo verre smerter.. alle blødninger trenger ikke være sa, jeg er nå i uke 12 og for en uke tilbake hadde jeg en kraftig blødning, våknet om natten med noen grusomme smerter og begynte å blø litt.. om morgenen når jeg våknet igjen var sengen full i blod, 10 ganger verre enn en mens. var 100% sikker på at det gikk gale.. var på ul samme dag å det hoppet å danset inni der;) var helt fantastisk. aldri vert så glad..så det kan gå bra og kan gå gale. lykke til.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8260714-noen-som-har-hatt-en-sa-eller-ma-ca-i-uke-6-tidligere-har-bl%C3%B8dd-i-flere-dager-%C3%A5-trenger-hjelp/#findComment-8305431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå